Милион без основен ремонт: Кои автомобили могат да надживеят собствениците си?

25 Юли, 2025 10:17 16 120 39

  • автомобилът на старо-
  • надеждни автомобили

Класацията е на Autocar

Милион без основен ремонт: Кои автомобили могат да надживеят собствениците си? - 1

Често се говори, че съвременните автомобили са програмирани да "умират" след 200-300 хиляди километра, което води до скъпи ремонти или подмяна. Но съществуват автомобили, които опровергават тези прогнози, достигайки пробег над милион километра без нито един основен ремонт на двигателя. Списание Autocar е събрало седем такива забележително издръжливи модела, базирани на конкретни примери от реалния живот.

Lexus LS 400 (1996)

Този класически японски седан с бензинов V8 двигател се превръща в символ на издръжливост още през 90-те години. Един от тези автомобили изминава над 1,6 милиона километра без никаква намеса в двигателя. Тайната, както винаги, е проста: редовна поддръжка, висококачествено масло и липса на агресивно шофиране.

Saab 900 (1989)

Макар че този хечбек с турбокомпресор е проектиран по-скоро за динамично шофиране, отколкото за дълги маратони, реалността надминава плановете на инженерите. Автомобилът изминава над 1,5 милиона километра, работейки предимно по дълги маршрути. Въпреки многобройните приключения на пътя, включително неочаквани сблъсъци, колата остава в движение и дори се превръща в музеен експонат.

Mercedes-Benz 240D (1981)

Един от най-надеждните дизелови Mercedes-Benz на всички времена. Благодарение на семплия си дизайн, строгата сервизна дисциплина и стоманената си издръжливост, 2,4-литровият двигател на този модел издържа 2 милиона километра без никакви проблеми. Истински герой от старата школа, демонстриращ, че без турбини, само с честен атмосферен двигател и планова смяна на маслото, може да се постигне изключителна дълголетност.

Honda Accord (1990)

Универсален седан, който е изминавал огромни разстояния всеки ден. Този автомобил е бил редовно обслужван, не са пренебрегвани разпоредбите и в крайна сметка е изминал над 1,5 милиона километра. През цялото това време двигателят не е преминавал през основен ремонт, доказвайки отново японската надеждност.

Chevrolet Silverado (1991)

Пълноразмерният пикап с бензинов V8 двигател е бил използван като работен кон – с тежки товари, ремаркета и маршрути от хиляди километри. И въпреки че това звучи като сценарий за ранно попадане на скрап, този Chevrolet успява да измине над 1,5 милиона километра благодарение на внимателната експлоатация и компетентната поддръжка.

Hyundai Elantra (2013)

Не само старите модели са способни да чупят рекорди. Тази Elantra успява да измине над 1,5 милиона километра само за пет години. Причината за това е интензивната ежедневна експлоатация и стриктното спазване на техническите разпоредби. Hyundai официално признава този пробег и дори прави подарък на собственика.

BMW 325i (1990)

Въпреки че това BMW не достига милионния пробег в реалния живот, постижението му е впечатляващо. Колата изминава разстоянието на тестов стенд, симулиращ ежедневна употреба с редовна смяна на маслото. Въпреки лабораторната среда, двигателят се оказва изненадващо издръжлив и не изисква големи ремонти, подчертавайки потенциала за дълъг живот при правилна поддръжка.

Тези примери доказват, че с правилна грижа и поддръжка, някои автомобили наистина могат да издържат изключително дълго.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 еднолитров турбо

    45 6 Отговор
    Смяна на двигателя на 80 хил. километра.
  • 2 машината е неудошевен предмет

    3 27 Отговор
    колко живее прахусмокака, котлон, радиоапарат . много . един човек умира . не живее милион километра . знаи логиката следва парсата . колко струва машина мерцедес . а ти колко изкара бе . а колко време сте на земята . аааа . машината повече . глупашко е . критика . урал , т 64 , трамвай от 70 години , каруца , ами и де си седят без да са се строшили . анализът показва колко коли са строшили водачите за година 1500 . а колко коли са строшили хора на година - 4900 . ааааа . явно имат машините превес . вземаш кола и наливаш за застраховка и бензин . смяташ годините за каране . после взимаш втора .

    Коментиран от #11

  • 3 искате милион км -кола преди 2000-та!!!

    27 6 Отговор
    този екземпляр на снимката може да надживее и двама дори и трима собственици при правилна поддръжка!!! инъче хюндай хонда и шевролет малко не ми се пасват на тая класация другите ок
  • 4 Обаче

    21 5 Отговор
    Не са евро 9 , затова с високи данъци и застраховки и забрани за движение в градовете, да се предадат за скрап.
  • 5 Въпрос

    8 17 Отговор
    Кой от вас чака колата да умре преди да я смени?

    Коментиран от #6

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 4 Отговор

    До коментар #5 от "Въпрос":

    Ти явно харесваш автомобил, който може да те остави по средата на пътуването със семейството и багажа, когато сте решил да отидете на почивка ❓

    Коментиран от #8, #18

  • 7 ТЕСТ

    16 3 Отговор
    Ще ги призная за издръжливи, ако работят като таксита.......

    Коментиран от #31

  • 8 ти явно

    9 19 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    четеш въпросите на всеки тука през призмата на лепило Кале.
    Човека е прав. Аз ползвам лизинги - като ме остави на пътя (което не се е случвало за 22 години) ще звънна на компанията и до 2 часа ще ми доставят нова кола и то без пари. А това че 20 коли са издържали 1.5 млн км, не означава че 20 млн други не са се скапали на 300 000 км. За мене е глупост да разчиташ на износена механика когато можеш да имаш 2000х по-сигурна кола за семейството си.

    Коментиран от #15

  • 9 РИТОРИЧНО

    14 16 Отговор
    ВСИЧКИ СЪВЕТСКИ АВТОМОБИЛИ
    ЗА КОИТО КАНДИДАТ СОБСТВЕНИК
    ЧАКА И НЕ ДОЧАКВА 20 ГОДИШНАТА
    ДОСТАВКА ОТ Т.НАР.МОТОТЕХНИКА😭
  • 10 да ама не

    13 11 Отговор
    Това 123 е силно надценено като здравина в дизелов вариант, имаха проблеми. Дизелът им беше и ужасно тромав.Бензиновите, след фейслифта-80г., нови мотори издържат много. Преди фейслифта късаха вериги на 100х. километра. Да 123 или 124 бензинови, това е добра кола и се изплаща високата цена като нова.
  • 11 истина ти казвам

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "машината е неудошевен предмет":

    Моята кола има душа! Жената не!!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 хе хе

    15 22 Отговор
    Въпроса е - трябва ли 35 години да караш една и съща кола или да носиш едни и същи дрехи щото не се късали. Кой от вас ще купи телевизор, дрехи, телефон, прахосмукачка от 1990та година САМО ЗАЩОТО били били супер издръжливи? Аре стига глупости. Частни случаи. Има и синтроени, фордове и пежота на по толкова километра. Погледнете нет-а за 5 мин.

    Коментиран от #14, #30

  • 14 тъй шъй

    31 0 Отговор

    До коментар #13 от "хе хе":

    То сме все наопаки. Никой не смятам, че казва да се карат 40години, но има значение когато посещаваш 3 пъти по-малко сервиза и втория собственик също толкова рядко прави ремонти. Има огромно значение за качествения живат на нормалния човек. Тази издържливост води до липса на излишно напрежение и финансови крахове.
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 1 Отговор

    До коментар #8 от "ти явно":

    Тогава защо пишеш глупости❗
    На лизинг са нови автомобили или такива в гаранция. Дори за рент-а-кар, не лизинг, са НЕамортизирани автомобили.
    Уточни въпросът ти към собствениците на лични стари автомобили ли е или към фирмите❗

    Коментиран от #17, #20, #22

  • 16 Ахмед

    18 1 Отговор
    Незнам как успя този Hyundai Elantra да измине за 5 години 1,5 милиона,само глупости пишете в тези статии
  • 17 Въпрос

    5 12 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Очевидно не си разбрал въпроса, затова ще го допълня..


    Кой от вас чака колата да умре преди да я смени, независимо дали е купил автомобила нов или втора (трета, пета) употреба?

    Коментиран от #25

  • 18 Въпрос

    20 0 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Въпросът никога не е бил на колко години или километра ти е автомобила. Ако не се грижиш за автомобила, може да не стигнеш до морето даже и да е на две-три години.

    От друга страна дори на 20 години да е, може да е в перфектно техническо състояние, допускащо дори околосветско пътуване без особени проблеми.

    Коментиран от #28, #29

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 е не е истина

    7 0 Отговор
    прочете ли поста преди да го триеш? шегуваш ли се?
  • 22 ти явно

    2 6 Отговор

    До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    е ми толкова ти е акъла щом не разбираш въпроса на човека. Спри лепилото.
  • 23 Фен

    25 1 Отговор
    И всички изброени, без Хюндая, са от 1981 до 1996г!
    Когато колите се правеха от инженери! Не от AI или счетоводители!
    Никога вече няма да има такива истински автомобили!

    Коментиран от #24

  • 24 Само така си мислиш

    2 16 Отговор

    До коментар #23 от "Фен":

    Електромобилите ще предлагат много по-голяма надежност, отколкото ДВГ може да даде или някога въобще е давал.

    Предишните батерии прегряваха, което им съкращаваше живота, въпреки сложната охладителна система. Съвременните батерии дори нямат нужда от охлаждане при жестоки натоварвания. Най-голямото им натоварване на практика при което въобще има нужда от охлаждане е само зареждането, а не движението.

    Тоест всяка изминала година сложността на електромобилите намалява, а тази на ДВГ се увеличава. А сложността е пряко свързана с надежността.

    Коментиран от #26, #32

  • 25 Фен

    12 2 Отговор

    До коментар #17 от "Въпрос":

    Аз. Вече пета кола вадя от скраба, ремонтирам най-необходимото и след 5-6 години хвърлям в моргата. Три от тези пет са Пасати 89-94 набор.
    И ще продължавам докато мога!
  • 26 Фен

    27 2 Отговор

    До коментар #24 от "Само така си мислиш":

    Карайте си вие електрокарите! Тока става все по скъп. Батериите кой ще рециклира и до колко?
    Цялата зелена истерия е голямо настъпване на мотиката!
  • 27 Хюндай

    10 1 Отговор
    Пълни глупости не Хюндай Елантра а Хюндай Соната или Грандеур 3.3 V6 карам такава на газ хем иначе си е ламя 850хил.км е вече без никакви дертове това е най-железния мотор за мен.
  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Въпрос":

    Въпрос. Ти карал ли си кола на ДВЕ или ТРИ години🤔❓
    Защото щеше да знаеш, че гаранционните имат СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ и от теб се иска само да зареждаш гориво и да доливаш течност за чистачките ❗
  • 29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор

    До коментар #18 от "Въпрос":

    С 1.2 литра, ТРИ цилиндъра, турбо до 250 000 t/m дори на пет години да е не бих се наел за околосветско❗
  • 30 Българин

    28 1 Отговор

    До коментар #13 от "хе хе":

    Ми, имам 2 хладилника в апартамента - единият на 40 години, другият само на 33. И двата си работят безотказно и си ги ползвам, защото не ме занимават със себе си. И прахосмукачка имам на около 40 години. Тя също си работи и си я ползвам. И кола имам на 32 години. Поддържам си я и съм доволен от нея. Не виждам защо трябва да сменям нещо, което ми служи безотказно. Пералня на 18 години също имам. И тя си работи.
  • 31 Лост

    19 1 Отговор

    До коментар #7 от "ТЕСТ":

    Спомняш ли си Деу Тико колко издържаха като таксита?После излезе Матиз ,но не беше същото.

    Коментиран от #33

  • 32 тъй шъй

    14 1 Отговор

    До коментар #24 от "Само така си мислиш":

    Тук говорим за коли, моля електрически латерни да не намесват батериините колички. А описаното е някакъв мираж, може и да се сбъдне след 50 години.
  • 33 Никси

    9 2 Отговор

    До коментар #31 от "Лост":

    Хюндай Соната и Елантра също бяха издръжливи , а тука чета глупостите на едни и им се чуда на акълите !!!.
  • 34 Никси

    11 1 Отговор
    W 115 е по здрав от W 123 има и още един Мерцедес Пагода като 115-та двуврато кабрио и голям багажник също много здраво , при правилната подръжка това са вечни коли !!!.
  • 35 да сме коректни

    12 1 Отговор
    Много повече автомобили обаче не надживяват собственика си......просто загиват заедно с него ! Примери има навсякъде около вас.....уви!
  • 36 ХА ХА

    8 0 Отговор
    Тестовете правени на тестов стенд
  • 37 Има разлика, нали

    10 0 Отговор
    ТИЯ КОЛИ СА ПРАВЕНИ ОТ МАШИНИ ИНЖЕНЕРИ! СЕГА ГИ ПРАВЯТ СЧЕТОВОДИТЕЛИ!
  • 38 теню

    9 1 Отговор
    Радослав е не пиши глупости новите коли ако искаш само на 10.000 км масло и филтри да сменяш не е достатъчно . Ако искаш зимата да стои в топъл гараж лятото на сянка да няма прах , редовен клиент да си на сервиза всичко това не помага . Имал съм не една кола и то повечето бяха Немски така, са направени ,че след 150 к трябва да се сменят много неща и то постоянно няма край . Не само евтините електрони компоненти като започнеш от сензорите както и лагерите и четките на динамото, втулката на ротора на стартера , полу осите , водната помпа при смяна на ремъка винаги се сменя , обтегача на ремъка , всичките направляващи ролки ,( лагерите им започват да издават много шум ) ако е с верига и е Немска също и веригата с обтегача и направляващата втулка и както искат по инструкция на колата на 200 к и маслената помпа . Няма смисъл да продължавам защото постоянно трябва да се сменя всичко след 150-200 километра .(това важи и за тези които са купили подържан автомобил тези неща да ги сменят защото ще се развали и ще останат напътя но след толкова км започват проблемите особено на Немските коли )
  • 39 Вова

    2 0 Отговор
    BMW 325i (1990) - тук трябва да говорите за М20... Ми не е толко здрав.
    Има си проблеми с главата, разпределителния вал.
    Страхотен мотор, но си иска своето.
    Определено не може да изкара милион само с масло и филтри.