Често се говори, че съвременните автомобили са програмирани да "умират" след 200-300 хиляди километра, което води до скъпи ремонти или подмяна. Но съществуват автомобили, които опровергават тези прогнози, достигайки пробег над милион километра без нито един основен ремонт на двигателя. Списание Autocar е събрало седем такива забележително издръжливи модела, базирани на конкретни примери от реалния живот.
Lexus LS 400 (1996)
Този класически японски седан с бензинов V8 двигател се превръща в символ на издръжливост още през 90-те години. Един от тези автомобили изминава над 1,6 милиона километра без никаква намеса в двигателя. Тайната, както винаги, е проста: редовна поддръжка, висококачествено масло и липса на агресивно шофиране.
Saab 900 (1989)
Макар че този хечбек с турбокомпресор е проектиран по-скоро за динамично шофиране, отколкото за дълги маратони, реалността надминава плановете на инженерите. Автомобилът изминава над 1,5 милиона километра, работейки предимно по дълги маршрути. Въпреки многобройните приключения на пътя, включително неочаквани сблъсъци, колата остава в движение и дори се превръща в музеен експонат.
Mercedes-Benz 240D (1981)
Един от най-надеждните дизелови Mercedes-Benz на всички времена. Благодарение на семплия си дизайн, строгата сервизна дисциплина и стоманената си издръжливост, 2,4-литровият двигател на този модел издържа 2 милиона километра без никакви проблеми. Истински герой от старата школа, демонстриращ, че без турбини, само с честен атмосферен двигател и планова смяна на маслото, може да се постигне изключителна дълголетност.
Honda Accord (1990)
Универсален седан, който е изминавал огромни разстояния всеки ден. Този автомобил е бил редовно обслужван, не са пренебрегвани разпоредбите и в крайна сметка е изминал над 1,5 милиона километра. През цялото това време двигателят не е преминавал през основен ремонт, доказвайки отново японската надеждност.
Chevrolet Silverado (1991)
Пълноразмерният пикап с бензинов V8 двигател е бил използван като работен кон – с тежки товари, ремаркета и маршрути от хиляди километри. И въпреки че това звучи като сценарий за ранно попадане на скрап, този Chevrolet успява да измине над 1,5 милиона километра благодарение на внимателната експлоатация и компетентната поддръжка.
Hyundai Elantra (2013)
Не само старите модели са способни да чупят рекорди. Тази Elantra успява да измине над 1,5 милиона километра само за пет години. Причината за това е интензивната ежедневна експлоатация и стриктното спазване на техническите разпоредби. Hyundai официално признава този пробег и дори прави подарък на собственика.
BMW 325i (1990)
Въпреки че това BMW не достига милионния пробег в реалния живот, постижението му е впечатляващо. Колата изминава разстоянието на тестов стенд, симулиращ ежедневна употреба с редовна смяна на маслото. Въпреки лабораторната среда, двигателят се оказва изненадващо издръжлив и не изисква големи ремонти, подчертавайки потенциала за дълъг живот при правилна поддръжка.
Тези примери доказват, че с правилна грижа и поддръжка, някои автомобили наистина могат да издържат изключително дълго.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 еднолитров турбо
10:20 25.07.2025
2 машината е неудошевен предмет
Коментиран от #11
10:27 25.07.2025
3 искате милион км -кола преди 2000-та!!!
10:29 25.07.2025
4 Обаче
10:32 25.07.2025
5 Въпрос
Коментиран от #6
10:34 25.07.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "Въпрос":
Ти явно харесваш автомобил, който може да те остави по средата на пътуването със семейството и багажа, когато сте решил да отидете на почивка ❓Коментиран от #8, #18
10:42 25.07.2025
7 ТЕСТ
Коментиран от #31
10:59 25.07.2025
8 ти явно
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
четеш въпросите на всеки тука през призмата на лепило Кале.Човека е прав. Аз ползвам лизинги - като ме остави на пътя (което не се е случвало за 22 години) ще звънна на компанията и до 2 часа ще ми доставят нова кола и то без пари. А това че 20 коли са издържали 1.5 млн км, не означава че 20 млн други не са се скапали на 300 000 км. За мене е глупост да разчиташ на износена механика когато можеш да имаш 2000х по-сигурна кола за семейството си.
Коментиран от #15
11:00 25.07.2025
9 РИТОРИЧНО
ЗА КОИТО КАНДИДАТ СОБСТВЕНИК
ЧАКА И НЕ ДОЧАКВА 20 ГОДИШНАТА
ДОСТАВКА ОТ Т.НАР.МОТОТЕХНИКА😭
11:00 25.07.2025
10 да ама не
11:07 25.07.2025
11 истина ти казвам
До коментар #2 от "машината е неудошевен предмет":
Моята кола има душа! Жената не!!!11:11 25.07.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 хе хе
Коментиран от #14, #30
11:17 25.07.2025
14 тъй шъй
До коментар #13 от "хе хе":
То сме все наопаки. Никой не смятам, че казва да се карат 40години, но има значение когато посещаваш 3 пъти по-малко сервиза и втория собственик също толкова рядко прави ремонти. Има огромно значение за качествения живат на нормалния човек. Тази издържливост води до липса на излишно напрежение и финансови крахове.11:27 25.07.2025
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "ти явно":
Тогава защо пишеш глупости❗На лизинг са нови автомобили или такива в гаранция. Дори за рент-а-кар, не лизинг, са НЕамортизирани автомобили.
Уточни въпросът ти към собствениците на лични стари автомобили ли е или към фирмите❗
Коментиран от #17, #20, #22
11:29 25.07.2025
16 Ахмед
11:51 25.07.2025
17 Въпрос
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Очевидно не си разбрал въпроса, затова ще го допълня..Кой от вас чака колата да умре преди да я смени, независимо дали е купил автомобила нов или втора (трета, пета) употреба?
Коментиран от #25
11:55 25.07.2025
18 Въпрос
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Въпросът никога не е бил на колко години или километра ти е автомобила. Ако не се грижиш за автомобила, може да не стигнеш до морето даже и да е на две-три години.От друга страна дори на 20 години да е, може да е в перфектно техническо състояние, допускащо дори околосветско пътуване без особени проблеми.
Коментиран от #28, #29
11:56 25.07.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 е не е истина
12:15 25.07.2025
22 ти явно
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
е ми толкова ти е акъла щом не разбираш въпроса на човека. Спри лепилото.12:16 25.07.2025
23 Фен
Когато колите се правеха от инженери! Не от AI или счетоводители!
Никога вече няма да има такива истински автомобили!
Коментиран от #24
12:16 25.07.2025
24 Само така си мислиш
До коментар #23 от "Фен":
Електромобилите ще предлагат много по-голяма надежност, отколкото ДВГ може да даде или някога въобще е давал.Предишните батерии прегряваха, което им съкращаваше живота, въпреки сложната охладителна система. Съвременните батерии дори нямат нужда от охлаждане при жестоки натоварвания. Най-голямото им натоварване на практика при което въобще има нужда от охлаждане е само зареждането, а не движението.
Тоест всяка изминала година сложността на електромобилите намалява, а тази на ДВГ се увеличава. А сложността е пряко свързана с надежността.
Коментиран от #26, #32
12:24 25.07.2025
25 Фен
До коментар #17 от "Въпрос":
Аз. Вече пета кола вадя от скраба, ремонтирам най-необходимото и след 5-6 години хвърлям в моргата. Три от тези пет са Пасати 89-94 набор.И ще продължавам докато мога!
12:27 25.07.2025
26 Фен
До коментар #24 от "Само така си мислиш":
Карайте си вие електрокарите! Тока става все по скъп. Батериите кой ще рециклира и до колко?Цялата зелена истерия е голямо настъпване на мотиката!
12:31 25.07.2025
27 Хюндай
12:40 25.07.2025
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Въпрос":
Въпрос. Ти карал ли си кола на ДВЕ или ТРИ години🤔❓Защото щеше да знаеш, че гаранционните имат СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ и от теб се иска само да зареждаш гориво и да доливаш течност за чистачките ❗
12:49 25.07.2025
29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Въпрос":
С 1.2 литра, ТРИ цилиндъра, турбо до 250 000 t/m дори на пет години да е не бих се наел за околосветско❗12:55 25.07.2025
30 Българин
До коментар #13 от "хе хе":
Ми, имам 2 хладилника в апартамента - единият на 40 години, другият само на 33. И двата си работят безотказно и си ги ползвам, защото не ме занимават със себе си. И прахосмукачка имам на около 40 години. Тя също си работи и си я ползвам. И кола имам на 32 години. Поддържам си я и съм доволен от нея. Не виждам защо трябва да сменям нещо, което ми служи безотказно. Пералня на 18 години също имам. И тя си работи.13:02 25.07.2025
31 Лост
До коментар #7 от "ТЕСТ":
Спомняш ли си Деу Тико колко издържаха като таксита?После излезе Матиз ,но не беше същото.Коментиран от #33
13:05 25.07.2025
32 тъй шъй
До коментар #24 от "Само така си мислиш":
Тук говорим за коли, моля електрически латерни да не намесват батериините колички. А описаното е някакъв мираж, може и да се сбъдне след 50 години.13:21 25.07.2025
33 Никси
До коментар #31 от "Лост":
Хюндай Соната и Елантра също бяха издръжливи , а тука чета глупостите на едни и им се чуда на акълите !!!.14:44 25.07.2025
34 Никси
15:00 25.07.2025
35 да сме коректни
15:55 25.07.2025
36 ХА ХА
18:26 25.07.2025
37 Има разлика, нали
10:12 26.07.2025
38 теню
17:24 26.07.2025
39 Вова
Има си проблеми с главата, разпределителния вал.
Страхотен мотор, но си иска своето.
Определено не може да изкара милион само с масло и филтри.
14:31 03.11.2025