Last news in Fakti

15 Юни, 2015 10:28 1 114 0

Boeing строят 38 050 самолета за 20 години

  • самолет-
  • авиопревозвач-
  • търсене-
  • boeing

В следващите две десетилетия американският производител на самолети Boeing планира да построи 38 050 машини, което е с 3.5% повече в сравнение с плановете направени през 2014 г. Общата им стойност ще надвиши 5.6 трилиона USD. „Както и досега пазарът на граждански самолети и стабилен. В бъдеще очакваме разширяване на пазара и устойчив ръст на търсенето на пътнически самолети”, казва Ренди Тинсет, вицепрезидент по маркетинга на Boeing Commercial Airplanes.

В края на прогнозирания период (2034 г.) паркът от граждански самолети ще се увеличи двойно – от 21 600 през 2014-а до 43 560 през 2034 г. Ежегодният ръст при пътническите превози ще бъде 4.9%. Над 7 млрд. пътници ще бъдат превозвани годишно в края на 2034-а. Товарните превози по въздух ще растат средно с 4.7% на година.

Пазарът на теснофюзелажни самолети (с една пътека и диаметър на фюзелажа над 5 метра) продължават да са по-търсени от широкофюзелажните (с две пътеки и диаметър на фюзелажа до 4 метра). Според анализаторите на Boeing, през следващите две десетилетия пазарът ще има нужда от 26 730 подобни машини. Този тип самолети превозват до 75% от пътниците по над 70% от дестинациите на гражданската авиация.

Ръстът в сегмента е благодарение на доброто развитие на нискотарифните авиокомпании. „Boeing 737-800 и бъдещия 737 MAX 8 заемат централно място при теснофюзелажните самолети. Този тип машини гарантират на авиокомпаниите нисък разход на гориво, точност при излитанията и висока класа на обслужване. 35% от теснофюзелажните самолети ще се експлоатират от нискотарифните компании. Благодарение на намаляването на разхода на гориво с 20% 737 MAX 200 ще се превърне в идеалния самолет за тях”, обяснява Тинсет.

Проучванията на Boeing показват, че през следващите години авиационният пазар ще се нуждае от 8830 широкофюзелажни самолети. Първоначално акцентът ще бъде при машините с 200-300 места, каквито са 787-8 и 787-9 Dreamliner. Прогнозите относно интересът към най-големите пътнически самолети се потвърждават, а именно – спад на търсенето от страна на компаниите за сметка на по-малки и по-икономични машини.

Годишно между 2% и 3% от авиопаркът ще се нуждае от обновяване. „737 MAX, 777 и 787 са чудесен вариант, с който старите машини могат да бъдат заменени”, казва Тинсет.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА