Сбогуваме се с една от най-обичаните версии на Golf в България

11 Август, 2025 17:20 6 764 26

  • vw-
  • golf-
  • gtd-
  • gti

GTD модификацията вече не е налична

Сбогуваме се с една от най-обичаните версии на Golf в България - 1

Volkswagen преустанови производството на Golf GTD, своя спортен дизелов модел. Този момент остана до голяма степен незабелязан, тъй като моделът беше премахнат от гамата по време на обновяването на Golf в средата на цикъла в началото на 2024 година, съобщават колегите ни от Motor1. Този ход е знак за по-широка тенденция сред автомобилните производители да се отклоняват от дизеловите двигатели и да се фокусират върху електрифицирани алтернативи, като plug-in хибридният Golf GTE е готов да поеме предишната роля на GTD.

GTD има богата, макар и прекъсната история. Тя започва през 1982 година с първото поколение Golf. Volkswagen представи 1,6-литров четирицилиндров турбо дизелов двигател, който развиваше забележителните 70 конски сили, което за онова време беше огромна мощност за дизелов двигател. Този двигател, който превърна дизеловия хечбек в реална алтернатива на бензиновия GTI, позволяваше на автомобила да достигне максимална скорост от 160 км/ч. Визуално той наподобяваше GTI с разширени калници и по-спортен интериор. GTD продължи и във второто поколение Golf, преди да изчезне.

Сбогуваме се с една от най-обичаните версии на Golf в България

Наименованието беше преустановено по време на поколенията Golf III и IV. Въпреки че тези модели разполагаха с мощни TDI двигатели с до 150 конски сили, Volkswagen предпочете да използва емблеми като „GTI TDI“, вместо да възроди името GTD.

Сбогуваме се с една от най-обичаните версии на Golf в България

GTD се завърна триумфално с Golf VI през 2009 година, задвижван от двигател с 170 конски сили. Моделът наистина достигна върха си с Golf VII (от 2012 година), който разполагаше с двигател с 184 конски сили и 380 нютонметра въртящ момент. Тази версия може да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и има максимална скорост от 230 км/ч. Последната глава за GTD беше осмото поколение, което беше на пазара от края на 2020 година до тихото му преустановяване в началото на миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 13 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 голф 2 с тоя мотор

    31 3 Отговор
    вървеше много приятно и икономично....... доста от ремонтите можеше да си ги направиш пред блока а не се чупеше лесно

    Коментиран от #4, #15

  • 2 ГОЛФ 2

    18 3 Отговор
    ТАБЛОТО МУ НЕ Е ДИСКОТЕКА
  • 3 хъхъ

    20 27 Отговор
    "спортен дизелов модел" - който иска бърза спортна кола, не си взима дизел.

    Коментиран от #6, #13, #16

  • 4 матю хари

    10 30 Отговор

    До коментар #1 от "голф 2 с тоя мотор":

    Ганчо си ремонтира колата пред блока, но немеца и изгорялата крушка не сменя без да викне ел. техник. Европейските коли не са за тъмни балкански субекти с два пръста чело.

    Коментиран от #5

  • 5 ТВА СА ПРИКАЗКИ

    17 1 Отговор

    До коментар #4 от "матю хари":

    ПОД ШИПКОВИЯТ ХРАСТ
  • 6 Порно

    29 4 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Пежо и Ауди имат победи на 24 часа на Льо Ман с дизели

    Коментиран от #7

  • 7 ТРИ ГОДИНИ

    13 2 Отговор

    До коментар #6 от "Порно":

    ПОДРЕД
  • 8 Шегуват се

    16 0 Отговор
    Обичат я, а не я карат нещо. До живот Голф II.
  • 9 ЛИЛИ

    21 6 Отговор
    СЕГА СЕ СБОГУВАТЕ С ГОЛФА СЛЕД ВРЕМЕ ЩЕ СЕ СБОГУВАТЕ И С ГНИЛАТА ЕВРОПА
  • 10 факт

    11 16 Отговор
    Дизел и спортна кола е оксиморон това са мудни тежки коли
  • 11 джо

    15 3 Отговор
    Това е вече история мина времето когато Немските коли бяха надеждни , прецизни и качествени но това беше някога до 2004 годин а. След което беше въведено Европейски стандари за емисоният клас като от 15.01.2005 година всички произведени автомобили без значение на теглото и конските си сили не трябва да превишават нормата от 180/кг. СО2 на км EURO -4 като целият горивен процес се контролира по електронен път това беше и началото и краят на Немската автомобилна индустрия . Не само тоя модел въобще цялата фирма ако се закрие ще е още по -добре защото - сложна и ненадежна електроника събрана от нискокачествени компоненти , слаб и проблемен software който няма intellect scan --(обикновено в един автомобил има 5 или 7 модула ) и най малката грешка се предава в целият модул и грешките не една а са няколко , слаб ресурс на ДВГ и евтина пластмаса и тапицерия особено ако е комби за няколко години да не падне" покривът" (платът на тавана ) е рядко явление без грам изолация и като остане на слънце достига 50-60 градуса (на тавана има гъба 5 мм която е залепена и е подгъната отстрани някъде 5-6 мм и след години се отлепя и няма нищо друго гол таван без никаква изолация не като при Японските или Френските ) иначе цената е много висока и е не както някога печелеха неколкостотин Марки от автомобил сега печелят много повече 30-35 % от стойността е чистата печалба според моделите на колите като това определят акционерите . .

    Коментиран от #12, #17

  • 12 Гост

    9 17 Отговор

    До коментар #11 от "джо":

    Оризар си, нали? Само суши майстор може да наговори толкоз глупости които са валидни за 500 000+ или 30 годишни коли! Ако не си, то явно си поредния минат с бастуна в багажника, а? А нов ФВ от дилър вадил ли си, да видиш тавана как е хванат!!! И ти ли ще казваш на БОШ и Континентал че не.моэели на правят софтуер? Ти сигурно си човека измислил предпазния вентил на чушкопека, нали? Аре...
  • 13 Айзомби

    16 14 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Който иска бърза кола , която да е здрава и не гори много не взима бензин.
  • 14 Урааа

    4 3 Отговор
    Най-после!
  • 15 антрашпиц

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "голф 2 с тоя мотор":

    То върховия дизел за Голф 2 беше 1.6 тди със 82 кс. ,произвеждан в последните години.Този мотор се слагаше и на Пасат ,преди да преминат към култовия 1.9-75-90 кс в Голф 3.
  • 16 антрашпиц

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "хъхъ":

    Брато,може и не си живял по онова време.За компактен модел ,и то дизелов ,70-80 кс си бяха много.За сравнение : БМВ 324-86кс ,Мерцедес 190-124 със двулитров мотор 72 кс ако се нелъжа.Ако щеш вярвай,базовите бенцове съм ги подлудявал със ГТД,да не говорим пък за 123ка ,дори и 240д го мачкам кат за световно.Ноооо,това са спомени от преди 30тина години ..........

    Коментиран от #18, #20

  • 17 Имам

    2 4 Отговор

    До коментар #11 от "джо":

    един 9-годишен ВАГ, ваден нов от представителството - улична кола, карана само в БГ и гони 200-на хил км.... с ремапн на мотор и кутия.... имам и още 1 малко по-нов на 4 години, същата история и с пробег към 80 хил км.... къде да ги докарам и да ми покажеш къде и какво се разпада и какви грешки дава елеткрониката и колко е малък ресурса!???
  • 18 Е ти си

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "антрашпиц":

    намерил с какво да ги сравняваш…. атмосферни предкамерни дизели по 60-70 коня, качени в тежки купета….трябвало е да се пробваш с 2-2.5 ТД-та да се пробваш и да видиш разлика… Около 2000-та карах Б2-ка 1.6 ТД комби… здрава на куче, но вървеж не…. след нея имах за кратко Крома 2.5 ТД, това как вървеше за времето си….

    Коментиран от #19, #21

  • 19 антрашпиц

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Е ти си":

    Добре ве човек,ако искаш ще ги сравнявам с аналози ..Например Кадет от 87-88 1.7 д Ескорт 1.8 д Типо 1.9д.С какво друго компактно..техните тд излязоха по-късно.Например Астра тд -82кс излезе през 90 те.Ся караш ме да сравнявам 525 тд -115-143 кс със само 70-82.Изрично споменах : без проблеми съм изпреварвал базовите дизелови Мерцедеси.Междодругото си спомням при изкачване на шипка , нервирах отзад един 124-2.5д......

    Коментиран от #22

  • 20 Пума

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "антрашпиц":

    Извинявай, но тия мерцедеси са рейсове и вървят като рейсове. Аз с Toyota Corolla 1.3 12 valve 75 коня изобщо не го смятах за коли, те докато тръгнат аз с Тойотата съм се изстрелял другия светофар хаха И с Тойотата Голф 2-ките ги правех луди до 1.6, само 1.8 е по-бърз. Аз дизелите изобщо не ги броях за коли, тоя върхов "спортен дизел" ускорява за 14,5 сек.0-100км/ч.,а Корола 1.3, която карах ускорява до 100 км/ч. за 11,4 сек. Смятай каква гавра с дизелите хаха
  • 21 Пума

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Е ти си":

    Аз с Toyota Corolla 1.3 12 valve направо се подигравах с Audi 80 B-ка 1.9 TDI 90 коня, правех ги луди на старт, ти говориш за разни 1.6 B2-ки,ами те са толкова тромави,че чак не ги броях за коли.
  • 22 Пума

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "антрашпиц":

    Аз ти вярвам, защото знам колко вървяха дизеловите мерцедеси, както и 124-ка 2.5 дизел, тоя мерцедес ускорява сравнително като Голф 2-ката 1.6 TD, но мерцедеса е по-тежък и без турбо, това прави Голфа малко по-пъргав спрямо Мерцедеса. Въпреки,че Мерцедеса е 5 цилиндров 90 коня е без турбо и е тежък и тромав. Старите мерцедеси дори за времето си бяха тромави.

    Коментиран от #23

  • 23 Какво

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Пума":

    очаквате от 2-2.5 чисти дизели в тежки купета!?? Пробвай ОМ605-606 и после пиши какво си правил…. 123-ка 240Д е 64 коня….

    Коментиран от #24

  • 24 Пума

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Какво":

    Аз изобщо не пиша за тия рейсове, тях за коли никога не съм ги броил. С тойотата съм бягал бензинки на европейските марки, турбо дизелите ги бягах за добър ден. Казах за Ауди 80TDI 90 коня, разни пежа ТДИ,Рена ТДи и т.н,а и BMW 525 ТД e34, 115 КОНЯ 6 цилиндров Турбо дизел, бягах го без усилие. Разни Голф 2-ки, 3-ки 1.4, 1.6 също, от бензинките само 1.8 Голф 2-ките са малко по-бързи от Королата 1.3 75 коня. Ауди 80-ките 1.8 са тромави сравнени с Тойотата и т.н. Айде да не изброявам и пежата и т.н.

    Коментиран от #25

  • 25 Още през

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Пума":

    2003-та се качих на 2.0 турбо бензин и с всички изброени от теб никога не съм се занимавал...

    Коментиран от #26

  • 26 Пума

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Още през":

    Понеже ти каза,че говоря за чисти дизели,а не за турбо дизели, а моя пост беше в отговор на колегата с Голф 2-ката дето бягал тоя Мерцедес 2.5 дизел 90 коня, та по този повод го споменах. Статията е за дизеловия Голф GTD и се обясняваза Голф 2-ката GTD, за това и ние пишем по тази тема. Ти сега искаш да се хвалиш ли или да добавиш нещо интересно към разговора. За всеки е ясно, че 2.0 Турбо бензин кола е в съвсем друг клас от гледна точка на конски сили и вървене. И няма нищо общо с темата.