Министърът на икономиката Теодор Седларски проведе днес работно посощение в „Авионамс“ АД, единственото извън Руската федерация предприятие, което извършва ремонт на вертолети с гражданско и военно предназначение от типа МИ 8, МИ 17 и техните модификации и на самолети от фамилията МиГ и СУ.
В настоящия момент „Авионамс” АД изпълнява договор за ремонт на 36 броя вертолети, сключен с Агенцията на НАТО за снабдяване и поддръжка /NSPA/. Министърът на икономиката гарантира подкрепата на държавата за развитие на дружеството и осигуряването на финансов ресурс, чрез който да се финализира изпълнението на поетите ангажименти към агенцията на НАТО.
На срещата беше обсъдено изпълнението на поръчката и предстоящия ремонт на нови вертолети. Беще решено да се проведе среща и с представители на Министерството на отбраната, така че да бъдат предприети съвместни мерки, които да дадат възможност цялата летателна техника на българската армия, включително МиГ 29, да бъдат ремонтирани на територията на завода след получаванe на съответните разрешения от руска страна. Предвид на това ще продължат съвместните усилия за сътрудничество с РСК МиГ и съответните структури в Руската федерация. Дружеството е съхранило всички мощности, необходими за ремонтно-възстановителни дейности на авиационна техника руско поризводство, която в момента се експлоатира от българските военно-въздушни сили.
„Авионамс“ в момента разполага със съответните сертификати, издадени от конструктура, които му предоставят възможност за бъдещо разширяване на дейността.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
Само да се чуди човек как точно тиквата успя да оплете нещата с нашите МИГ-ове, при положение, че тези вертолети, които в момента се ремонтират там, са от НАТО за Афганистан и НАТО плаща за тях. С нашите МИГ-ове сигурно тиквтата и мининистъра, мним земеделец николай ненчев, не са устояли на изкушението да врътнат далаверка с нелицензиран ремонт при поляците и за това така се осраха, а краварските тролове за оправдание обвиняваха Русия, че умишлено навлизала във въздушното ни пространство за да им изхаби ресурса по-бързо и затова се стигнало до ситуацията да нямаме изтребители.
Коментиран от #2
20:16 10.02.2017
2 Ник
До коментар #1 от "кроко":
Подозирам че осве това за което говориш има и друго. Амионамс беше собственост на Цветан Василев, а Борисов взе дейно участие при разграбването на активите му ( не само КТБ).Как да остави тези пари на Василев?
По същото време Авионам разполагаше със съответните сертификати от РСК Миг за ремонт и модернизация включително и за Миг 29.
Коментиран от #3
23:25 10.02.2017
3 кроко
До коментар #2 от "Ник":
Но докато течеше скандал, се говореше че държавата е присобила обратно Авионамс. Дори тиквата май пускаше фишеци че можело у нас да си ги ремонтираме, вместо в Полша.10:59 11.02.2017