Малките електрически автомобили с висока производителност бързо набират популярност, а на европейския пазар Stellantis стратегически е събрал разнообразна гама от предложения на различните си марки. Тази растяща гама понастоящем включва атрактивни модели като Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce, Lancia Ypsilon HF и дългоочаквания Peugeot 208 GTI. Сега Opel се включва в тази вълнуваща надпревара с по-спортна, ориентирана към висока производителност версия на компактния SUV Mokka. Новият електрически вариант ще постави началото на обновената подмарка GSE (Grand Sport Electric) на Opel, обещаваща съчетание от по-изчистен дизайн и динамични подобрения в производителността.
Най-бързият електрически модел на Opel до момента, този вариант на Mokka излъчва много по-агресивна осанка от стандартния си събрат, черпейки ясна вдъхновение от прототипа GSE Rally, който дебютира за първи път през май миналата година. Характерните черни вложки в предната и задната брони подчертават смело въздухозаборниците, докато изпъкващите емблеми GSE на решетката и страничните панели служат като ясна визуална декларация за фокуса върху производителността. Най-забележителното визуално подобрение обаче е безспорно комплектът големи 20-цолови алуминиеви джанти с изчистен, аеродинамично оптимизиран дизайн, допълнен от ярки жълти спирачни апарати, които изглеждат изключително солидни за компактен SUV.
Вътре в интериора подобренията, насочени към производителността, продължават. Предните седалки са облечени с алкантара и се отличават с изваян дизайн за по-добра опора, който се повтаря и в подобно завършените вложки на вратите. Скосебият волан, спортните алуминиеви педали и стратегически разположените бели и жълти акценти отличават този модел GSE от стандартните му събратя. Двойните 10-инчови екрани, съставляващи цифровото табло, сега разполагат с графики, фокусирани върху производителността, уникални за този модел, които предоставят данни за шофирането в реално време на ентусиастите зад волана.
Мощността на Mokka GSE идва от един електромотор, който генерира солидни 280 конски сили и значителен въртящ момент от 345 нютон метра. Тези цифри са в тясна връзка с най-наточените версии на неговите събратя Abarth и Alfa Romeo, както и с по-ранния концепт GSE Rally, който предвещаваше появата му. Цялата тази мощност се управлява ефективно и се предава на предните колела с помощта на диференциал с ограничено приплъзване за оптимално сцепление.
Opel твърди, че Mokka GSE е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена до 200 км/ч. Това впечатляващо време за спринт позиционира Mokka GSE като по-бърз от по-мощния, но по-тежък Grandland Electric AWD, подчертавайки неговата маневреност в гамата. Освен че има почти двойно по-голяма мощност от стандартния Mokka Electric, GSE се възползва от специално разработена шаси конфигурация. Окачването му е понижено с 10 мм и сега включва двойни хидравлични амортисьори. За да се подобри още повече динамичността му, задният мост е бил укрепен, кормилната система е била прецизно пренастроена за по-ангажиращо усещане, а спирачната сила се управлява уверено от спирачки Alcon с големи 380 мм дискове и четирибутални апарати.
Mokka GSE използва същата 54 kWh батерия, която се намира и в обикновената Mokka Electric. Въпреки това, поради присъщите подобрения в производителността и допълнителния хардуер, очакванията са, че WLTP пробегът му ще бъде малко по-малък от 406 км на стандартния модел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #5
11:05 24.07.2025
2 Богат мъж
11:10 24.07.2025
3 Ттт
Коментиран от #7
11:13 24.07.2025
4 таксиджия 🚖
1. Омега V6 турбо
2. Инсигния V6 турбо
3. Астра 2.0 опц турбо
Този електрически сув е по бавен от старата Корса опц 1.6 220кс
И тук говоря и за ускорение и за максимална скорост!
11:26 24.07.2025
5 китайките ръжда не хващат
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За това ти харесват пластмасовите колиКоментиран от #6
13:04 24.07.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "китайките ръжда не хващат":
🚘 Я си ТУРИ един НИК в поста или едно ПЛАСТМАСОВО бутало в зад НИК а 🚘13:17 24.07.2025
7 Вальо
До коментар #3 от "Ттт":
Къде го видя това качество бе??? Ти качвал ли си се в стелантис кола в последните 2-3г? По-некачствени, гадни и ненадеждни коли едва ли има. Да не говорим че хич ама хич не са евтини! ВАГ групата ги прибива в всяко едно отношение, и така трябва. Дано Стелантис фалира и никога не съществува повече.14:36 24.07.2025
8 Дядото
16:57 25.07.2025