Овчар навъртя един милион километра със стара Skoda Octavia

20 Август, 2025 14:30 4 346 23

  • skoda-
  • octavia-
  • пробег

От 2007 година Оулафсон използва Octavia-та си предимно за работа

Овчар навъртя един милион километра със стара Skoda Octavia - 1

Исландският овчар Йомюндюр Оулафсон е доказателство, че добрата поддръжка и правилният стил на шофиране могат да превърнат една обикновена кола в легенда. Той е изминал над 1 милион километра със своята Skoda Octavia от първо поколение и е открил, че километражът просто не е проектиран за такъв пробег.

От 2007 година Оулафсон използва Octavia-та си предимно за работа – пътувайки от дома си до овцефермата в Боргарфьордюр. Колата, която преди това е била шофирана от съпругата му, бързо се превръща в негов надежден спътник. Той споделя, че е прекарал безброй часове зад волана, пътувайки по целия остров, включително до отдалечените Западни фиорди.

Овчар навъртя един милион километра със стара Skoda Octavia

"Имах няколко коли, но никоя от тях не беше толкова лесна за поддръжка и надеждна. Едва когато започнах да я използвам като служебен автомобил, осъзнах колко страхотна кола е.", спомня си той.

Тайната на дълголетието: Според Оулафсон, ключът към дълголетието на колата е комбинация от здрава конструкция и стриктна поддръжка. Той подчертава, че е изключително важно да се следят малките проблеми, преди да се превърнат в сериозни.

Неговият съвет за всеки, който иска да запази колата си за дълго време, е прост:

Редовна поддръжка.

Използване на висококачествено масло.

Смяна на маслото на всеки 30 000 километра.

Внимателен стил на шофиране, без претоварване на двигателя.

Интересен факт е, че Octavia-та му все още е с оригиналните си двигател, скоростна кутия и дори съединител. Това е особено впечатляващо, като се има предвид, че колата е била подложена на тежки условия – суров исландски климат, чакълести пътища и превозване на овце.

Овчар навъртя един милион километра със стара Skoda Octavia


Когато километражът на Octavia-та му достига 999 999, вместо да се счупи, той просто показва шест деветки. Въпреки че таблото не е било подготвено за седемцифрено число, Оулафсон е сияел от гордост.

В крайна сметка той се разделя с легендарната си кола, но остава верен на марката, като си купува нова Skoda Octavia. А старата кола няма да отиде в автоморгата. Тя ще бъде използвана за обучение по механика в гимназия в исландската столица Рейкявик. Това е достоен край за автомобил, който е доказал своята издръжливост и надеждност.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАИ ШИЛЕ

    37 5 Отговор
    ШКОДАТА Е ЗДРАВА КОЛА АМА ТОЗИ КОГА Е ПАСЪЛ ОВЦЕТЕ

    Коментиран от #3, #18

  • 2 таксиджия 🚖

    26 4 Отговор
    Хехехехе най-важното изпусна бе - двигателя какъв е!? 🤭😀

    От снимката се вижда, че е бензин. Вероятно 1.6 мпи 101 кс. Това е най-здравият бензинов ВАГ мотор правен някога.
  • 3 Дред

    21 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАИ ШИЛЕ":

    Мести ги чрез електропастири. В Исландия в повечето случаи не ги доят, само добиват вълна и агнета. Основните му грижи са за около месец през агнилната кампания
  • 4 Весел Патиланец

    27 1 Отговор
    рег. Номер: OB4444AP
    Имаше един такъв герой!
  • 5 Мда

    28 6 Отговор
    Съвременните тъпиполитици и пишман-екологисти трябва да проумеят, че много по-екологично е да се поддържа стара кола в добро състояние, отколкото да се заменя с нова, та дори и електрическа ! Стига демагогска еко-пропаганда !!

    Коментиран от #11

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 0 Отговор
    Ами ПЪРВО, това не е Шкода Октави
    ПЪРВО ПОКОЛЕНИЕ 🚘
    И верно ли е с ОРИГИНАЛНИЯ съединител🤔
  • 7 Факт

    4 1 Отговор
    99999

    Коментиран от #9

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 1 Отговор
    🚘Първата Skoda Octavia е произведена през...
    1959-1971 година. ❗
    Явно се има предвид моделът под шапката на ФВ❗
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор

    До коментар #7 от "Факт":

    9 9 9 9 9 9
  • 10 Платен провокатор

    44 11 Отговор
    Със смяна на масло на 30 хиляди, ще изкара 1 милион на кукуво лято.
  • 11 Коментиращ

    18 7 Отговор

    До коментар #5 от "Мда":

    Точно така.

    Проблемът е, че същите тия "еколози" са на хранилка при хора като Шорош, та прокарват политиките му, на стария континент, с каквито намерят методи.

    Тръмп си търгува с Русия, а евро-шорошите подготвят поредния пакет санкции?!
    Това е показателно, че целта е да се счупи европейската икономика, щото 40 трилиона външен дълг се връщат мн трудно!

    Коментиран от #13

  • 12 ФАКТ

    4 8 Отговор
    Здрави коли правят от Фолксваген. Дори чех с 2 леви ръце не може да прецака колата докато я прави. Всъщност от 2001 до 2011 се правиха и във Украйна
  • 13 Кой ти каза?

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Коментиращ":

    Кой ти каза, че някой на някого ще връща нещо?
  • 14 Радо чобана

    12 0 Отговор
    Чудя се кой е пасал овцете през това време и мачкал виметата на женка му дорде той е въртял тия...1 000 000 км?
    А бе Радо...да бе писал барем ,че е ,,таксиджия" бре...

    Коментиран от #15

  • 15 ха ха ха

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Радо чобана":

    тебе ако те пуснат на каишка всички ще водиш.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Америка кацна на Луната

    16 2 Отговор
    Същото ,специално се изкефих на ,"с оригиналния съединител".....
  • 18 ОВЧАРИТЕЖСА ВНОС

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "БАИ ШИЛЕ":

    Я РУМЪНЦИ АЛБАНЦИ,БУЛГАРИ.....МЕСНИТЕ СА БЕЛИ ХОРА ГА СА БАРАЛИ ОВЦЕ.ДАЙ ИМ РИБАРСТВО И ДО ТАМ.....В НОРВЕГИЯ КРАВИТЕ СЕ ОБСЛУЖВАТ ОНЛИ ОТ БУЛГАРИ.МНОГО ОБИЧАТ ДА СПЪТ С КРАВИТЕ ДО ПАРНОТО....
  • 19 Тошо

    18 0 Отговор
    За двигателя и скоростната кутия приемам че може да са оригиналните, за съединителя обаче много се съмнявам.
  • 20 демократ

    5 5 Отговор
    Шкода и кола в едно изречение е оксиморон.
  • 21 Пешо Волгата - 4 хилядник

    7 4 Отговор
    До Шкода Рапид, колите бяха здрави. По-здрави от немските им аналози. Тогава, през 2011 г. във Волфсбург, решиха да намалят качеството на Шкодите, защото не вървеше да са по- качествени от немските кошници. Рапид беше първият модел, правен по "новите спецификации". Шкода няма да си купя.

    Коментиран от #23

  • 22 незнайко

    4 2 Отговор
    След шесте деветки следват шест нули това не е проблем !!! Няма нужда да се "СЧУПВА" километража освем ако не е дигитален !!!
  • 23 И що така

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":

    Шкода съвсем не е лоша марка. Както при всеки производител, има модели които са много добри и здрави срещу модели които са калпави.