Last news in Fakti

9 Юли, 2021 23:03 5 942 14

Българска община с втори стратегически инвеститор за 3 години

  • ловеч-
  • nеxt.е.gо-
  • електромобили

Община Ловеч сътрудничи активно на партньорите по проекта

Българска община с втори стратегически инвеститор за 3 години - 1
Снимка: Община Ловеч

На 10 юли 2021 г. на специално събитие в "София Тeх Пaрк" ще бъде подписан меморандум за сътрудничество между българското правителство и Nеxt.е.GО за производство на електромобили в Ловеч.

В писмо за подкрепа, изпратено в началото на юли, от кмета на Община Ловеч Корнелия Маринова до Стамен Янев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции, беше изразена позиция, че подобна инвестиция ще бъде от изключителна полза за развитието на региона, повишаването на неговата конкурентоспособност и ще създаде отлични възможности за разкриването на нови работни места.

Опитът в световен мащаб показва, че развитието на Аутомотив предприятия неизменно води след себе си сериозни икономически ползи и индустриален растеж за страната, като същевременно се отразява положително и на международния имидж на държавата и е предпоставка за привличане на чуждестранни инвеститори и в други икономически сектори.

Община Ловеч сътрудничи активно на партньорите по проекта в рамките на своите законоустановени правомощия с цел изграждането и функционирането на завода, както и за популяризиране дейността му сред населението и бизнеса на територията на община Ловеч, а и извън нея, доколкото това е възможно.

Кметът Корнелия Маринова благодари лично и на президента Росен Плевнелиев (2012 – 2017 г.), член на Управителния съвет на „Аутомотив Клъстер България“. Инвестицията e привлечена благодарение на активната работа на клъстера и ще бъде около 140 млн. евро. До края на 2021 г. се предвижда да бъдат разкрити 1000 нови работни места.

Nеxt.е.GО е германски стартъп c производство в град Аахен. През септември 2020 г. компанията е.GО Mоbilе АG бе придобита от холандската инвестиционна група ND Industriаl BV. Новата компания бе наречена Nеxt.е.GО Mоbilе SЕ.

Това е вторият германски инвеститор в Ловеч през последните три години. През 2019 г. германската VOSS Automotive започна масово производство на автомобилни компоненти на VW и Daimler чрез българската компания "ВОСС Аутомотив". Тя беше регистрирана през 2018 г. и се развива успешно в завода в село Баховица.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Яяя

    0 4 Отговор
    те натъркаляха шест коли вече
  • 2 Брат му Роско

    11 3 Отговор
    Това, ще е новата, кола на новия Мистър Бийн от новата реалност!
  • 3 Аман от инвеститори и политици

    21 2 Отговор
    ЧЕЗ(пенсионен фонд) съди България за 1 милиард за пропусната печалба. Вино и няма. Гад Зееви ни осъди, Оня при цара ни набута с половин милярд, Лили дебелото открадна 1 милиард, Бацо издърпва 16 милиарда и виновни няма

    Коментиран от #8

  • 4 Гост

    11 6 Отговор
    Чакайте малко, нали служебните бяха привлекли инвеститора за 5 седмици..... А сега се оказва, че били Аутомотив Клъстер България. Последно кой е?

    Коментиран от #5

  • 5 Behemoth

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Не разбра ли!... ирландската пастирка синоптичка ....
  • 6 Владо

    6 1 Отговор
    Искам зелен азлк 412 от България
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Сатана

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Аман от инвеститори и политици":

    На Расим ПлевняАЛИЕВ Помаков врътките край нямат.Тоя само ТЕСЛА не започнал да кове от талашит и гипскартон.
  • 9 Първа Стъпка Към Европа

    1 0 Отговор
    ,САЩ съседни страни. Да им е честита. Преди време те докараха китайци за джипове и пикапи. Много Упорити. Да минете тесла и Фолксваген по продажби. Сега и дистрибутори 100,000,000 ел коли годишно.
  • 10 Сланина и Зурла

    5 0 Отговор
    Устойчива мизерия хахахааа
    ..инвестициите в кочиностан .Росен гея е ясен.
  • 11 Танас воевода

    7 0 Отговор
    Аиде да е честито другата година цех за суджуци марка баце.
  • 12 Баш войвода

    5 0 Отговор
    Ашкулсун Танасе не само суджуци ами и Македонска наденица че месокомбината на баце работи и никои нема разбере какво месо яде.
  • 13 Васил

    3 0 Отговор
    Никакъв шанс на тези коли да просъществуват скъпи са и с малък пробег . Кола с такива характеристики в Китай струва 5000 долара даже и на пазара в Африка и Индия няма да пробие поредната перачница за пари ми намирисва.
  • 14 незнайко

    1 0 Отговор
    Как може да се сключва договор с фирма която е ПОЧТИ ФАЛИРАЛА ? Правим същото както с изтребителите Ф 16 !!! Кои са тези малоумни БЪЛГАРИ мислещи само за ДЖОБА СИ ??? Тези електромобили ще са същите както колите Great Wall , никой няма да ги купува !!!