Новини

14% от храната се губи докато стигне до магазина

Най-големи са загубите в Африка

Публикувана: 22 Октомври, 2019 14:11
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1709
14% от храната се губи докато стигне до магазина
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.

Близо 14% от всички плодове и зеленчуци, които се произвеждат в света, се губят по пътя от момента на събирането им до доставката им в магазина, сочи доклад на Организацията за храните и земеделието към ООН. Анализаторите, изготвили проучването, са проследили на кои стадии и поради какви причини на различните етапи от производство и консумирането им стават загубите и как решаването на този проблем може да спомогне за намаляване на града в различни региони на света.

Централна и Източна Азия е на първо място по загуба на хранителни продукти. Там от събирането на продукцията до доставката ѝ в търговската мрежа се губят 20%.В африканските държави, на юг от пустинята Сахара, загубите на плодове и зеленчуци достигат до 50%.

Най-висок – 25%, е процентът на загуби при кореноплодните, грудкови и маслодайни култури, а най-малки – 8%, при зърнените храни и бобовите растения.

„Значителна част на загубите се дължат на погрешно определени дати на събиране на реколтата, климатичните условия, методите на събиране и обработка на продукцията. Значителна част от загубите е свързана и с неправилното съхранение на продукцията. По отношение на потреблението, там загубите се дължат на неправилното планиране колко често и какво количество плодове и зеленчуци да се доставят в магазините, както и неправилно разбиране на маркировките „най-добър до” и „да се консумира до”” се посочва още в доклада.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Зеленчукопроизводител
1 Отговор
При нас много често продукцията се губи още от полето

Оценка:
-0 +6

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Марк Жирардели
Известният скиор Марк Жирардели обяснява мотива да купи „Юлен“ АД
С Цеко Минев ни свързва любовта към природата и планината"

Още бисери