Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Българите пътуват основно с кола до Германия

Публикувана: 16 Декември, 2015 18:05
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3228
Българите пътуват основно с кола до Германия
Снимка: АР/БТА
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

След съседните Гърция и Турция, третата най-често посещавана от българите държава е Германия. Близо половината от сънародниците ни пътуват до ФРГ с автомобил. С всяка изминала година обаче се увеличава процентът на тези, които ползват самолет. Причината е разрастването на авиационния сектор и агресивното навлизане на нискотарифните авиокомпании.

395 000 са българите, които са посетили Германия през 2014 г. Ръстът за тази година ще е над 5%. Само за първото полугодие на 2015-а спрямо 2014-а се отчита повишаване в броя на българите посетили Германия в рамките на 4.7%.

Българите пътуват основно с кола до Германия

Туризмът, а не автомобилостроенето е локомотивът на германската икономика. „Когато говорим за Германия се сещаме за автомобилостроене и развити индустрии, но делът на туристическата индустрия от ръста на БВП се равнява на 4.4%. Доста изпреварваме сектора на автомобилостроенето, чийто принос към ръста на БВП е само 2.3%. Също така сме сектора, в който има над 3 млн. работни места, а създаваме стойност измерена като БВП в парично отношение равна на 278.3 млрд. EUR. Така че това е един изключително добре развит и много важен сектор на икономиката”, казва Кристиян Салай, регионален мениджър за България и Румъния на „Туристически борд на Германия”.

Потенциалът на балканите като място, което генерира посещаемост към Федералната република не е за пренебрегване. Общо 2.1 милиона пътувания се осъществяват към Германия от тази част на Европа. От шест източноевропейски държави, българите са на трето място по интензивност на посещаемост. Първи са хърватите с 770 000 посещения за 2014 г. На второ място е Румъния с 601 000 посещения. Българите са на трето място с 395 000 посещения. След нас са Босна и Херцеговина и Сърбия, съответно със 197 000 и 153 000 посещения.

Прогнозите, които прави „Туристически борд на Германия” вече не е за периода 2020 г., а за 2030 г. „Хоризонтът на първоначалните проучвания беше 2020 г., но се оказахме в ситуацията, в която поставените цели за след 5 години успяхме да ги постигнем още през 2015 г.”, казва Салай. Така че към 2030 г. се очаква броят на пътуванията от страна на българи в Германия да се увеличи с 0.5 млн., а към Румъния и Хърватия, съответно с 1.6 и 0.3 млн. броя.

За пета поредна година Германия успява да запази второто място в класацията на най-посещаваните европейски туристически дестинации с 49.7 млн. пътувания. Първата позиция е за Испания, към която през 2014 г. са отчетени 55 млн. пътувания. Трета остава Франция с 38.2 млн. пътувания. „73.5% от туристите, които посещават Федералната република, са от европейските страни. Значителен дял има и от Азия. През 2014 г. той е бил 12.2%, а през настоящата бележи увеличение до 13.2%. Имаме и съществен дял на туристи от САЩ, който бележи ръст от 7.4% по отношение на нощувките, а общият им дял е 10.3%. Основният ни пазар по отношение на туристите остават европейските държави”, допълва Салай.

Без съмнение туристическият пазар се движи от интернет. Доказателство за това е фактът, че 55% от всички пътуващи до Германия получават информация за страната от виртуалното пространство и правят резервации онлайн. Едва 23% ползват за тази цел телевизията. Само 10% получават информация по радиото. При резервациите статистиката е още по-фрапираща – 80% от пътуващите правят резервациите си онлайн, а 99.2% от туристите решават коя ще е следващата дестинация, която ще посетят на базата на материали и реклами, които са видели онлайн.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Елена Поптодорова
Бившият посланик на България в САЩ по Нова телевизия
Метафорично казано Тръмп през цялата си кампания говореше на Детройт, а не на Силициевата долина"

Още бисери