Европейска виза

Публикувана: 2 Март, 2002 00:00
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1176
ШРИФТ ПЕЧАТ

Не е тайна за никой, че американските автомобили не се ползват с голяма популярност както в Европа, така и у нас. Има обаче една марка, която благодарение на сливането си с гиганта Daimler успя да получи “европейска виза” и в момента усилено налага продукцията си на Стария континент. Стратегията на задокеанската компания е да открие нов, втори фронт (след Америка) в първите редици на който е една подчертано европейската разработка. Може би се досещате, че става дума за Chrysler, която освен стандартните си модели разработи и такъв, предназначен единствено за европейския пазар. Това е версията Sebring - спо­р­тен седан с четири врати.

Привлекателната външност е половината от успеха

Всеизвестна максима е, че новият автомобил тряб­ва да е с по-добър имидж и осъвременен дизайн. Смяната на имиджа променя най-вече отношението на купувача към возилото. В този случай инженерите от Daimler­Chrys­ler са избрали интересен начин за въздействие върху потенциалните си клиенти. Изглеждащата на пръв поглед спортна кола представлява всъщ­ност класически семеен седан. Предишният “спокоен” дизайн на предницата на Stratus сега отстъпва място на агресивна радиаторна решетка и издължени встра­ни фарове. В профил пък колата наподобява на типично спортно купе. Това сходство съвсем не е случайно. Chrysler Sebring Sedan е конструиран на платформата JR, на която се прави и едноименното спортно купе. Задната част на Sebring е изпипана в същия дух, като горната част на капака прилича на т. нар. антикрило. Основна разлика меж­ду Sebring и европейските му конкуренти е различния и доста поразчупен стереотип на “американеца”. Chrysler Sebring Sedan се отличава със строго индивидуални черти и перфектна изработка. Спортната осанка на Sebring се допълва и от

характерния за спортно возило интериор

Влезете ли в купето на Sebring на пръв поглед се набиват белите циферблати на арматурното табло. Те са четири на брой, като скоростомерът и оборотомерът са по-големи, а отстрани на тях са разположени приборите показващи температура на охладителната течност и ниво на гориво в резервоара. Целият салон е тапициран с качествена естествена ко­жа, гарнирана с махагон. Удобството на предните седалки се допълва от странични подлакътници. Един от малкото недостатъци за автомобил от такъв клас е, че големите предни кресла се регулират ръчно. Освен това “чупещият” се волан има доста малък ход и причинява леко неудобство за водачи с по-голям ръст. Задният диван с готовност ще приеме трима едрички пасажери, като ще ги обезпечи с достатъчно комфорт и пространство. Единственият проблем е малко по-твърдата облегалка, която е монтирана почти под прав ъгъл спрямо седалката. Това се прави с цел да се увеличи багажният отсек.

Сърцето на Sebring

представлява 2.7-литров агрегат, който се монтира единствено на европейската разработка. Този лек V-образен шестцилиндров мотор е изработен от специални алуминиеви спла­­ви, разполага с по четири клапана на цилиндър и осигурява доста прилична динамика на автомобила. Двигателят е разположен напречно, което според конструкторите се прави за да се подобри разпределението на масата. Към него е мотнтирана автоматичната трансмисия Autostick, която е с възможност и за ръчно превключване на предавките. Различното при тази скоростна кутия е, че при ръчно превключване скоростният лост се движи не както е прието напред-назад, а вляво и вдясно. Като цяло агрегатът е много безшумен, но когато доближи критичните обороти в салона се чува гърленото ръмжене на V-образния “шестак”. Това всъщност е и единственият шум, който ще чуете в купето, тъй като то е отлично обезшумено със специална пено-сплав.

Управлението на Sebring

е доста леко, имайки предвид масата на автомобила, която надхвърля 1 500 килограма. Скоростите се превключват (когато транс­­мисията работи в режим автомат) при 5 500 об/мин. и усещането за ускорение е доста осезаемо. Ако обаче искате да прибавите още динамика, ръчният режим ще ви осигури това удоволствие. При него можете да сменяте предавките при 6 500 об/мин. Спирачките на Sebring са добри, но се характеризират с някои непривични особености. При т. нар. проблемни участъци от пътя лекото натискане на педала веднага задейства системата ABS. Това в началото ще ви изненада, но бързо ще свикнете. Относно окачването не трябва да имате никакви притеснения. То е доста твърдо, но за сметка на това колата е изключително стабилна. Sebring Sedan е оборудван със специално изработено за него окачване, което е съобразено с европейските пътни условия и е доста по-различно от американското изпълнение. Що се отнася до сервоусилителя на волана, той е просто перфектен и ще ви осигури лесно и стабилно управление.

За кого е предназначен този автомобил?

Това е въпрос, който мо­же би много от вас си задават. Ако искате вашата визитна картичка да е по-различна, т.е. да се отличавате от европейските традиции в този клас BMW и Mercedes, то Chrysler е колата която ви е нужна. Тя ще подчертае вашата индивидуалност и като се има предвид приличната цена, на която се продава возилото у нас, и изключителната надеждност моделът е добра алтернатива за този клас. От дотук казаното спокойно може да се направи изводът, че Chrysler Sebring заслужава своята “европейска виза”. Ако сте съгласни и искате семейна кола с подчертано спортна осанка не се чудете, а действайте.

Радослав Славчев
rslavtchev@avto.bg

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Христо Стоичков
Легендата на българския футбол не пропусна да се заяде с Кристиано Роналдо, след като Португалия достигна финал на Евро 2016.
"Да му припишат на оня португалец три гола, за да вземе пак „Златната топка”"

Още бисери