Връщат патентния данък за таксиметровите шофьори в София. Това заявиха за bTV от Столичната община. Данъкът ще се заплаща веднъж годишно и ще бъде обвързан с получаване от общината на разрешително за таксиметров превоз.
„Със сигурност имаме гарантирано, дори минимално плащане на данъците от тази дейност, което всъщност е и функционалността на един такъв патентен данък. Един допълнителен контрол по отношение на това кой всъщност е данъчно задълженото лице и кой носи отговорността за хората, които се намират зад волана”, обясни Любомир Христов, заместник кмет по транспорта Столична община.
За последните 6 месеца Автомобилна администрация е хванала над 40 шофьори без свидетелство за управление на такси. Емил Игнатов е собственик на голяма таксиметрова компания. Сключил е договори с над 1000 шофьори за преотдаване на търговската марка на фирмата си или така наречения „франчайзинг”.
От няколко години таксиметровите шофьори плащат данък върху оборота. Запознати отбелязват, че преди това патентът е бил в размер на 630 лева за година. В момента масово се крие оборот и таксиметровите компании отчитат спад на заявките и на приходите. В София основна причина е, че метрото вече покрива крайни точки на града. Има квартали, от където от два месеца поръчките рязко са намалели. Разширяването на синята зона и въвеждането на зелена зона не се е отразило на оборота на такситата.
По неофициални данни в момента в столицата се движат около 6000 таксита. |
„Лично в нашата компания мога да се похваля, че познавам хората и 95 процента ме познават и мен”, категоричен е Игнатов. Франчайз договорът задължава таксиметровите шофьори да се регистрират като еднолични търговци. Така близо 80 на сто от таксиметровите водачи в София са без трудови договори”, твърдят от общинския съвет.
„Много малко са реално фирмите, които в момента осигуряват своите таксиметрови шофьори и имат ясна представа за техните доходи. В повечето случаи те не се интересуват от това, само сключват един договор, с който им се заплаща съответната цена да ползват тяхното такси. Оттук нататък какво прави шофьорът с това такси, фирмата не се интересува”, поясни Вили Лилков, зам. председател на комисията по транспорта към СОС.
Във фирмата на Игнатов има мобилни групи, чиято цел е да контролират таксиметровите шофьори. „Те следят за това дали обявените в офиса шофьори отговарят и упражняват дейността от наше име. Следят за редовността на документите. При съмнения изпробват шофьора за алкохол”, разказа бизнесменът.
В таксиметровите компании не се проверява дали кандидатът за шофьор е бил осъждан.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Иван
07:14 22.07.2013
2 galaxy
13:55 24.07.2013