"Натискът за реформи от страна на Министерството на финансите върху железниците не е спирал. Лично вицепремиерът Дянков през 2011 г. няколко пъти на крак ходи до сградата на холдинг БДЖ, за да провокира, макар и минимални стъпки в посока оптимизация".
Това заяви пред „Здравей, България“ по Нова телевизия зам.-министърът на финансите Владислав Горанов. Той подчерта, че в министерството имат информация, че от 2010 година БДЖ се справя с финансите си, но въпреки това не е успявал да погасява заемите си от 1995-1996 г. За този период железницата дължи над 24 млн. лева на държавата.
"Ние се принудихме през месец юли да покажем на управлението на компанията, че тези средства, които така или иначе не са предвидени в бюджета, трябва по някакъв начин да бъдат компенсирани". Така Горанов обясни спирането на държавната субсидия на БДЖ и изземането на имоти от компанията. Тези имоти ще бъдат предоставени за стопанисване на някои общини, допълни той.
Тепърва предстоят консултациите с транспортното министерство и БДЖ за това как те смятат да ръководят дружествата до края на годината. "Ръководството на БДЖ трябва много добре да съзнава, че са нужни допълнителни усилия, за да може то да се справя без да създава допълнителни затруднения за републиканския бюджет, който е гаранция на заемите на компанията", зави зам.-министърът. Въпреки това, трансферите към БДЖ са възобновени и ще продължат до края на годината, с изключение на тези за месец юли, тъй като бюджетът не позволява, подчерта Горанов.
Относно желанието на здравния министър Десислава Атанасова да бъде намалено ДДС-то на лекарствата, зам.-министърът коментира, че това няма как да стане. "Нашата позиция е категорична", заяви той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КРАЛИ МАРКО1
21:08 16.08.2012