9 Октомври, 2024 16:11 1 279 3

ЕС може да отстъпи на производителите на батерии за китайски електромобили

  • електромобили-
  • ес-
  • батерии-
  • компании

На 4 октомври Европейският съюз увеличи митата върху вноса на китайски електрически коли

ЕС може да отстъпи на производителите на батерии за китайски електромобили - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Европейските компании - лидери в производството на батерии за електрически превозни средства може в близко бъдеще да бъдат победени в конкуренцията с Китай. Това мнение беше изразено от агенция Bloomberg.

Компаниите за производство на батерии като шведската Northvolt AB може да се сблъскат с проблеми поради стратегически грешки в развитието на бизнеса си. Едновременното увеличаване на производството на продукти и намаляване на разходите доведоха компанията до загуба на качество и оперативни повреди.

Загубите на шведския производител на батерии се утроиха от 2022 г. до 2023 г., възлизайки на 1,03 млрд. USD, в резултат на което компанията обяви затварянето на няколко завода и съкращаването на 20% от служителите. Тази ситуация поставя Northvolt AB в уязвима позиция и създава рискове от фалит, подобно на британския ѝ конкурент Britishvolt, който затвори през 2023 г. Европейският съюз ще бъде принуден да признае поражението си и да предостави достъп до своя пазар на китайските производители в случай на фалит на Northvolt AB, смята Bloomberg.

На 4 октомври Европейският съюз увеличи митата върху вноса на китайски електрически превозни средства, като фиксира максималната ставка на 35%. Китай прие това решение като акт на протекционизъм и обяви въвеждането на ответни мерки срещу европейски продукти. Също така Министерството на търговията на Китайската народна република обяви на 8 октомври, че провежда антидъмпингово и изравнително разследване на селскостопански продукти от Европейския съюз и обмисля възможността за увеличаване на вносните мита на автомобили с големи обеми на двигателя от ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИванКайман

    1 1 Отговор
    Наведохме се пред Китай. Но все още не достатъчно...
  • 2 къде са тея

    4 3 Отговор
    европейски батерии ? за цени и нови технологии от гейоропа няма да питам
  • 3 еВроПа

    2 2 Отговор
    Европейския проект е мъртво-роден, това е проект за подичнение на държавите в името на зад океана, никога не се е целял проспреитет или каквоот и да е друго освен подчинение. Само за справка Германия до 90-та година беше лидер в много индустрий, които вече се оказаха излишни, след падането на желязната завеса - Германия почти нищо не произвежда вече, всичко се разпръсна по новите членки и Китай. Така дейстава политиката на подчинение, експлоатация докатао имат нужда, после си на 100% подчинен отново..