12 Юли, 2012 20:16 1 490 5

Симеон Дянков спря субсидията за железниците

  • железници-
  • бдж-
  • нкжи

Министерството на финансите спря държавната субсидия за железниците. 70 на сто от парите, с които разполагат в "Пътнически превози", са напълно блокирани, заради необслужван заем. От компанията успокоиха, че проблемът ще бъде решен до дни.

Близо 13 милиона лева месечна издръжка са под въпрос. Толкова са нужни на "Пътнически превози" за заплати и жп транспорт.

Стар необслужван заем от Световната банка става "ябълката на раздора" и от министерството на Симеон Дянков спират субсидията с аргумента, че са натрупани задължения, които трябва да чисти държавата.

По думите на шефа на Пътнически превози Методи Христов пред бТВ обаче бенефициент на 90% от заема от 95 милиона долара е НКЖИ.

Всъщност това, което е ползвало сегашното БДЖ, е 10 %, така че този договор в голямата си степен е отишъл за нуждите на НКЖИ, каза Христов.

Официално обаче получател по заема е БДЖ, тъй като през 1995-а дружеството все още е било смесено. Засега няма да бъдат спирани заплати или влакове, категорични са в железниците.

Междувременно от Министерството на финансите запазиха пълно мълчание и отказах да обяснят, защо слагат ръка върху държавната субсидия за железниците и защо Сметната палата започва сериозна ревизия в БДЖ. Появиха се и подозрения, че парите се спират заради предстоящата проверка от Сметната палата.

Едва след приключването й ще стане ясно, дали в холдинга има нарушения. 

 

Искаме просто да ни чуят хората от ръководството на БДЖ, искаме железничарите да се събудят от летаргията и мъката, в която се намират и да видят, че пътниците също са зад тях. Това беше призивът на младеж, взел участие в днешния протест против приватизацията на БДЖ "Товарни превози".

Ден след изявленията на транспортния министър Ивайло Московски в социална мрежа се организира флашмоб, който излезе пред Централна гара в София за да изрази мнението си относно евентуалната приватизация на една от структурите на държавната железница. Гневът на протестиращите беше насочен основно срещу ръководството на "Холдинг БДЖ".

Пред един от входовете на гарата се събраха около 20 души, носещи няколко големи трансперанта с лозунгите "Приватизация = грабеж и ликвидация" и "БДЖ не се продава, нито подарява". Вместо скандирането на този протест имаше мегафон, посредством който всеки участващ можеше да сподели мнението си на висок глас пред цялата гара. Протестиращите увериха служителите на реда, че няма да блокират Централна гара


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кик

    0 0 Отговор
    българоубиец, американско мекере , еничар
  • 2 лили

    0 0 Отговор
    Днешното управление на БДЖ е ликвидаторско!Начело на холдинга са поставени абсолютно некомпетентни лица!Под тяхно ръководство жп транспортът е опасен за сигурността и живота на хората.Чудо е, че до сега не се случил някой неприятен инцидент.
  • 3 Слава на ГЕРБ

    0 0 Отговор
    Слава на нашата партия любима.Слава на нашия велик вожд ББ.Вечна дружба с КНДР и Куба от векове(((абе не е точно така,ама 'айде))) за векове.Благодарим ти учителю за грижите,които партията и лично ти полагате за добруването на народ и родина.Да живее ГЕРБ.Да живее майката на всички партии БКП.Да живее и нейната свидна рожба ГЕРБ.Да живее.
  • 4 до

    0 0 Отговор
    "Междувременно от Министерството на финансите запазиха пълно мълчание и отказах да обяснят, защо слагат ръка върху държавната субсидия за железниците и защо Сметната палата започва сериозна ревизия в БДЖ."


    "Симеон Дянков пък си влезе във властта със завидни имоти. През 2011 г. той ги запазва, но сега е добавил спестени над 10 000 лв. от заплати. Дянков обаче е по-зле от Дянкова- съпругата на вицепремиера Каролин докладва 355 000 лв. от заплата и 148 000 лв., дарени от роднини." цитат от българската преса .

    И чакате този богаташ да оправи финансовото положение на българите .Поне обеща че няма да вдига заплати и пенсии докато не сменим валутата си от лев в евро .
    Предполага до 20 години ще станело, дано да останат българи в България .
  • 5 Visitor

    0 0 Отговор
    В продължение на 20 години БДЖ е далеч от нормално търговско дружество, а рожба на социализма и криворазбраните социални цели - да вози на пълна загуба, при ниско качество и безхаберие, източвана с кражби от хиляди служители, работници, кондуктори, синдикати, чиновници, ползващи безумни облаги, без значение каква работа се върши. Влаковете са пълни с цигани, които не плащат билети. Кондукторите пък си затварят очите за 1-2 лева, които си прибират в джоба. Е тази рожба на социализма в която има три пъти повече служители от аналогични фирми на запад, е нормално да фалира и е нормално да спре субсидията на тази разсипия от парите на данъкоплатците, т.е. от моите и вашите пари. Поне докато не се въведе ред и да се продаде на някой който да я изправи на крака. И ББ отдавна трябваше да я спре.
    А разплакалите се тук във форума - явно вие сте гратисчиите или тези на хранилката в БДЖ, много моля не искайте от мен да наливам пари в бездънна каца. БДЖ си имат банкови сметки - след като сте толкова милозливи - можете да преведете едни 10-20-100 лева собствени парички за любимата си БДЖ - чак тогава може и аз да се присъединя към вас. А иначе да се оплаквате и да сте милосърдни с парите на другите май е много лесно.