22 Май, 2012 18:12 8 712 0

Да работиш в кол център от вкъщи

  • кол център-
  • тенденции-
  • служител-
  • callpoint-
  • home office

Първата представа, която се прави при споменаването на „кол център”, е една огромна зала с много млади хора, много компютри и всички те говорят по телефон. Както се казваше обаче в една телевизионна реклама преди време „традициите не са това, което бяха”. Звъненето по телефон, за да се поиска съвет за развалена печка, прахосмукачка или да се даде упътване как се борави с уреда, който сте си купили през уикенда, може да е най-бързия, но далеч не най-гъвкав начин за комуникация.

Това е и една от основните причини „кол центровете” да се преформатират в „клиентски центрове”. Обслужването на клиенти по телефона, разбира се, остава, но все повече започват да се използват и други комуникационни методи като e-mail, чат и колкото и странно да звучи – факс. Новите методи са удобни колкото за клиентите, толкова и за предлагащите подобна услуга. Компаниите вече подготвят програми за работа от вкъщи или т.нар. home office служител.

„Компанията ни разработва пилотен проект за home shoring, който още не е приложен. Ние вярваме във варианта работа от вкъщи. Наблюдаваме, че максимата „Важно е какво правиш, а не откъде го правиш”, започва да важи в много голяма степен за кол центровете”, обясняват от CallPoint New Europe.

Тенденцията за home shoring се налага не само с цел намаляване на разходи, тъй като за да се създадат работни места вкъщи, се изискват инвестиции в технология.  Целта е да се постигне по-високо качество на услугите, по-доволни клиенти и служители. При работа от вкъщи, служителите в по-голяма степен проявяват индивидуален подход, клиентът чувства повече лично отношение. От друга страна, служителят не губи време в придвижване до офиса и спестява разходи за транспорт и ценно време.

CallPoint, която има над 900 служители в България и Румъния, е типичен пример за това как гласовите услуги намаляват с течение на времето. Към момента техният дял е спаднал до 40%, за сметка на процента на негласови услуги, който непрекъснато расте.

Друг мит за „кол центревете” е, че в тях работят само студенти. В действителност там работят хора на различна възраст, с различно образование и националност. „При нас около 85% от служителите са със завършено висше образование. Много от тях са следвали и работили в страни от Европейския съюз. Голяма част са хора над 35-40-годишна възраст, които търсят преквалификация. Чужденците в компанията пък са около 10%”, допълват от CallPoint.

Още един мит за работата в аутсорсинг сферата е, че там няма възможност за кариерно развитие. Според статистиката на компанията един телеоператор получава общо по 100 часа обучение на година, а 85% от служителите израстват професионално вътре в компанията. Много от хората, след като са работили една или две години по даден проект, го оглавяват. Провеждат се 8 вида обучения, сред които такива за комуникационни и продажбени умения, езикови и IT курсове.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА