Новата Мazda CX-5 дебютира без дизелов двигател, с по-големи размери и нов хибрид

10 Юли, 2025 11:15 6 830 16

  • mazda-
  • cx-5-
  • cx-60-
  • cx-30

Доставките ще започнат до края на годината

Новата Мazda CX-5 дебютира без дизелов двигател, с по-големи размери и нов хибрид - 1

Mazda представи третото поколение на CX-5. Въпреки че традиционно се определя като „компактен“ SUV, новото поколение анонсира промяна, като размерът му е увеличен, за да се приведе в съответствие със съвременните конкуренти. Значителна промяна в тази версия е преустановяването на опцията за дизелов двигател. Производството на този обновен модел е планирано да започне през октомври, а пускането му на пазара е насрочено за декември 2025 година. Очаква се базовата цена на автомобила да бъде около 35 000 евро.

Новата версия се разпознава веднага, като запазва приемствеността с предишното поколение, което е на пазара от 2017 година. Като цяло, външният вид на CX-5 остава непроменен, но включва много нови елементи. В предната част капакът е с 5 см по-висок, което допринася за защитата на пешеходците. По-широката радиаторна решетка, обрамчена от сив пластмасов елемент, се интегрира с тънки LED фарове. В зависимост от избраната спецификация, автомобилът ще бъде оборудван с 17- или 19-цолови джанти. В задната част дизайнът на новия CX-5 прилича на този на CX-60 и CX-80, като се отличава с хоризонтални светлини, които се свързват в центъра, където е поставен надписът „Mazda“.

Новата Мazda CX-5 дебютира без дизелов двигател, с по-големи размери и нов хибрид

Най-съществените промени в това ново поколение се наблюдават в размерите му. С дължина 4,69 метра (увеличение с 11,5 см спрямо предишния модел), ширина 1,86 метра (увеличение с 1,5 см) и височина 1,70 метра (увеличение с 3 см), новият CX-5 се доближава до пропорциите на CX-60. Това увеличение на размерите е от полза предимно за багажното отделение и, по-специално, за междуосието, което се удължава до 2,82 метра (увеличение с 11,5 см). Mazda заявява, че това увеличение има няколко предимства: пътниците на задните седалки получават 58 мм повече пространство за краката и 29 мм повече пространство за главата. Освен това по-широките отвори на задните врати улесняват влизането и излизането, както и по-лесното закрепване на детски седалки. Капацитетът на багажника е увеличен до 583 литра (увеличение с 61 литра), а максималният обем на багажното пространство при сгънати задни седалки достига 2019 литра (увеличение с 381 литра).

По отношение на интериора, Mazda посочва, че дизайнът му е вдъхновен от японския принцип „Ma“, който набляга на пространството, баланса и хармонията. Таблото за управление има висококачествен вид, с минимален брой физически бутони. Отличителна черта е воланът, който сега носи надписа „Mazda“ вместо традиционното лого. Контролите на централната конзола също са значително по-малко; например, бутоните за режимите на шофиране са интегрирани в спиците на волана, за да направят активирането на профилите по-интуитивно. Кокпитът е с повишена цифровизация, с 10,25-инчов дисплей пред водача и 15,6-инчов дисплей за инфоразвлечения (12,9 инча в по-базовите версии). Последният интегрира приложения на Google като Maps, изкуствен интелект Google Gemini и 360-градусова камера.

Новата Мazda CX-5 дебютира без дизелов двигател, с по-големи размери и нов хибрид

При първоначалното си пускане на пазара новият CX-5 ще се предлага изключително като мек хибрид. Този двигател е с 2,5-литров четирицилиндров атмосферен двигател, който развива 141 к.с. и 238 Nm въртящ момент, позволяващ ускорение от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди. Този двигател e-Skyactiv G 140 е известен от Mazda 3 и CX-30. В CX-5 той е съчетан с новокалибрирана шестстепенна автоматична трансмисия, проектирана за по-плавна работа. Освен това двигателят може да деактивира два от четирите си цилиндъра при нормални скорости, за да подобри горивната ефективност. Пълна хибридна бензинова версия, базирана на новия двигател Skyactiv Z, е планирана за 2027 година. Въпреки това, 2,2-литровият дизелов двигател (с мощност 150 к.с. или 184 к.с.) се преустановява и няма да има наследник. 3,3-литровият редови шестцилиндров двигател, монтиран в CX-60, също няма да се предлага в CX-5.

Новата Мazda CX-5 дебютира без дизелов двигател, с по-големи размери и нов хибрид

Освен задвижващия механизъм, Mazda е внесла значителни промени и в шасито. Производителят заявява, че е направено по-меко настройване на окачването, с цел да се осигури по-добро движение както на предния, така и на задния мост. Подробни цени за новата Mazda CX-5 ще бъдат обявени по-късно, а предпродажбата ще започне през октомври 2025 година. Новата CX-5 се очаква да пристигне в шоурумите през декември.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    16 9 Отговор
    Със спирането на Мазда 6, за мен този производител приключи. Да си произвеждат СУВ-овете!

    Коментиран от #6, #9

  • 2 таксиджия 🚖

    21 7 Отговор
    Егати варела - 2.5 4 цилиндъра 240нм и ускорение 11 секунди до 100км/ч 😄

    Хейтиме Пежо(Стелантис), но техния 1.2 3 цилиндъра също 140кс ускорява за 9-10 секунди

    Коментиран от #7, #11

  • 3 тъй шъй

    17 4 Отговор
    Беше зум-зум и какви ли не звуци, да шашнат клиентелата, сега-ма. Пък хем мек хибрид, хем прекалено мек мотор с 140кс. По-добре вместо ма, да е турбо 2.5 или немек хибрид. Нещо лутането на Мазда продължава.
  • 4 Техно

    17 1 Отговор
    Не схващам смисълът да се слага 2,5 двигател за 140 кс. Или има някаква грешка в статията или тея "превъртяха играта" с глупост...

    Коментиран от #10, #14

  • 5 Ввв

    8 2 Отговор
    Тази компания май е решила да тръгва по пътя на Ситроен и да приключва
  • 6 боян расате

    6 7 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    мазда 6 е един страшен трошляк

    Коментиран от #12

  • 7 сектант

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    и го сменят на 150 000 км

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Кочо Честименски

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Ще има нова със задно предаване. Най-после някаква алтернатива!

    Коментиран от #13

  • 10 Сър Мастър Бейтс

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "Техно":

    Няма никаква грешка. Този двигател го слагат от години, надежден е, има го в много други модели като Мазда 3, Мазда 6, стария СХ-5 и тн. За мен в тази си форма (140 кс.) е слабичък за това купе, особено в комбинация с автоматик. Още повече с този таблет в новата СХ-5 на нищо не прилича. Мазда досега се отличаваха от останалите производители с това, че не лепяха таблети по таблото, всичко се управляваше с врътки и бутони. С този нов модел вече нищо не ги отличава от ФВ, китайчетата и сие. Наистина жалко.
  • 11 Име

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    2.5 мотора на мазда е много добър. Маздата ми е с 2.5, вече над 100 000 мили, просто идеален. Разход в града(Лондон) е малко над 9, извън града при 70-75 мили в час(такова е ограничението в ЮК) малко под 6.
  • 12 Име

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "боян расате":

    Дизеловите мотори може би, бензиновите са супер.
  • 13 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Кочо Честименски":

    Тази новина я чета от няколко години, редови 6 цилиндров мотор със задно предаване. Ще видим!
  • 14 Име

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Техно":

    Почти 200 коня е.
  • 15 мдааа

    0 2 Отговор
    Без европейския, японския и китайския пазар - щото на нито един няма да пробие с тоя дизел и митата на Тръмпчо за САЩ - ще си остане с мечтата за 35к.
  • 16 Директора

    3 0 Отговор
    Кал така са скопили сегашния 2.5, който е 194 к.с. до 140??? Защо?