Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Концесията за летище „София“ остава

Нито заседанието е било секретно, нито точката е била извънредна

Публикувана: 11 Юли, 2018 20:07
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1056

Транспортната комисия отхвърли искането на БСП за прекратяване на концесията на летище "София". Предложението събра едва 8 гласа "за", а с 12 "против" и 1 "въздържал се", и така не бе прието.

Исторически държавата е показала, че не управлява добре летище "София", коментира министърът на транспорта Ивайло Московски, който участва в заседанието на комисията, предава „Канал 3“.

Мотивите на искането бяха представени от соцдепутата Георги Свиленски. Той изтъкна вече познатите аргументи на социалистите срещу концесията, а именно, че през последните години летището реализира увеличение на пътниците и товарите и е на печалба, което премахва необходимостта от отдаването му на концесия.

Транспортният министър пък припомни, че концесионирането на най-голямата ни аерогара е било заложено още в предизборната програма на партия ГЕРБ, а по-късно идеята е залегнала и в управленската програма на правителството. Според него отдаването на концесията е нормална практика, която се прилага в цяла Европа и света.

„Европа е най-развитият пазар за участие на частния сектор в управлението на летища. Делът на частно участие в управлението на летищата и летищната инфраструктура е нараснал с 80%. Това е тенденция от 2010 до 2016 година. Ако добавим и периода до 2018 година, ще е още по-голям процентът. Всички летища в Словения, Португалия, Унгария, Кипър, Белгия и Малта се управляват на 100% частния сектор“, аргументира се министър Московски.

Той посочи още, че практиката в Европа и ЕС показва, че удачният начин за управление на такава инфраструктура е именно този. „Идеята е точно такава – да се привлече сериозен оператор и инвеститор, който, оперирайки на други места и имайки сериозни позиции в авиационния бизнес, да направи така, че летище „София“ да получи необходимото си развитие в годините напред. Неслучайно концесията е за 35 години“, допълни транспортният министър.

"Колегите много неудобно се чувстват, че когато те управляват концесията, е нещо хубаво и те максимално се възползват от нея. Имам справка за десетки концесии, които са направени в тяхното управление. А при нас, когато управляваме, концесията е нещо лошо", обърна се министър Московски към социалистите. Той отхвърли и обвиненията, че решението на Министерския съвет за отдаване на аерогарата на концесия е било взето „на тъмно“. Нито заседанието е било секретно, нито точката е била извънредна“.

По време на изслушването му стана ясно, че според условията концесионерът се задължава да направи проучване на въздушния трафик, а ако се налага, и да изгради втора писта. Предвижда се и възможността за изграждане на трети терминал, както и даването на гаранции за персонала.

По-рано днес пък БСП внесе законови промени, с които да осуети концесията не само на летището, но и на държавни предприятия от забранителния списък за приватизация.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Лиляна Павлова
Регионалният министър Лиляна Павлова коментира ремонта на тунел Витиня
Облицовката от бетон е без арматура, явно е във вилите."

Още бисери