Last news in Fakti

4 Февруари, 2022 11:52 2 890 10

Сливат няколко дружества на БДЖ

  • бдж-
  • влак

Амбицията е БДЖ да се модернизира и да излезе на печалба през 2023 година

Сливат няколко дружества на БДЖ - 1
Снимка: БГНЕС

„БДЖ Холдинг”, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ-Товарни превози” ЕООД се сливат в Национална компания „Български държавни железници”.

На брифинг в ресорното ведомство транспортният министър Николай Събев представи Борда на директорите на новата компания, предава NOVA.

Амбицията е БДЖ да се модернизира и да излезе на печалба през 2023 г. Ще се направи пътна карта за мерките, които ще се предприемат за модернизацията.

Целта е да няма забавяне в графиците, да има свързаност между градовете и влаковете да са приятни за пътуване.

От началото на 2024 г. смятаме повече да не искаме пари от държавата, затова че изпълняваме договора за обществен превоз, ще излезем на капиталовите пазари в Европа, посочи министърът. Състоянието на БДЖ в момента е критично, каза пред БТА Събев.

Министърът на транспорта представи новия Съвет на директорите на БДЖ, който включва петима експерти, които заедно с екипа от зам.-министри поставят началото на реформата в железницата. Симеон Евтимов, председател на борда, Йордан Мирчев, Кирил Григоров, Любомир Сяров, Петко Петков са новите членове на Съвета на директорите на БДЖ. Всеки един от тях е много сериозен експерт в областта на железниците, каза министър Събев.

Ние като нов Съвет на директорите поемаме отговорност към принципала за управление на държавния капитал в обществена полза като превърнем БДЖ в истинска национална компания, да да стане железницата предпочитания транспорт в България, каза Евтимов.

Целта е гражданите да се радват от свободата на придвижване, бизнесът да има достъп до пазарите, а обществото като цяло да разчита на сигурността на железните пътища. Искаме да променим нещата и места пазарната функция на железницата да се използва като социален инструмент, искаме социалната функция на железницата да се ползва за интегриране на транспортния пазар, отбеляза Евтимов.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българин

    0 9 Отговор
    Значи и в XXI век в Европа ще продължаваме да се возим на Железния кон
  • 2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    15 1 Отговор
    😀😀😀 От днес БДЖ става .... БДЖ ‼️‼️‼️
  • 3 Милен

    17 1 Отговор
    Пак гръмки слова или резултатът накрая май ще е същият като от всички досегашни реформи в родните железници. БДЖ товарни превози в последните години е в будна кома, а да изкараш пътническите превози на печалба граничи с фантастика.
  • 4 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    16 2 Отговор
    ОТНОВО ЯЛОВО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОБЕДИНЕНИЕ.
    НЕ МОЖЕ ДВИЖЕНЦИ ДА ИЗВЪРШАТ ПРОМЯНАТА.
    КЪДЕ Е СПЕЦИАЛИСТА ПО ПОДВИЖЕН СЪСТАВ. КЪДЕ Е ЧОВЕКА КОЙТО РАЗБИРА ОТ ЛОКОМОТИВИ И ВАГОНИ И ОТ РЕМОНТ НА ПОДВИЖЕН СЪСТАВ.
    ГОСПОДА НЕ ОБЕЩАВАЙТЕ НЕЩО КОЕТО НЯМА ДА НАПРАВИТЕ.
    ВИЕ НЯМАТЕ ПРЕДСТАВА КАКВО Е СЪСТОЯНИЕТО НА РЕМОНТНИТЕ БАЗИ, ЛОКОМОТИВИТЕ И ВАГОНИТЕ.
    НО ЩЕ ВИДИМ, САМО ДА НЕ СТАНЕ ЧЕ МАЙ СТЕ СГРЕШИЛИ СЪС СРОКОВЕТЕ ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ.

    Коментиран от #7

  • 5 Орел

    12 0 Отговор
    Няма лошо. 30 години целта беше да стане "БДЖ мъртвец"!
  • 6 30 години

    20 0 Отговор
    цепеха БДЖ на фирмички и сега на обратно, толкова много е построено по тошково време, че още не могат да го унищожат.
  • 7 АААААААААа

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "ДАСКАЛ ГЕНЧО":

    Какво лошо има да ИЗЧЕЗНАТ някой и друг ИЗПЪЛНИТЕЛНИ ДИРЕКТОРИ и секретарки покрай тях. Ще се икономисат пари давани на вятъра? С ДВЕ ДУМИ ще се спре РАЗГРАБВАНЕТО за сметка на ЧАСТНОТО?
  • 8 петроф

    0 0 Отговор
    Реформа в "БДЖ" може да е резултатна, само без участието на Министерството на транспорта. Апелирам това министерство да бъде влято към министерството на икономиката. То и без това си е икономическо. Сроковете, които поставя настоящия министър са нереалистични. Не е достатъчно само експертност, без изследване на множество процеси. Всички предишни реформи са правени с натиск от МТ без каквито и да било проучвания и от днес за утре. Резултатите са на лице. Отново виждаме прибързани решения, което може тоя път да е евтаназия на БДЖ.
  • 9 Никой

    0 0 Отговор
    Зад тази реформа прозира зле прикрит опит за приватизация чрез борсата. Железничари, вържете министъра !
  • 10 А дано

    0 0 Отговор
    Истината е че през последните 30 г. политиката на всички правителства беше насочена към подпомагане на частните автобусни фирми за сметка на БДЖ. Поради факта че тези автобусни фирми винаги са били собственост на депутати, министри и близки до тях хора. Ако Събев направи това което обещава ще го помним дълги години. Дано да успее да ги пребори. Най еколгичния и сигурен транспорт в цял свят е железопътния..