Last news in Fakti

13 Юли, 2018 06:30 7 178 22

България ще произвежда електрически камиончета

  • китай-
  • електрически камиони-
  • тракия-
  • икономическа зона
България ще произвежда електрически камиончета - 1
Снимка: Министерство на икономиката

Китайска компания със своите партньори от Люксембург и България започва да сглобява мини електрически камиони в „Тракия икономическа зона“ /ТИЗ/ край Пловдив. „До 6 месеца се надяваме първият камион да е готов“, съобщи Питър Уанг, изпълнителен директор на „Сентро аутомотив груп“, по време на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов. В следващите 3 години фирмата планира да инвестира около 10 милиона евро в начинанието.

„Бихме искали този завод да се превърне в център за Централна Европа – не само за сглобяване, но и за производство на отделните части, както и за поддръжка. Това е целта ни“, подчерта г-н Уанг.

От своя страна министър Караниколов увери китайския предприемач, че държавата подкрепя и оказва пълно съдействие на инвеститори, които създават продукт с висока добавена стойност.

Около 150 души ще бъдат наети в новия завод, стана ясно още по време на срещата. Доброто образование на работниците е една от основните причини компанията да направи инвестицията си в България. Цената за сглобяването и пласирането на пазара на самите електромобили също е доста привлекателна за инвеститорите, допълни Жилбер Жост председател на „Севик имобилити“ от Люксембург – партньор на китайската компания – производител.

Вече е направено проучване сред няколко български спедиторски фирми, които са проявили интерес към придобиването на такъв тип транспорт. „Няма да е необходимо камиончетата да бъдат купувани“, подчерта г-н Жост. Той обясни, че „самото превозно средство не е важно – важна е технологията, която се крие зад него – приложенията, мобилната комуникация, цялостната поддръжка на камиона. В Европа всъщност ние не продаваме камиони – продаваме решения, логистична концепция“.

Именно технологията и поддръжката на камионите са основната част от услугите, които компанията предлага. Идеята е нова за нашия пазар, което кара българският партньор на Сентро – инж. Пламен Панчев, да е убеден, че тя ще е успешна. Според председателя на Съвета на директорите на „Сиенит холдинг“ и основател на ТИЗ това, че клиентът не трябва да прави тази инвестиция първоначално е огромно улеснение. Но и на никой няма да бъде отказано, ако иска да закупи мини електрическия камион.

След срещата министърът на икономиката Емил Караниколов подкара на паркинга пред министерството „Метро“ - прототипа на камиончето. „Това всъщност е мултифункционална платформа, защото освен за превоз на стоки до 500 кг, той може да бъде оборудван и с хладилен отсек, за превоз на замразени храни. Камионът може да се зарежда директно от електрическата мрежа, не е необходима специална станция“, обясни докато се возеше до министъра г-н Уанг.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А чушкопеци и пиростии

    24 36 Отговор
    Кой ще произвежда, като станахме по-евтино работна ръка дори за Китай? А стига бе, ЗАТУЙ ли влязохме в ЕС, да работим чирачи на КОМУНИСТИТЕ?

    Коментиран от #11

  • 2 Баси

    57 2 Отговор
    Всичко това е чудесно, нека се откриват производства, нека има повече нови работни места. Само едно е лошото - защо пак в Пловдив? Там са съсредоточени много голям брой производствени компании. Защо не в северозападна България? Плевен, Враца, Монтана, Видин... какво да ядат там хората? Нали уж за спиране на обезлюдяването на тези райони говорехме?!! Дайте преференциални условия на инвеститорите, които идат там!

    Коментиран от #3, #4, #16

  • 3 onq s konq

    17 16 Отговор

    До коментар #2 от "Баси":

    Северозапада вече е запазен за инвестиции на чукчите и китаеца няма работа там
  • 4 Сиси

    39 3 Отговор

    До коментар #2 от "Баси":

    И кой ще им работи в Северозапада?Неграмотните ц*гани или пенсионерите,то какво друго остана там?Трябва и малко разум да вкараме,като постриш 3 завода във Видин и готово хората ще имат работа ли?Района е унищожен и възстановяването му е много дълъг и труден процес,с който никой не иска да се занимава.
  • 5 бббббб

    36 1 Отговор
    Европейските инвеститори видяхме, какви заплати дават сега да видим китайските.

    Коментиран от #14

  • 6 арджентата

    23 1 Отговор
    Всяко иновативно производство е добре дошло за икономиката в БГ
  • 7 НеМога

    8 2 Отговор
    пловдивчани ,усещате ли че вече в този град не може да се живее?
  • 8 бай Тошо

    23 1 Отговор
    Браво!
    след 30 г отново ще произвеждаме малките ел. камиончета които да обслужват градовете. Само че този път камиончетата ще са китайски а не български.
  • 9 гост

    21 9 Отговор
    150 човека
    щели да сглобяват китайски камиончета!
    Браво!
    С такива инвестиции няма начин да не станем Швейцария на Балканите.
    А онези джендъри, които говорят за Северозапад все едно говорят за някоя чужда държава. Нещастници, искате да кажете, че няма да се намерят 150 човека да сглобяват китайските бракми ли? Всичко за южната част и София отива. Живея в Централна България и виждам разликите. Защо бе джендъри? Защо си мислите, че тиквата като насочва всички инвестиции към вас това е добре за държавата?

    Коментиран от #10

  • 10 1234

    11 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Ами да ти кажа няма да намериш.Те тези,които можеха избягаха и останаха шепа хора,които могат,но и те търсят как да избягат.Не е чужда държава Северозапада,но е изтървана работата там.
  • 11 PlimP

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "А чушкопеци и пиростии":

    по-лошо, чираци сме на капиталисти и не произвежда, а сглобява, има една недоловима разлика и що все около Плд., напълнихме се с чираци от околията радващи се на 800лв. заплатка
  • 12 гост

    8 6 Отговор
    Смятайте колко сме зле и колко сме изгодни щом Китай все повече напира да сглабя у нас. Защо не ходят в Австрия или Франция, а искат у нас? Защото са видяли, че има много роби, както беше доскоро при тях, уж на заплата, а все без пари и права. Няма как да си доволен, че робовладелец отваря завод, вижте на Язаки, 500лв заплати, голям кеф.
  • 13 Ватман Без Граници

    12 3 Отговор
    Какво стана със завода за електрокари "Балканкар" бе?

    Коментиран от #15

  • 14 999 999

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "бббббб":

    Е как какви заплати - още по-ниски. Иначе няма сми.
  • 15 goni

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Ватман Без Граници":

    Освен аз и ти едва ли някой друг си го спомня!:)
  • 16 лично наблюдение

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "Баси":

    Защо ли не в северозападнала (северозапада) ? Чудя се как да ти отговоря, дано ме разбереш. Имам няколко колеги от този край, човече, по-долни, по-злобни и по-завистливи хора не съм виждал. Интересно, кой ли би отишъл там. Имам усещането, че няма нищо случайно и до голяма степен там сами са си заслужили съдбата.
  • 17 Стефан

    4 1 Отговор
    Турция произвежда и продава бойни хеликоптери, ние ел. камиончета! Браво - уникално! Вижте клолко е добавената стойност.

    Коментиран от #18

  • 18 Абеба

    7 0 Отговор

    До коментар #17 от "Стефан":

    Абе те и електрически автобуси за градски транспорт произвеждат в Измир (произвеждат, не само сглобяват) , ама ний отде да знаем, като мисълта ни е деструктивна, а не конструктивна! Що не се намери един български бизнесмен, който да отиде в Измир, да купи един техен автобус, да го докара до Ботевград и на базата на Чавдар, да го разглоби по болтчета и да направи същото производство? Иначе на масата всички с пяна на уста, сме Чавдар войводи!.. жалка картинка!

    Коментиран от #20

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 прост фатмак

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Абеба":

    Много добра идея даде, безплатна!Вероятно не си в България.Тук има много богати българи но всички до един политиците ги държат за топХХХе или по-скоро обратно, за да си богат трябва да си имаш политици.Може и в чужбина да е нещо такова, но тук е от най-примитивния, долен и отвратителен вариант. Тук политиците са прости, нагли, алчни и за това са политици, други не могат да станат политици /не е допустимо/и трагедията, е че това неправи впечатление на заспалия народ...!
  • 21 Балканкар Рекорд

    0 0 Отговор
    Трябва да е било около 1980та когато даваха по новините 100 000 ната бройка произведена в Балканкар Рекорд на Кукленско шосе. Четейки тази статия (150 човека персонал) сякаш сме се върнали в первобитни-общинния строй.
  • 22 Роман дизел

    0 0 Отговор
    Бай Иван ще ги прави а 149 синекурци ще му тежат на гърба.В България който работи го евът а който еве го хранят.