Китай обявява война на интернет троловете и фалшивия маркетинг в автомобилната индустрия

12 Септември, 2025 11:17 1 877 6

  • китай-
  • автомобили-
  • тролове-
  • репутация

Кампанията е важен ход за възстановяване на доверието на потребителите и за защита на пазара от манипулативни практики

Китай обявява война на интернет троловете и фалшивия маркетинг в автомобилната индустрия - 1

В отговор на хаоса, предизвикан от безмилостната ценова война, китайското правителство предприема мащабна кампания за прочистване на онлайн пространството. Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай обяви старта на тримесечна акция, насочена към борбата с фалшивите реклами, манипулативните публикации и организираното разпространение на негативна информация за автомобилни производители.

Дългогодишната ценова конкуренция не само нанася сериозни удари на самите автомобилни производители, но засяга и техните доставчици и дилъри. Сега правителството се фокусира не само върху контрола на цените, но и върху премахването на нелоялните маркетингови практики. Всяко целенасочено дискредитиране на конкуренти и разпространяване на фалшиви новини с цел печалба ще се счита за сериозно нарушение и ще подлежи на строг контрол.

Една от основните цели на кампанията е да се сложи край на използването на т.нар. "интернет тролове" от конкурентни компании. Тези манипулативни мрежи често са използвани за разпространение на негативна информация, която цели да навреди на имиджа на дадена марка. Китайските власти планират да задължат както автомобилните производители, така и онлайн платформите, да предприемат конкретни мерки за отстраняване на тези нарушения.

В изявлението на министерството не се посочват конкретни компании или обекти, което показва намерението на правителството да действа систематично и да обхване цялата индустрия. Тази мярка е поредният опит за възстановяване на реда на най-големия автомобилен пазар в света, където неконтролираната конкуренция вече е довела до забавяне на продажбите на електрически и хибридни превозни средства. Официалните данни показват, че продажбите през август са били най-бавните от година и половина, което е ясен сигнал, че агресивните маркетингови войни вредят дори на най-бързо развиващия се сегмент.

Кампанията е важен ход за възстановяване на доверието на потребителите и за защита на пазара от манипулативни практики. Остава да видим доколко ефективни ще бъдат тези мерки и дали ще успеят да върнат стабилността в китайския автомобилен сектор.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПЗпзспзсп

    0 4 Отговор
    "Война на тролове" и "Троловете атакуват". Със сигурност войната ще се води чрез "изкуствен интелект".

    Баце, няма такъв смях докъде се е докарало човечеството и в частност Китай.
  • 2 Антон

    3 3 Отговор
    Пишеш негативно мнение за даден модел, защото не си доволвн от ниското качество и кофти материали, и седнага биваш заклейемн като трол. В резултат онлайн платформата те цензурира и повече не можеш да изказваш недоволство. По-скоро ми прилича на налагане на цензура, отколкото обратното.

    Коментиран от #3

  • 3 Малко примери

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    Всъщност е практика в Китай да наемат хора, които да клеветят конкуренцията. Сещам се за един пример как една жена се качваше по автомобилите на Тесла с надпис на тениската "спирачките не работят" накрая след съдебен процес си беше признала че ѝ е било платено да го прави, въпреки че наистина е катастрофирала, но по нейна вина. След независима експертиза се оказва, че спирачките са си работили и тя го знае много добре.

    Когато четох новината в нея имаше и още подобни примери за китайски марки, но не ги запомних. Включително умишлени палежи и други подобни действия.
  • 4 Кренвирш

    2 1 Отговор
    Трол вика дръжте тролът.
  • 5 ...

    3 2 Отговор
    НЕ са лоши китайките. НО !!!!! Но в Германия се чака по 3 месеца за ъпдейт на софтуера и колата стои в гаража им, а не дай се боже да се счупи нещо - праща се до Китай и ти я оправят там след 6 месеца. За по-малки части по интериора се чака по 3-5 месеца за да се оправи в Германия, но не ти дават гаранция после.
    Западно-европееца не плаща само за 5000 чарколака като купува кола, а също и за поддръжка и услуги. Те за това няма да се наложат в ЕС.
  • 6 Умен

    4 5 Отговор
    То китайските коли са по-читави от немските бараки! Качество е нула на немските коли! Ама хората си мислят, че още има качество ! Тънки пластмаси в интериора направо ужас