В следващите две десетилетия американският производител на самолети Boeing планира да построи 38 050 машини, което е с 3.5% повече в сравнение с плановете направени през 2014 г. Общата им стойност ще надвиши 5.6 трилиона USD. „Както и досега пазарът на граждански самолети и стабилен. В бъдеще очакваме разширяване на пазара и устойчив ръст на търсенето на пътнически самолети”, казва Ренди Тинсет, вицепрезидент по маркетинга на Boeing Commercial Airplanes.
В края на прогнозирания период (2034 г.) паркът от граждански самолети ще се увеличи двойно – от 21 600 през 2014-а до 43 560 през 2034 г. Ежегодният ръст при пътническите превози ще бъде 4.9%. Над 7 млрд. пътници ще бъдат превозвани годишно в края на 2034-а. Товарните превози по въздух ще растат средно с 4.7% на година.
Пазарът на теснофюзелажни самолети (с една пътека и диаметър на фюзелажа над 5 метра) продължават да са по-търсени от широкофюзелажните (с две пътеки и диаметър на фюзелажа до 4 метра). Според анализаторите на Boeing, през следващите две десетилетия пазарът ще има нужда от 26 730 подобни машини. Този тип самолети превозват до 75% от пътниците по над 70% от дестинациите на гражданската авиация.
Ръстът в сегмента е благодарение на доброто развитие на нискотарифните авиокомпании. „Boeing 737-800 и бъдещия 737 MAX 8 заемат централно място при теснофюзелажните самолети. Този тип машини гарантират на авиокомпаниите нисък разход на гориво, точност при излитанията и висока класа на обслужване. 35% от теснофюзелажните самолети ще се експлоатират от нискотарифните компании. Благодарение на намаляването на разхода на гориво с 20% 737 MAX 200 ще се превърне в идеалния самолет за тях”, обяснява Тинсет.
Проучванията на Boeing показват, че през следващите години авиационният пазар ще се нуждае от 8830 широкофюзелажни самолети. Първоначално акцентът ще бъде при машините с 200-300 места, каквито са 787-8 и 787-9 Dreamliner. Прогнозите относно интересът към най-големите пътнически самолети се потвърждават, а именно – спад на търсенето от страна на компаниите за сметка на по-малки и по-икономични машини.
Годишно между 2% и 3% от авиопаркът ще се нуждае от обновяване. „737 MAX, 777 и 787 са чудесен вариант, с който старите машини могат да бъдат заменени”, казва Тинсет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА