Peugeot 205 Turbo 16 от 1984 година, изключително търсен автомобил от легендарната ера на ралита от Група Б, бе продаден на търг на Bonhams за 368 000 долара, или приблизително 315 000 евро. Този конкретен автомобил, с шаси номер VF3741R76E5100127, е един от само 200 произведени пътни версии, което е ключов фактор за високата му стойност.
205 T16 е резултат от специален проект, ръководен от Жан Тод, за да вкара Peugeot в рали състезанията от Група Б. За разлика от стандартния 205 с предно задвижване, Turbo 16 е мощен автомобил със средноразположен двигател и задвижване на всички колела. Неговата рали версия се превърна в един от най-успешните автомобили в историята на Група Б, с 16 победи и два световни шампионски титли, надминавайки дори емблематичния Audi Quattro. Той запазва фабрично нанесената си металически сива боя, автентичния си интериор и оригиналните си маркировки и стикери. Все още е оборудван с гуми Michelin TRX, подходящи за периода, когато е произведен.
Настоящият собственик, който придобива автомобила през януари 2022 година, е инвестирал около 200 000 долара в механиката и поддръжката му, включително ново окачване, охладителна система, съединител и горивна система. Инсталирана е и модерна аудио система. Що се отнася до механиката, колата разполага със задвижване на четирите колела, както вече споменахме, 200 конски сили и ускорява от 0 до 100 км/ч за точно 6 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сила
Коментиран от #4
13:32 21.08.2025
2 тези са големи будали
Коментиран от #7
13:40 21.08.2025
3 таксиджия 🚖
14:33 21.08.2025
4 таксиджия 🚖
До коментар #1 от "Сила":
Не съм съгласен. 405 Т16, 406 V6, 407 V6, 407 V6 би турбо дизел, 206 GTi, 206 RC 175hp - също бяха страхотни спортни коли.Коментиран от #6
14:36 21.08.2025
5 Пешо Волгата - 4 хилядник
Коментиран от #8
21:42 21.08.2025
6 Всичките изброени
До коментар #4 от "таксиджия 🚖":
са все остатък от този славен период на Пежо,които безвъзвратно изчезнаха,защото бяха здрави,икономични и евтини,като се поддадоха на течението на еднодневките като запалки ВIC-чета или това е новата мода в скапаното автомобилостроене.От това ново течение на еднодневките никога няма да се получат олдтаймери,защото конструктивно не са предвидени за такива.12:40 22.08.2025
7 Не коментирай неподготвен,
До коментар #2 от "тези са големи будали":
защото ревизията и модернизирането само на една охладителна уредба за този автомобил,която е сложна сигурно струва над 50 хиляди зелни гущера. За тази кола от магазина нищо не можеш да купиш и всичко се прави по поръчка и там всичко е десеторно по цена.12:43 22.08.2025
8 веселяк
До коментар #5 от "Пешо Волгата - 4 хилядник":
Ако го продаваш повече от 75 000 юро не давам!18:49 22.08.2025
9 Турбодизел
09:40 27.08.2025