Защо руснаците спряха да купуват китайски автомобили

8 Юли, 2025 10:37 4 503 25

  • китайски автомобили-
  • русия

Ключов фактор, който отблъсква купувачите, е съмнителната остатъчна стойност

Защо руснаците спряха да купуват китайски автомобили - 1
Снимка: Shutterstock

Руският пазар на автомобили е изправен пред интересна ситуация: въпреки първоначалния бум, продажбите на китайски автомобили рязко спадат. складовете на дилърите са препълнени с непродадени модели, включително такива от 2023 г., като броят им достига около 200 хиляди. Но какво точно доведе до този спад в търсенето?

Основната причина е загубата на основното им предимство: наличността и достъпността. китайските автомобили, които някога бяха привлекателни заради по-ниската си цена, вече не са толкова изгодни. Покачването на таксите за рециклиране, високите данъци и увеличените лихви по кредитите значително надуха цените им.

Проблемът с остатъчната стойност

Ключов фактор, който отблъсква купувачите, е съмнителната остатъчна стойност на китайските автомобили. Докато употребявани японски и корейски марки като toyota и kia запазват стойността си и се продават бързо на вторичния пазар, китайските им аналози губят до 40% от стойността си само за три години. Освен това, продажбата на китайски автомобил на вторичния пазар отнема средно 180 дни, което е значително повече от времето, необходимо за други марки.

Отстъпките влошават ситуацията

Парадоксално, но огромните отстъпки за нови китайски автомобили всъщност влошават проблема. дилърите забелязват, че разликата в цената между нов и употребяван автомобил е станала толкова малка, че покупката на употребяван модел губи смисъл. За почти същите пари купувачите могат да си позволят чисто нов автомобил, което логично е по-привлекателна опция.

Въпреки че тези отстъпки временно стимулират търсенето на нови автомобили, те подкопават доверието в марките. потребителите започват да се съмняват в дългосрочната стойност и стабилността на китайските автомобили на пазара. Експерти предупреждават, че ако проблемът с остатъчната стойност не бъде решен, кризата може да доведе до изтеглянето на редица китайски марки от руския пазар.

В крайна сметка, достъпността и добрата остатъчна стойност са от решаващо значение за потребителите. Китайските автомобили в русия са изправени пред сериозно предизвикателство да възстановят тези две ключови предимства, за да си върнат доверието на купувачите.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    10 26 Отговор
    Руснаците купуват родно производство.

    Коментиран от #7, #20

  • 2 Хахаха,

    24 19 Отговор
    руският народ единствен може да спре джуджето и ястребите от болшевишката клика, да не направят някоя глупост, защото руснаците няма да могат да карат повече Мерцедеси и Бе-Ем-Ве-та
  • 3 Kaлпазанин

    8 25 Отговор
    Защото китайците не могат да смогнат да изнасят за фащ и Европа ,на никой ли не му прави впечатление че стават все повече
  • 4 спрели или не можеше бегетата

    4 6 Отговор
    да си вземат такива . по евтини . а същите кат на политиците и полисманите . еднаква возия а разхода е закопаващ . все нямат бензинче . ни безопасност , ни закони . само хвалби и позори .
  • 5 Ами

    26 9 Отговор
    Разбраха ги ,че са големи бах.луци
  • 6 Ами

    15 5 Отговор
    защото са много добри....
  • 7 ХА ХА ХА

    18 7 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    ТЕ ПИРОН НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ БЕ , МОЙ !
  • 8 Госあ

    27 7 Отговор
    Китайците предлагат основно електромобили, а електромобилите не са практични извън Китай. В Китай електромобилите се използват единствено градско - масово или на близки разстояния. Китаеца има на разположение най добрата железопътна мрежа на света. Качва се и пътува комфортно 2000 км за шест часа. Слиза от влака в друг град и с приложението си взема електромобил да ползва под наем там почти без пари. Такъв е китайският модел, който действително придава смисъл на електромобилите
  • 9 Що така бре

    18 11 Отговор
    Абре да си купуват Ладите и Москвичите ама и те са Китайски Само емблемата е руска Единствено таварищ Путин да издаде заповед да се купуват

    Коментиран от #11

  • 10 От де ги

    11 10 Отговор
    вземаш тез лъжи бре Ръдуслъве... Ама ние не сме неграмотници кат западналите са ви четем пропагандата лъжлива, проверявам всяко инфо и ви разобличаваме.
  • 11 Купуват си

    8 8 Отговор

    До коментар #9 от "Що така бре":

    и си стимулират промишлеността, а ти купува скрап от западналите и се прави на велик.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Българин

    6 12 Отговор
    Китайските автомобили бяха решение, докато се увеличаваше производството в Русия. Сега, когато най-големите заводи произвеждат милиони руски автомобили годишно, китайските просто не издържат на конкуренцията, качеството и нормалните цени в Русия.
  • 14 Чакай сега

    7 1 Отговор
    Уж бързо поевтинявали пък биле много близо по цена с новите .??@!

    Коментиран от #21

  • 15 Нормално

    8 4 Отговор
    В Китай не искат рубли.
  • 16 Опа

    7 7 Отговор
    Елита на Русия е със западни автомобили, а обикновения руснак на местно производство.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Мммм

    9 6 Отговор

    До коментар #16 от "Опа":

    Елитът на България с какви автомобили е. Западни, нови, скъпи. За разлика от обикновените руснаци, ние не можем да си купим нови, родни коли. Няма. Караме 15 20 годишни.

    Коментиран от #24, #25

  • 19 Гост

    4 1 Отговор
    Това с остатъчната стойност ...

    Аз, ако купя нещо за 50 000, вместо 100 000, за колкото и когато и да го продам съм на кяр.
  • 20 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Само когато няма друго. Иначе си предпочитат нов внос, като у нас.
  • 21 Чакам, чакам!

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Чакай сега":

    "Уж бързо поевтинявали пък биле много близо по цена с новите .??@!"

    Е какво странно виждаш? Купил си човека чисто нов автомобил преди три години за 50 000 лв еквивалент и сега иска да го продаде с по-малка загуба, ама не може, защото същия автомобил вече се продава за 30 000 чисто нов от дилъра. И Това е голямата драма.

    Да им имаме проблемите!

    Сега остава дилемата като продаде стария автомобил за 20 000 и си купи нов за 30 000, Колко пари е изгубил при продажбата на стария автомобил?
  • 22 Чапай

    4 1 Отговор
    Орките скоро ще минат на тачанки!!!
  • 23 джо

    3 1 Отговор
    Радослав е на чужд гроб не проливай сълзи защото няма да можеш когато се наложи да проливаш за близките си .
  • 24 фактите

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Мммм":

    Българинът живее в пъти по добре от руснака,а пък за западните народи в сравнение с руснака дори няма смисъл да говорим.Руснаците живеят като туземци.Новоте автомобили за които говориш и могат да си позволят руснаците са само Лади,но новата Лада като качество и цена е като все едно да си вземеш 30 годишен западен автомобил
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.