Новата най-скъпа Skoda: друга идентичност или болни амбиции

12 Септември, 2025 12:30 10 670 11

  • skoda-
  • седеместен автомобил-
  • флагман-
  • vision 7s

Серийната версия може да размие дългогодишната репутация на Skoda като производител на достъпни и практични автомобили

Новата най-скъпа Skoda: друга идентичност или болни амбиции - 1

Skoda прави смела стъпка към електрическото си бъдеще с обявяването на нов седемместен кросоувър, който ще бъде производствена версия на концепта Vision 7S. Представен като "флагман на електрическата гама", този модел е предназначен да бъде най-големият и най-скъпият електромобил на чешката марка. Макар и амбицията да е ясна, възниква въпросът дали този ход не рискува да размие дългогодишната репутация на Skoda като производител на достъпни и практични автомобили.

Визия, която размива границите

Новият кросоувър ще бъде изграден на платформата MEB на групата Volkswagen и ще наследи дизайнерския език "Modern Solid". Той ще се позиционира над по-компактните електрически модели на марката, като Enyaq и Elroq. Въпреки че от компанията подчертават, че ще продължат да се придържат към принципа за "по-добро съотношение цена-качество", този модел ще ги постави в напълно нов ценови сегмент. Това може да отблъсне традиционните купувачи, които свързват Skoda именно с достъпността.

Флагман без посока?

За момента конкретни цени не са обявени, но се очаква новият кросоувър да бъде значително по-скъп от Enyaq, чиято начална цена е около 45 600 евро. С тази амбиция Skoda навлиза в директна конкуренция с утвърдени играчи в премиум сегмента, където потребителите търсят не само практичност, но и лукс, и престиж. Дали Skoda, чиято репутация е изградена върху надеждността и разумната цена, ще успее да убеди клиентите да инвестират голяма сума в електрически автомобил от тази марка, остава под въпрос.

Мартин Ян, директор "Продажби" на Skoda, твърди, че моделът ще бъде "нов акцент" за марката, тъй като на пазара има малко седемместни електромобили. Но дали това е достатъчно, за да оправдае потенциалното отдалечаване от основната си философия? Навлизането в премиум сегмента може да доведе до размиване на идентичността на марката и да я превърне в просто още един играч на пазара, без отличителната стойност, която я направи толкова успешна.

Докато чакаме да видим производствената версия през 2026 година, остава неясно дали този флагман ще бъде триумф на амбицията или грешка, която може да струва скъпо на Skoda.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Минало не забравимо

    18 4 Отговор
    Добре си бяха, докато правеха "шкодички"...
  • 2 Тод

    14 2 Отговор
    Визията на VW все повече запричва на кореиските и китайските производители.
    Чудя се как ще ги различаваме?!
  • 3 Отговор

    12 3 Отговор
    Тотално фиаско....
  • 4 ДрБр

    0 8 Отговор
    Браво!
  • 5 Паисий е жив

    10 4 Отговор
    Коги шкодите бяха като Дачия карах шкода. Октавийка от магазина - супер кола! Коги шкода спряха да са шкода и това, зад което седяха го забравиха, а Дачия дигна левъла малко - започнах да карам дъстъри. Супер коли. Имам и от 2002-2003 винаги съм имал и Мерцедес, но дачията, а преди това октавията ми бяха като любимите удобни обувки, с които не ходиш на опера/театър, но навсякъде другаде. Когато шкода се върнат към това, което се предполага да бъдат отивам право в еуратек.

    Коментиран от #6

  • 6 таксиджия 🚖

    4 3 Отговор

    До коментар #5 от "Паисий е жив":

    Какво не ти харесва на шкода скала 1.5 тси / 2.0 тди със ръчна кутия!?

    Коментиран от #7

  • 7 Дфен

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "таксиджия 🚖":

    Сената не е същата.
  • 8 Шкода

    10 4 Отговор
    За България цена-качество-екстри Шкодата е може би без конкуренция в класа си и неслучайно се купуват толкова много Шкоди. Лошото е, че генерално ги произвеждат вече много капризни да са за ремонт и много скъпи и реално трябва да караш все коли в гаранция, за да нямаш неприятни изненади, което пък да сменяш колата на всеки пет години с нова не е по джоба на всеки.

    Коментиран от #9

  • 9 Пилотът Гошу

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Шкода":

    Не е само в България. Навсякъде е. Най-големите клиенти са фирмите с флотите, не частниците и там отдавна Шкода е най-масовото МПС. То няма и смисъл да вземеш ФВ за повече пари, така или иначе е същата работа.
  • 10 фен

    5 1 Отговор
    В превод на някои старославянски езици "шкода" означава "жалко". Знае ли някой какво означава емблемата на Шкода.
  • 11 Попа

    3 2 Отговор
    Шкода вече са надценени автомобили, скъпа цена , средно качество и посредствено шофиране