Руският пазар на автомобили е изправен пред интересна ситуация: въпреки първоначалния бум, продажбите на китайски автомобили рязко спадат. складовете на дилърите са препълнени с непродадени модели, включително такива от 2023 г., като броят им достига около 200 хиляди. Но какво точно доведе до този спад в търсенето?
Основната причина е загубата на основното им предимство: наличността и достъпността. китайските автомобили, които някога бяха привлекателни заради по-ниската си цена, вече не са толкова изгодни. Покачването на таксите за рециклиране, високите данъци и увеличените лихви по кредитите значително надуха цените им.
Проблемът с остатъчната стойност
Ключов фактор, който отблъсква купувачите, е съмнителната остатъчна стойност на китайските автомобили. Докато употребявани японски и корейски марки като toyota и kia запазват стойността си и се продават бързо на вторичния пазар, китайските им аналози губят до 40% от стойността си само за три години. Освен това, продажбата на китайски автомобил на вторичния пазар отнема средно 180 дни, което е значително повече от времето, необходимо за други марки.
Отстъпките влошават ситуацията
Парадоксално, но огромните отстъпки за нови китайски автомобили всъщност влошават проблема. дилърите забелязват, че разликата в цената между нов и употребяван автомобил е станала толкова малка, че покупката на употребяван модел губи смисъл. За почти същите пари купувачите могат да си позволят чисто нов автомобил, което логично е по-привлекателна опция.
Въпреки че тези отстъпки временно стимулират търсенето на нови автомобили, те подкопават доверието в марките. потребителите започват да се съмняват в дългосрочната стойност и стабилността на китайските автомобили на пазара. Експерти предупреждават, че ако проблемът с остатъчната стойност не бъде решен, кризата може да доведе до изтеглянето на редица китайски марки от руския пазар.
В крайна сметка, достъпността и добрата остатъчна стойност са от решаващо значение за потребителите. Китайските автомобили в русия са изправени пред сериозно предизвикателство да възстановят тези две ключови предимства, за да си върнат доверието на купувачите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #7, #20
10:40 08.07.2025
2 Хахаха,
10:42 08.07.2025
3 Kaлпазанин
10:43 08.07.2025
4 спрели или не можеше бегетата
10:44 08.07.2025
5 Ами
10:44 08.07.2025
6 Ами
10:46 08.07.2025
7 ХА ХА ХА
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
ТЕ ПИРОН НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ БЕ , МОЙ !10:48 08.07.2025
8 Госあ
10:49 08.07.2025
9 Що така бре
Коментиран от #11
10:55 08.07.2025
10 От де ги
10:59 08.07.2025
11 Купуват си
До коментар #9 от "Що така бре":
и си стимулират промишлеността, а ти купува скрап от западналите и се прави на велик.11:00 08.07.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Българин
11:06 08.07.2025
14 Чакай сега
Коментиран от #21
11:07 08.07.2025
15 Нормално
11:24 08.07.2025
16 Опа
Коментиран от #18
11:26 08.07.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Мммм
До коментар #16 от "Опа":
Елитът на България с какви автомобили е. Западни, нови, скъпи. За разлика от обикновените руснаци, ние не можем да си купим нови, родни коли. Няма. Караме 15 20 годишни.Коментиран от #24, #25
11:35 08.07.2025
19 Гост
Аз, ако купя нещо за 50 000, вместо 100 000, за колкото и когато и да го продам съм на кяр.
11:47 08.07.2025
20 Гост
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Само когато няма друго. Иначе си предпочитат нов внос, като у нас.11:48 08.07.2025
21 Чакам, чакам!
До коментар #14 от "Чакай сега":
"Уж бързо поевтинявали пък биле много близо по цена с новите .??@!"Е какво странно виждаш? Купил си човека чисто нов автомобил преди три години за 50 000 лв еквивалент и сега иска да го продаде с по-малка загуба, ама не може, защото същия автомобил вече се продава за 30 000 чисто нов от дилъра. И Това е голямата драма.
Да им имаме проблемите!
Сега остава дилемата като продаде стария автомобил за 20 000 и си купи нов за 30 000, Колко пари е изгубил при продажбата на стария автомобил?
11:50 08.07.2025
22 Чапай
23:49 08.07.2025
23 джо
19:59 09.07.2025
24 фактите
До коментар #18 от "Мммм":
Българинът живее в пъти по добре от руснака,а пък за западните народи в сравнение с руснака дори няма смисъл да говорим.Руснаците живеят като туземци.Новоте автомобили за които говориш и могат да си позволят руснаците са само Лади,но новата Лада като качество и цена е като все едно да си вземеш 30 годишен западен автомобил23:18 09.07.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.