Мате Римац постави под въпрос китайската хиперкола с над 3000 к.с.

14 Август, 2025 11:43 2 092 11

  • rimac-
  • byd-
  • nevera

Хърватинът я сравни с Rimac Nevera

Мате Римац постави под въпрос китайската хиперкола с над 3000 к.с. - 1

Един от пионерите в производството на електрически хиперколи, Мате Римац изрази съмнения относно твърденията, че новата YangWang U9 Track Edition ще развива мощност от 3000 к.с. Изпълнителният директор на Bugatti Rimac изрази скептицизма си в социалните медии, като предположи, че обявената мощност на китайската суперкола може да е неточна или „погрешно рекламирана“.

Римац, чийто собствен хиперкар Rimac Nevera R е с мощност 2107 конски сили, посочи няколко технически пречки, които биха могли да попречат на U9 да постигне обявената мощност. Той отбеляза, че повечето китайски електромобили използват LFP клетки, които според неговия опит е малко вероятно да могат да се справят с изключително високите скорости на разряд, необходими за производството на над 2 мегавата мощност. За разлика от това, Nevera R, който използва „най-новата и най-добрата“ технология за батерийни клетки с висока производителност, е ограничен до 1,5 мегавата, не от самата батерия, а от двигателите и инверторите.

Мате Римац постави под въпрос китайската хиперкола с над 3000 к.с.

Създателят на Nevera R повдигна и въпроса за сцеплението, като заяви, че колата му вече е „над границата на сцепление“ дори на най-добрите пътни гуми, докато не достигне 160 км/ч. Той вярва, че кола с почти 1000 конски сили повече от Nevera R би имала затруднения да развие мощността си, докато не достигне скорост над 200 км/ч. Той подчерта, че максималната мощност е само число; това, което наистина има значение, е как тази мощност се доставя и поддържа.

Зашеметяващата цифра от 3019 конски сили за YangWang U9 идва от документ, подаден в китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT), в който всеки от четирите електродвигателя на колата е посочен с мощност 744 конски сили. Въпреки това, както предполага Rimac, тези цифри може да представляват теоретичната максимална мощност на всеки двигател поотделно, а не тяхната комбинирана, едновременна мощност в реална ситуация на шофиране.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ник

    15 0 Отговор
    Тоя май не е чувал за бай Амет Мерчев, родопския инженерен гений. Ще го питам, като бай Амет пусне картона с 5000 к.с. как ще гледа като луд.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ами

    11 1 Отговор
    Нещо се е притеснил Мате😉

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Мате е гений

    7 7 Отговор
    Спор няма, че Мате е изключителен инженер, но сам срещу 10000 инженера с магистърски и докторски степени, които правят продуктите на BYD шансовете са му малки. Китайците правят неща на ниво, което малко хора по света разбират. Колкото и да е тъжно това.

    Коментиран от #8, #11

  • 6 Смех!

    3 2 Отговор
    Не познава колата, а коментира. Незнанието е повод за отрицание.
  • 7 гост

    4 7 Отговор

    До коментар #3 от "Ами":

    Мате на 35 е собственик на фирма оценена ПО-СКЪПО от БИД и без грам дългове , също за разлика от БИД !! Освен това е съсобственик ( с 50%) и изпълнителен директор на Бугати и продава коли по 2-3 милиона едната ( и Бугати и собствените му) за които списъка с чакащи е за десетина години напред !! Кога го притесниш с някаква китайска пръчка , ела се обади , хахах !!
  • 8 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Мате е гений":

    Точно сам преди не повече от десетина години направи за смях Порше , Ламборджини и Ферари и накара Фолксваген да му продаде половината от Бугати и да му повери управлението му !! 1000 инженери звучи добре , докато се сетиш , че са 1000 бройлера , които чакат указания отгоре , иначе не смеят да идат и до тоалетната !!
  • 9 Малко факти

    1 1 Отговор
    Не очаквах точно от Мате да проявява такова невежество. Не вярвам точно той да не е запознат с най-новите технологии при батериите, за които се съревновават именно BYD и CATL


    Най-бързо зареждащите се автомобили в света в момента са именно техните. Първите зареждат с хиляда киловата, а вторите с 1300 киловата. И двете батерии са LFP, а както знаем мощността на зареждане винаги е в пъти по-малка от изходящата мощност на батерията. Дори при Rimac.

    За сцеплението също се прави, че не знае че максималната скорост на старото поколение на този автомобил който беше с два пъти по-малка мощност без 400 км в час. Следователно за да подобри рекорда, ускорението след 200 км в час, тези няколко хиляди коня в повече са жизнено необходими. А дори според неговите признания, всичките 3000 коня до един се предават на асфалта до един след тази скорост. Дали не се притеснява че ще бие всичките му рекорди, които постигна преди няколко месеца?
  • 10 Хеми значи бензин

    1 1 Отговор
    Електричката никога не може да стигне Хеми
  • 11 Болимаура

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Мате е гений":

    Гледах едно интервю с китайски бизнесмен и човека казва, че бълват страшно много инженери в Китай от които едва 1% стават за нещо. И търсят инженери от вън.