18 Октомври, 2012 11:33 2 789 0

Всичко, което ни заобикаля, е печат

  • изложение-
  • copi-s-
  • печатница

Пъстър билборд, цветна реклама във вестника, пано с реклама на известна марка бира или на най-новия филм, който се прожектира по кината. Общото между всички тези реклами, които приковават вниманието на хората, е не само, че са разположени на видни места, че са пъстри и красиви, но и че са печатни. Най-новите тенденции в областта на рекламното изкуство, печата и комуникациите показват специалисти от бранша и на третия ден от провеждащото се специализирано изложение Copi`s в Интер Експо Център в София.

„Всичко, което ни заобикаля е печат”, споделя участник в изложението. С навлизането на нови технологии печатът отдавна не е само на хартия. Вече се използва върху текстил и всевъзможни предмети. Щамповането на тениски, суичъри и други дрехи вече се прави по нова формула. „Процесът започва с производството на самия плат, което ни дава възможност да разработим конкретни платове за различните видове спортове или за различните ни необходими продукти. След това минаваме през етапа на дизайна на самия модел или на продукта, които искаме да произведем. Следва дизайна на самата щампа, която трябва да бъде отпечатана. След това тя се пренася върху изделие, то се ушива и е готово”, обяснява за читателите на Факти.бг Мария Бургелова от Fabrikasport. Технологичният процес отнема един-два дни, а отпечатването – няколко минути. Използва се т.нар. сублимационен трансферен печат – технологията, която при много висока температура и много голям натиск, пренася изображението върху самия плат. „По този начин изделието на практика става вечно, щампата не може да бъде изтрита”, обяснява Бургелова.

От подобни услуги – брандиране на дрехи, печатане на календари, тефтери и сувенири, се възползват предимно българските представителства на чуждестранни компании. Причината е, че при тях има определен бюджет за реклама, докато при българските по-малки фирми липсва подобно перо. Като цяло пазарът е по-силен преди празники като Великден, Коледа и Нова година.

Посетителите на изложението Copi`s бяха заинтригувани от „аерографията”, която вече набира популярност и у нас. Това е изкуство, което позволява да се поставят печатни изображения върху предмети като мотори, каски, китари, коли, сърфове, лаптопи и други. Тази техника е подходяща и за рисуване на стенописи, както и за боди арт, като боите са на водна основа и са напълно безвредни. Зелените идеи и екотехнологиите са сред основните теми на изложението.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА