Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ край Пловдив. „До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов“, съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на „Сентро аутомотив груп“, по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието.
„Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни“, подчерта г-н Уанг.
От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.
Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на „Севик имобилити“ от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.
Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. „Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани“, подчерта г-н Жост. Той обясни, че „самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция“.
Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна. Според председателя на Съвета на директорите на „Сиенит холдинг“ и основател на ТИЗ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.
След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара на паркинга пред министерството „Метро“ - прототипа на камиончето. „Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция“, обясни докато се возеше до министъра г-н Уанг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А чушкопеци и пиростии
Коментиран от #11
06:40 13.07.2018
2 Баси
Коментиран от #3, #4, #16
06:45 13.07.2018
3 onq s konq
До коментар #2 от "Баси":
Северозапада вече е запазен за инвестиции на чукчите и китаеца няма работа там07:00 13.07.2018
4 Сиси
До коментар #2 от "Баси":
И кой ще им работи в Северозапада?Неграмотните ц*гани или пенсионерите,то какво друго остана там?Трябва и малко разум да вкараме,като постриш 3 завода във Видин и готово хората ще имат работа ли?Района е унищожен и възстановяването му е много дълъг и труден процес,с който никой не иска да се занимава.07:38 13.07.2018
5 бббббб
Коментиран от #14
08:03 13.07.2018
6 арджентата
08:05 13.07.2018
7 НеМога
09:09 13.07.2018
8 бай Тошо
след 30 г отново ще произвеждаме малките ел. камиончета които да обслужват градовете. Само че този път камиончетата ще са китайски а не български.
09:25 13.07.2018
9 гост
щели да сглобяват китайски камиончета!
Браво!
С такива инвестиции няма начин да не станем Швейцария на Балканите.
А онези джендъри, които говорят за Северозапад все едно говорят за някоя чужда държава. Нещастници, искате да кажете, че няма да се намерят 150 човека да сглобяват китайските бракми ли? Всичко за южната част и София отива. Живея в Централна България и виждам разликите. Защо бе джендъри? Защо си мислите, че тиквата като насочва всички инвестиции към вас това е добре за държавата?
Коментиран от #10
09:52 13.07.2018
10 1234
До коментар #9 от "гост":
Ами да ти кажа няма да намериш.Те тези,които можеха избягаха и останаха шепа хора,които могат,но и те търсят как да избягат.Не е чужда държава Северозапада,но е изтървана работата там.10:21 13.07.2018
11 PlimP
До коментар #1 от "А чушкопеци и пиростии":
по-лошо, чираци сме на капиталисти и не произвежда, а сглобява, има една недоловима разлика и що все около Плд., напълнихме се с чираци от околията радващи се на 800лв. заплатка10:37 13.07.2018
12 гост
10:40 13.07.2018
13 Ватман Без Граници
Коментиран от #15
12:27 13.07.2018
14 999 999
До коментар #5 от "бббббб":
Е как какви заплати - още по-ниски. Иначе няма сми.12:29 13.07.2018
15 goni
До коментар #13 от "Ватман Без Граници":
Освен аз и ти едва ли някой друг си го спомня!:)18:21 13.07.2018
16 лично наблюдение
До коментар #2 от "Баси":
Защо ли не в северозападнала (северозапада) ? Чудя се как да ти отговоря, дано ме разбереш. Имам няколко колеги от този край, човече, по-долни, по-злобни и по-завистливи хора не съм виждал. Интересно, кой ли би отишъл там. Имам усещането, че няма нищо случайно и до голяма степен там сами са си заслужили съдбата.19:50 13.07.2018
17 Стефан
Коментиран от #18
20:50 13.07.2018
18 Абеба
До коментар #17 от "Стефан":
Абе те и електрически автобуси за градски транспорт произвеждат в Измир (произвеждат, не само сглобяват) , ама ний отде да знаем, като мисълта ни е деструктивна, а не конструктивна! Що не се намери един български бизнесмен, който да отиде в Измир, да купи един техен автобус, да го докара до Ботевград и на базата на Чавдар, да го разглоби по болтчета и да направи същото производство? Иначе на масата всички с пяна на уста, сме Чавдар войводи!.. жалка картинка!Коментиран от #20
23:02 13.07.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 прост фатмак
До коментар #18 от "Абеба":
Много добра идея даде, безплатна!Вероятно не си в България.Тук има много богати българи но всички до един политиците ги държат за топХХХе или по-скоро обратно, за да си богат трябва да си имаш политици.Може и в чужбина да е нещо такова, но тук е от най-примитивния, долен и отвратителен вариант. Тук политиците са прости, нагли, алчни и за това са политици, други не могат да станат политици /не е допустимо/и трагедията, е че това неправи впечатление на заспалия народ...!01:12 15.07.2018
21 Балканкар Рекорд
20:28 17.07.2018
22 Роман дизел
00:59 18.07.2018