9 Февруари, 2022 06:40 1 425 10

Готвят национална рекламна кампания на туризма ни за 18 милиона лева

  • христо проданов-
  • туризъм-
  • министър

Зимният сезон е по-добър от този през 2021 г., около два пъти и половина-три пъти повече са нощувките, но сме далеч от резултатите от 2019 г., заяви министърът на туризма Христо Проданов

Готвят национална рекламна кампания на туризма ни за 18 милиона лева - 1
Снимка: БГНЕС

"За нас е важно да се направи задълбочен анализ, за да докажем, че туризмът много години назад е подценяван финансово. Имаме най-ниския бюджет за туризъм, а в същото време имаме може би един от най-високите приноси към БВП".

Това каза министърът на туризма Христо Проданов в рамките на блицконтрола в ресорната парламентарна комисия.

Той изтъкна, че има още възможност за развитие на Единната система за туристическа информация, да може да се получават доста по-добри данни.

Министърът предложи по инициатива на ведомството, с подкрепата на парламентарната комисия и на университетите, да се направи задълбочен анализ на сектора, за да може при приемането на следващия бюджет да има аргументи пред финансовото министерство защо трябват повече средства за туризма.

В Министерството на туризма се прави стратегически анализ на националната рекламна кампания на базата предложените в проектобюджета на ведомството за тази година 18 млн. лева за тази цел. Целта е да се отчетат досегашните добри практики, а негативните да се прекратят, каза министърът, като допълни, че ще се използва телевизионна и дигитална реклама, инфлуенсъри, журналистически турове. Когато проектобюджетът за 2022 г. бъде одобрен от парламента, тогава ще бъдат оповестени и подробности, допълни той.

Летният сезон чука на вратата, каза министърът и добави, че съществуващите възможности и рекламни материали, които са в наличност и са платени от министерството през годините, ще се използват, за да стане по-интензивна и бърза рекламата за този сезон, а за останалото ще се следва стратегическия план.

Министърът отбеляза, че зимният сезон е по-добър от този през 2021 г., като посочи, че около два пъти и половина-три пъти повече са нощувките, но допълни, че сме далеч от резултатите от 2019 г.

Предприели сме стъпки, за да може най-късно до края на март да имаме зелени коридори и споразумения, за да има улеснен достъп до България, особено във връзка с Румъния и автобусния транспорт, като тестването да става тук, каза министърът в отговор на друг депутатски въпрос.

По темата за карантината от 72 часа за български граждани, които се връщат от дестинации от тъмночервената зона, например Занзибар, министърът каза, че смята, че не е нужно човек толкова време да стои под карантина, а може веднага да си направи тест. Говорихме със здравното министерство тази процедура да се прави веднага - да си направят този тест и на другия ден, ако е отрицателен, да не са карантинирани, допълни министърът, като уточни, че все още няма решение по темата.

За къмпингуването министърът изтъкна, че в страната липсват регулиран начин и места, където този вид туризъм да се практикува. В България има девет регистрирани къмпинга, а във Франция те са около 8000, ние сме бяло петно на картата на Европа в този вид туризъм, каза министърът. Той посочи, че такъв туризъм е доста перспективен и в рамките на ковид се е оказал още по-предпочитан, и подчерта, че не е конкуренция на хотелиерите, защото, който си е позволил 80 000 лева за кемпер, едва ли има проблем да спи в най-скъпия хотел, а просто това са хора, които обичат такъв вид туризъм. Министърът изтъкна, че проблемът с къмпингуването може да се реши в партньорство между държавата и общините, за да се създадат такива места, да се регистрират и картографират. Когато има регламент, определено е мястото, както и задължение за това кой да извозва боклука, това е стимул за общините и държавата като цяло, допълни министърът.

По темата за ваксинационната кампания, министърът каза, че при 30 процента ваксинирани изглеждаме като несигурна дестинация. Едно от нещата, които гледат например немските туристи, е именно нивото на ваксинация и ние сме доста изостанали, допълни министърът.

Той отново изрази притеснение за дефицита на кадри в туризма и за очакваните трудности заради това през летния сезон.

Проданов и екипът му обсъдиха по-късно вчера с представители на Организациите за управление на туристическите райони (ОУТР) идеи за бъдещето им функциониране и финансиране. Основен фокус в разговора се постави на конкретни инициативи за подпомагане на дейността на организациите и мерки, които да повишат ефективността им, съобщиха от пресцентъра на министерството.

„Необходимо е да набележим конкретни цели, които да постигнем, за да работим ефективно в полза на развитието на туризма в България“, съобщи министър Проданов. Той посочи още, че е важно решенията за ОУТР-тата да се вземат съвместно, за да е ясно как и в каква посока да бъде насочван финансовият ресурс и какви рекламни и маркетингови активности да се предприемат.

По време на срещата бе разяснено, че Министерството изпълнява два проекта, финансирани по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, които могат да са в подкрепа на дейността на организациите - „Повишаване на капацитета на МСП в сектор туризъм чрез оказване на подкрепа за създаване и функциониране на ОУТР“ и "Повишаване качеството на услугите на МСП в туризма чрез използване на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и уеб-базиран маркетинг". Единият е насочен основно към изграждане на административния капацитет, а другият предвижда рекламна кампания. Заложено е и разработването на виртуална туристическа платформа за 9-те ОУТР като част от официалния туристически сайт.

Представителите на ОУТР-тата поставиха редица въпроси, свързани с членството в организациите и тяхното финансиране. Споделиха и техните виждания за реклама, като според тях са нужни общи туристически послания, които да привличат туристите към пакет от два или три туристически района едновременно. Те поставиха и различни проблеми, които през последните години са се трупали, като липса на административен капацитет и необходимостта от яснота за устойчивото развитие на организациите.


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГОЛЯМОТО

    16 3 Отговор
    КРАДЕНЕ ЗАПОЧНА !

    Коментиран от #2

  • 2 Дааа

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "ГОЛЯМОТО":

    Така е, Ганьо е доказан крадец и това е факт. А 18 милиона дадени за лечение на болни в чужбина ще стигнат за няколко години.
  • 3 Борче

    7 1 Отговор
    В рекламата на бг туризма, споменава ли се че на лифта могат да те набият?
  • 4 Миризлив пор

    2 1 Отговор
    Ако искаш качествен продукт трябва и да се дават заплати. А туризма е един от най-ниско платените отрасли. Назначават "който се навие" обикновено без квалификация и някакви навици. А човек като отиде в хотел 4 иска да получи обслужване 4 а не кисели хлапета които не знаят защо са там.
  • 5 Шеки

    3 0 Отговор
    Охаа, почнах да намазвам! Току ще си направих фирма и шурея ме уреди. Сега ще направим няколко държавни поръчки таман да се научим малко.
  • 6 За протокола

    2 0 Отговор
    Важното е кои са фирмите, които ще получат парите. Всичко друго е ала-бала.
  • 7 Баш майстора

    4 1 Отговор
    Дейва и помията. Хората няма кво да ядът, тея продажници щели национална реклама да правят!? Закривайте я тая държава вече
  • 8 Така,така

    3 1 Отговор
    Ще дадете 18 милиона за сладки лъжи и инфантилни клипчета на "правилните ваши хора" Ами много сте прозрачни и некорумпирани. Направо доведохте корупцията до нула. Хайде честито на народа.
  • 9 Идеята е друга

    0 0 Отговор
    Ще си раздадат едни пари и ще се потупат по рамото, какво ще рекламирате как народа купува 1 хляб и го яде 1 седмица че няма пари за друг
  • 10 Лудката

    0 0 Отговор
    От нац.турист.борд смятат, че чудесата на България трябва да минат към министерството на туризма, исканията им са за зелени, дигитални и инвест.политики.Държавата може да печели и от туризма, стига да знае как !