Volkswagen преустанови производството на Golf GTD, своя спортен дизелов модел. Този момент остана до голяма степен незабелязан, тъй като моделът беше премахнат от гамата по време на обновяването на Golf в средата на цикъла в началото на 2024 година, съобщават колегите ни от Motor1. Този ход е знак за по-широка тенденция сред автомобилните производители да се отклоняват от дизеловите двигатели и да се фокусират върху електрифицирани алтернативи, като plug-in хибридният Golf GTE е готов да поеме предишната роля на GTD.
GTD има богата, макар и прекъсната история. Тя започва през 1982 година с първото поколение Golf. Volkswagen представи 1,6-литров четирицилиндров турбо дизелов двигател, който развиваше забележителните 70 конски сили, което за онова време беше огромна мощност за дизелов двигател. Този двигател, който превърна дизеловия хечбек в реална алтернатива на бензиновия GTI, позволяваше на автомобила да достигне максимална скорост от 160 км/ч. Визуално той наподобяваше GTI с разширени калници и по-спортен интериор. GTD продължи и във второто поколение Golf, преди да изчезне.
Наименованието беше преустановено по време на поколенията Golf III и IV. Въпреки че тези модели разполагаха с мощни TDI двигатели с до 150 конски сили, Volkswagen предпочете да използва емблеми като „GTI TDI“, вместо да възроди името GTD.
GTD се завърна триумфално с Golf VI през 2009 година, задвижван от двигател с 170 конски сили. Моделът наистина достигна върха си с Golf VII (от 2012 година), който разполагаше с двигател с 184 конски сили и 380 нютонметра въртящ момент. Тази версия може да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и има максимална скорост от 230 км/ч. Последната глава за GTD беше осмото поколение, което беше на пазара от края на 2020 година до тихото му преустановяване в началото на миналата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 голф 2 с тоя мотор
Коментиран от #4, #15
17:24 11.08.2025
2 ГОЛФ 2
17:30 11.08.2025
3 хъхъ
Коментиран от #6, #13, #16
17:44 11.08.2025
4 матю хари
До коментар #1 от "голф 2 с тоя мотор":
Ганчо си ремонтира колата пред блока, но немеца и изгорялата крушка не сменя без да викне ел. техник. Европейските коли не са за тъмни балкански субекти с два пръста чело.Коментиран от #5
17:45 11.08.2025
5 ТВА СА ПРИКАЗКИ
До коментар #4 от "матю хари":
ПОД ШИПКОВИЯТ ХРАСТ17:57 11.08.2025
6 Порно
До коментар #3 от "хъхъ":
Пежо и Ауди имат победи на 24 часа на Льо Ман с дизелиКоментиран от #7
18:01 11.08.2025
7 ТРИ ГОДИНИ
До коментар #6 от "Порно":
ПОДРЕД18:07 11.08.2025
8 Шегуват се
18:51 11.08.2025
9 ЛИЛИ
19:14 11.08.2025
10 факт
20:05 11.08.2025
11 джо
Коментиран от #12, #17
21:17 11.08.2025
12 Гост
До коментар #11 от "джо":
Оризар си, нали? Само суши майстор може да наговори толкоз глупости които са валидни за 500 000+ или 30 годишни коли! Ако не си, то явно си поредния минат с бастуна в багажника, а? А нов ФВ от дилър вадил ли си, да видиш тавана как е хванат!!! И ти ли ще казваш на БОШ и Континентал че не.моэели на правят софтуер? Ти сигурно си човека измислил предпазния вентил на чушкопека, нали? Аре...21:33 11.08.2025
13 Айзомби
До коментар #3 от "хъхъ":
Който иска бърза кола , която да е здрава и не гори много не взима бензин.21:50 11.08.2025
14 Урааа
07:55 12.08.2025
15 антрашпиц
До коментар #1 от "голф 2 с тоя мотор":
То върховия дизел за Голф 2 беше 1.6 тди със 82 кс. ,произвеждан в последните години.Този мотор се слагаше и на Пасат ,преди да преминат към култовия 1.9-75-90 кс в Голф 3.11:18 12.08.2025
16 антрашпиц
До коментар #3 от "хъхъ":
Брато,може и не си живял по онова време.За компактен модел ,и то дизелов ,70-80 кс си бяха много.За сравнение : БМВ 324-86кс ,Мерцедес 190-124 със двулитров мотор 72 кс ако се нелъжа.Ако щеш вярвай,базовите бенцове съм ги подлудявал със ГТД,да не говорим пък за 123ка ,дори и 240д го мачкам кат за световно.Ноооо,това са спомени от преди 30тина години ..........Коментиран от #18, #20
11:25 12.08.2025
17 Имам
До коментар #11 от "джо":
един 9-годишен ВАГ, ваден нов от представителството - улична кола, карана само в БГ и гони 200-на хил км.... с ремапн на мотор и кутия.... имам и още 1 малко по-нов на 4 години, същата история и с пробег към 80 хил км.... къде да ги докарам и да ми покажеш къде и какво се разпада и какви грешки дава елеткрониката и колко е малък ресурса!???16:05 12.08.2025
18 Е ти си
До коментар #16 от "антрашпиц":
намерил с какво да ги сравняваш…. атмосферни предкамерни дизели по 60-70 коня, качени в тежки купета….трябвало е да се пробваш с 2-2.5 ТД-та да се пробваш и да видиш разлика… Около 2000-та карах Б2-ка 1.6 ТД комби… здрава на куче, но вървеж не…. след нея имах за кратко Крома 2.5 ТД, това как вървеше за времето си….Коментиран от #19, #21
20:24 12.08.2025
19 антрашпиц
До коментар #18 от "Е ти си":
Добре ве човек,ако искаш ще ги сравнявам с аналози ..Например Кадет от 87-88 1.7 д Ескорт 1.8 д Типо 1.9д.С какво друго компактно..техните тд излязоха по-късно.Например Астра тд -82кс излезе през 90 те.Ся караш ме да сравнявам 525 тд -115-143 кс със само 70-82.Изрично споменах : без проблеми съм изпреварвал базовите дизелови Мерцедеси.Междодругото си спомням при изкачване на шипка , нервирах отзад един 124-2.5д......Коментиран от #22
16:04 13.08.2025
20 Пума
До коментар #16 от "антрашпиц":
Извинявай, но тия мерцедеси са рейсове и вървят като рейсове. Аз с Toyota Corolla 1.3 12 valve 75 коня изобщо не го смятах за коли, те докато тръгнат аз с Тойотата съм се изстрелял другия светофар хаха И с Тойотата Голф 2-ките ги правех луди до 1.6, само 1.8 е по-бърз. Аз дизелите изобщо не ги броях за коли, тоя върхов "спортен дизел" ускорява за 14,5 сек.0-100км/ч.,а Корола 1.3, която карах ускорява до 100 км/ч. за 11,4 сек. Смятай каква гавра с дизелите хаха16:25 13.08.2025
21 Пума
До коментар #18 от "Е ти си":
Аз с Toyota Corolla 1.3 12 valve направо се подигравах с Audi 80 B-ка 1.9 TDI 90 коня, правех ги луди на старт, ти говориш за разни 1.6 B2-ки,ами те са толкова тромави,че чак не ги броях за коли.16:28 13.08.2025
22 Пума
До коментар #19 от "антрашпиц":
Аз ти вярвам, защото знам колко вървяха дизеловите мерцедеси, както и 124-ка 2.5 дизел, тоя мерцедес ускорява сравнително като Голф 2-ката 1.6 TD, но мерцедеса е по-тежък и без турбо, това прави Голфа малко по-пъргав спрямо Мерцедеса. Въпреки,че Мерцедеса е 5 цилиндров 90 коня е без турбо и е тежък и тромав. Старите мерцедеси дори за времето си бяха тромави.Коментиран от #23
16:35 13.08.2025
23 Какво
До коментар #22 от "Пума":
очаквате от 2-2.5 чисти дизели в тежки купета!?? Пробвай ОМ605-606 и после пиши какво си правил…. 123-ка 240Д е 64 коня….Коментиран от #24
22:13 13.08.2025
24 Пума
До коментар #23 от "Какво":
Аз изобщо не пиша за тия рейсове, тях за коли никога не съм ги броил. С тойотата съм бягал бензинки на европейските марки, турбо дизелите ги бягах за добър ден. Казах за Ауди 80TDI 90 коня, разни пежа ТДИ,Рена ТДи и т.н,а и BMW 525 ТД e34, 115 КОНЯ 6 цилиндров Турбо дизел, бягах го без усилие. Разни Голф 2-ки, 3-ки 1.4, 1.6 също, от бензинките само 1.8 Голф 2-ките са малко по-бързи от Королата 1.3 75 коня. Ауди 80-ките 1.8 са тромави сравнени с Тойотата и т.н. Айде да не изброявам и пежата и т.н.Коментиран от #25
10:33 14.08.2025
25 Още през
До коментар #24 от "Пума":
2003-та се качих на 2.0 турбо бензин и с всички изброени от теб никога не съм се занимавал...Коментиран от #26
11:57 14.08.2025
26 Пума
До коментар #25 от "Още през":
Понеже ти каза,че говоря за чисти дизели,а не за турбо дизели, а моя пост беше в отговор на колегата с Голф 2-ката дето бягал тоя Мерцедес 2.5 дизел 90 коня, та по този повод го споменах. Статията е за дизеловия Голф GTD и се обясняваза Голф 2-ката GTD, за това и ние пишем по тази тема. Ти сега искаш да се хвалиш ли или да добавиш нещо интересно към разговора. За всеки е ясно, че 2.0 Турбо бензин кола е в съвсем друг клас от гледна точка на конски сили и вървене. И няма нищо общо с темата.14:55 15.08.2025