Renault пуска уникален хибриден двигател

29 Юни, 2025 10:30 7 728 35

  • renault-
  • geely-
  • aramco-
  • хибриден двигател

Силовият тракт е съвместен проект на французите с Geely и Aramco

Renault пуска уникален хибриден двигател - 1

Horse Powertrain, съвместно предприятие между Renault Group, китайския автомобилен гигант Geely и енергийния гигант Aramco, официално представи първия си изцяло plug-in хибриден силов агрегат. Новият HR18 HEV е резултат от тясно инженерно сътрудничество между европейските технологични центрове на компанията в Румъния и Испания и издига марката Horse Powertrain на следващото ниво в глобалната ѝ стратегия за намаляване на емисиите и подобряване на енергийната ефективност на превозните средства.

Системата HR18 HEV представлява напълно интегриран хибриден силов агрегат, който комбинира бензинов двигател, електродвигател, автоматична трансмисия и управляваща електроника в едно цяло. Този подход позволява значително намаляване на размера и теглото на цялата система, като същевременно повишава енергийната ефективност. За разлика от отделното разположение, новият дизайн е насочен към постигане на максимална синергия между всички компоненти.

Renault пуска уникален хибриден двигател

Задвижващият агрегат е базиран на новия четирицилиндров 1.8-литров двигател HR18 с директно впръскване, проектиран изключително за хибридни задвижвания. Той работи по икономичния цикъл на Аткинсън, има мощност от 108 конски сили и развива максимален въртящ момент от 172 Нм. В същото време масата на агрегата е само 100 кг. Двигателят напълно отговаря на най-новите екологични стандарти Euro 6E-BIS и Euro 7, а също така е съвместим с горивни смеси със съдържание на етанол до 10%.

Електрическият компонент на хибридната система се осигурява от 5DH електродвигател с мощност 68 конски сили и въртящ момент от 212 Нм. Захранва се от литиево-йонна батерия с капацитет 1.4 kWh, състояща се от два модула с по 34 клетки. Теглото на батерията е 36 кг. Батерията е оборудвана с интегрирана система за охлаждане, която осигурява стабилна работа при различни температурни условия и при високи натоварвания.

Renault пуска уникален хибриден двигател

Една от ключовите иновации в дизайна на HR18 HEV е новата скоростна кутия DB45S, представляваща автоматична трансмисия без съединител, способна да обработва максимален въртящ момент от 436 Нм. Тя е проектирана специално за хибридна употреба и е част от интегрирания модул.

Производството на силовото предаване ще започне скоро в заводите на Horse Technologies във Валядолид (Испания) и Бурса (Турция). Трансмисията ще се произвежда в завода в Севиля, Испания. Компанията вече се готви да разшири производствения си капацитет, за да отговори на търсенето както в Европа, така и на чуждестранните пазари.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този двигател

    33 22 Отговор
    ще бъде пълна катастрофа. При повреда на един компонет изхвърляш щелият комплект. Цената на нов колкото автомобила. Живот мах. 3 години.
  • 2 неуникална

    27 23 Отговор
    Уникална е само хибридната система на Тойота и без конкурент. След това има всякакви опити от автофирми, с по-лоши резултати. Много ми е чудно как пазаруващите коли рискуват с какви ли не хибриди, като част от изпитанията на марките. Само Тойота и отчасти Хонда са с истински добри хибриди .
    Нали Рено имаха преди "уникален" хибрид с четиристепенна скоростна кутия. Сега новата явно е по-уникална. Такива кардинални смени говорят за технически проблеми в предишната система.

    Коментиран от #17

  • 3 поредният

    13 4 Отговор
    ребрандиран китаец, значи става
  • 4 Гост

    20 13 Отговор
    Така е написано сякаш са открили колелото! А те просто са копирали нещо създадено от други преди години...., ама нали е Рено, наши хора демек....
  • 5 Чавдар войвода

    13 14 Отговор
    Защо отново са изплагиатствали двигател Нисан, HR18 в случая?!?
  • 6 И кое е на Рено

    29 10 Отговор
    Емблемата само. Разработено , комбинирано, произведено, нищо общо с френското Рено, също както националния отбор на Франция - само с един французин :)

    Коментиран от #13, #35

  • 7 дедо..

    21 4 Отговор
    Смеят се на кремля,че техните заводи бълват китайски автомобили с руские имена..но ренаут ще ги задмине със шанхайски двг сдеяни за петлите.а пекинье отдавна доставя за бенцо двг за техните сувове от новио им завод в масква.

    Коментиран от #23

  • 8 И тази

    17 3 Отговор
    както всички останали екоразработки на база електричество разходва повече енергия в "свирката"(рекламата) от колкото в реално изобретение! Ще доживеем и ще видим!
  • 9 Кракра

    3 13 Отговор
    т,ва не мой се мери с ГоУф 2.0 TDI
  • 10 Автора е впечатлен, но явно не знае че при най-малката повреда го чака труден и много скъп ремонт.

    20 4 Отговор
    Всичко в едно. Абсолютна молоумщина

    Коментиран от #18

  • 11 Ха ха ха

    12 5 Отговор
    Пълна издънка. Комплекта зависи от здравината на която и да е част и няма никаква автономност.
  • 12 Малко инфо

    7 6 Отговор
    Ето ви малко факти - с Бигстър хибрид съм на Кавала от Пловдив през Асеновград с пълен багажник и 3+1, среден разход 4,3. Автономия с един резервоар малко около 1100км. При продължително и сериозно изкачване шумен, но има мощност и тегли добре. При изкачване шумно преминава между режимите, но това е така с почти всички хибриди. Много добър вътрешен обем, телематика лесна за ползване, много добра видимост. За тези пари на пазара е добро решение, пряк аналог е с около 40-50% по-скъп при еднакво оборудване. Като всичко друго има добри и лоши страни, като всичко друго! От човек който ползва от нов, а не ще го чака да стане на 15 години и до тогава теоретик с истории от трето лице.

    Коментиран от #14, #15, #16, #31

  • 13 Ганьо патриота

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "И кое е на Рено":

    Света се глобализира и националностите отдавна нямат значение ,важно е къде отиват парите ,но явно ти още не си го разбрал.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 кй87ъ6трхуй

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "Малко инфо":

    ЛЪЖЕШ, копиленци гнусну
  • 17 Симо

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "неуникална":

    Тойота си копират хибридната система от друг производител, вместо да пишете глупости се ограмотете

    Коментиран от #19

  • 18 как написахте толкова дълго заглавие?

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Автора е впечатлен, но явно не знае че при най-малката повреда го чака труден и много скъп ремонт.":

    как го правите да не ви лови ограничението?
  • 19 неуникална

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Симо":

    Симо, от кой производител Тойота копира хибрида. Да ми кажеш, че да се ограмотя малко. Ако е Айсин, то тя е собственост на Тойота от как свят светува. То бива невежество, ама да тръгнеш да го изразяваш писмено, пък и назидаваш. Накъде върви това народонаселение.

    Коментиран от #22

  • 20 Пено

    3 6 Отговор
    Да си пуснат водата в кенефа след тях, само това могат рено.

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Тъй наречената

    8 0 Отговор

    До коментар #19 от "неуникална":

    Скоростна кутия на Тойота вие като излитащ самолет,много е приятно

    Коментиран от #26

  • 23 А ти знаеш ли

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "дедо..":

    Откога и Мерцедес слага мотори от Рено,щото техния 651 е много убав.
  • 24 Мито

    3 2 Отговор
    Няма нищо уникално в този двигател. 1.8 литров двигател, в режим Аткинсън. Приусчетата бръмчат вече повече от 20 години с такъв мотор.
  • 25 Лично мнение

    4 1 Отговор
    HR18 HEV представлява напълно интегриран хибриден силов агрегат, който комбинира бензинов двигател, електродвигател, автоматична трансмисия и управляваща електроника в едно цяло.

    4 в 1 не винаги е "най-добрата" комбинация. Или поне що се отнася до експлоатация и поддръжка от клиентите.
  • 26 неуникална

    4 6 Отговор

    До коментар #22 от "Тъй наречената":

    Тия дни минах 5 хил километра с 2.5 мотор на Тойота хибрид и наистина е като самолет ускорението. А невролозите се занимават с виене в главите ви. Пиите си биричката и бозата и не се занимавайте с сложни теми, че е топло.
  • 27 гост

    5 0 Отговор
    Задвижването на Рено е доста интересно и тръгва от ЕОЛАБ колата им. По сложно е от на Тойота понеже превключва 4+2 предавки с 2/3 малки моторчета, а оборотите се синхронизират с двата електромотора. Аз съм доволен досега от моя Джогър със стария 1.6 хибриден двигател който идва от Нисан и е със двойни инжектори (!). Доколкото съм чел имат проблем с уплътнение на маслото на големия електромотор и се сменя целия агрегат. Тойота не са изобретили тяхната система а ползват чужд патент. Първата им генерация и тя не е била особено сполучлива.

    Коментиран от #29

  • 28 4444

    2 7 Отговор
    Поредна трагедия от Рено. Минусите да започнат сега.
  • 29 тъй шъй

    6 5 Отговор

    До коментар #27 от "гост":

    За пръв път някой точно описва как работи настоящата система на Рено. Това добре, но многото механизми, актуатори, хидравлични превключватели освен, че се износват, може да дефектират. При Тойота няма износващи се механизми, триещи се или превключващи, нито една. Това е огромното предимство. Никакъв патент не са купили, а на личната им марка за скоростни кутии Aisin, е възложено да направят нова трансмисия. Това е трансмисия. Същата се използва от 20 години във Форд и роднините му в САЩ и Европа- Мондео, Куга. В Субару, Сузуки, Мазда напоследък. В последните марки, Тойота има собственост. Голям авантюрист трябва да е човек за да си купи Рено хибрид. Цените са точно колкото Тойота. При Дачия поне цената е по-ниска, ама си е риск. От първата хибридна система на Тойота до сегашната 5-та, няма принципни промени, само оптимизация и промяна в позицията на електромоторите, водещо до отпадане на един свързващ метален ремък, за който разбрали, недоразбрали спорят, че това е CVT. Какво да правим, повърхностните хора са огромна мощ.

    Коментиран от #30

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 си дзън

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Малко инфо":

    Не знам защо се води хибрид това нещо с 1.4 kWh батерия. Да бяха сложили суперкондензатори
    вместо нея. Батерийката е заминала за 5 годинки.
  • 32 Хохихо

    5 0 Отговор
    Карам чисто нов дъстър, но със стария 1.0 двигател на газ, просто направено специално за това. Разхода след разработката в София ми е 7.1, мога с 51л газ да мина 700км, извънградско пада под 5.9. Хибрида е с 8к по-скъп, единствено мощността е ниска, но ще сложат 1.2 120к.с. др.година. най-доброто обаче ще е на газ-бензин предно и задно хибрид, 4х4 това бих го взел.
  • 33 незнайко

    1 1 Отговор
    Край на ремонтите ! Ако това чудо се повреди се сменя с НОВО !!! Консрукторите най накрая постигнаха целта си за увеличение на цената на този агрегат !

    Коментиран от #34

  • 34 Дфен

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    Този проблем не е мой аз карам до 5 години.
  • 35 Донки Хот

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "И кое е на Рено":

    Иначе сте много хитри,че,някой ти е слагал и плюсчета,"френския отбор с един французин,ха-ха,а другите какви са,може би извънземни,а не забравих сигурно са руснаци. ..ха-ха