Last news in Fakti

2 Октомври, 2013 06:30 8 514 3

12 навика на добре организираните хора

  • съвети-
  • организиран-
  • подредба-
  • безпорядък

Да си организиран има много предимства пред това да си хаотичен

Фразата „безпорядъкът поражда още безпорядък“ е вярна. Толкова много хора си мечтаят да могат да подредят нещата си, да разчистят бюрото си, което не могат да си спомнят как е изглеждало когато всичко е било в ред. Всички ние търсим ред по един или друг начин, но в същото време се противопоставяме на отрицателните значения, свързани с това да бъдем добре организирани.

Някои хора вярват, че да са перфектно организирани е все едно да вярват в еднорози или Дядо Коледа: това просто не може да се случи. Има и погрешни схващания, че ако сте "организирани" това несъмнено означава, че сте маниак на тема контрол или чистота. Ако подредите храната в хладилника си по определен начин това не ви прави организиран, а маниак, биха си помислили някои. Ако организирате нещата около себе си и графика си за деня-седмицата-месеца, то не се радвате на живота, ще кажат други. Глупости! Дори хаосът да изглежда по-креативен и артистичен, той не води до много положителни неща и най-често свършва с още хаос и безпорядък.

Две основни предимствата на перфектната организираност са: Вие сте в състояние да работите по-малко и да постигате повече; Вие винаги знаете къде са ключовете ви!

Ако сте добре организиран, то вие зачитате едно от най-ценните си притежания: времето. Подредеността ви помага да постигнете всичко, което сте започнали както в професионален, така и в личен план. Тя ви дава свободата да бъдете точно този, който сте и да живеете в минимален стрес. Да не говорим колко по-приятни стават настоящите моменти.

Ако искате да се чувствате по същия начин, ето 12 навици на перфектно организираните хора, които може да ви вдъхновят да отворите нова страница:

1. Те знаят кои искат да бъдат.
Перфектно организираните хора имат точно определение за това какъв искат да е живота им – от това как да изглежда домът им, през това какво да облекат, до това как да прекарат времето си. Това прави нещата много по-лесни когато си поставяме цели и като че ли дава чувство на завършеност.

2. Те знаят как да казват „Не“.
Тъй като са на ясно какво точно искат, за тях е по-лесно да казват: „Не“. Когато им се предлага работен проект или са канени на социално събиране, които не биха подобрили  живота им или уменията по някакъв начин, те са способни да откажат с увереността, че не могат лесно да се олюлеят от обществения натиск.

3. Те са предвидливи  купувачи.
Само защото нещо е намалено не значи, че трябва да го купите. Перфектно организираните хора винаги си задават въпроса: "Трябва ли ми това?" преди всяка покупка. Това не само ще помогне да запазите бюджета си непокътнат, но и ви държи на далеч от използването на моментното удовлетворение като инструмент за справяне с неприятни емоции.

4. Те не винаги се стремят към перфекционизъм.
Ако се опитате да направите всичко перфектно, не е нужно да казвам, че ще  се чувствате постоянно разочаровани. Перфектно организирана хора фокусират своите перфекционистични наклонности върху най-важните си задачи (работните задачи, реконструкция на дома, упражнения), а задачите, които не са приоритет, те изпълняват така както трябва да бъдат изпълнени, но не и до съвършенство.

5. Те не вярват, че може на нещо да се сложи етикет „разни“.
Въпреки, че най-вероятно нямат кой знае колко неща за съхранение, поради минималистичните си разбирания за притежанието на вещи, когато перфектно организираните хора съхраняват предмети, те специално слагат етикети и индекси, за да може всичко да бъде лесно намерено. Техните сметки са специално подредени, а коледната украса е специално каталогизирана и разделена.

6. Те разделят емоциите от притежанията.
Те не придават сантиментална стойност на всичко, което притежават. Например, ако сте имали любимо плюшено животинче като деца и все още си го пазите, но то е едно, а не сте задържали цялата колекция. За целта те използват и варианти като този http://bit.ly/172JL6q

7. Това, което не им трябва не го притежават.
Те не купуват нищо, което няма да им е нужно сега или в близко бъдеще. В противен случай въпросната вещ ще се мотае насам на там, събирайки прах и прескачайки от шкаф в шкаф. Неприятно чувство е когато трябва да чистиш поредното нещо, което просто трупа прахоляк.

8. Те почистват преди да излязат.
Вместо да чакат чиниите сами да се измият или боклукът сам да се изнесе, перфектно организираните хора намират време да поддържат начина си на живот. Това може да звучи като бреме, но няма по-добро чувство от това да имате свободно време, което не се налага да прекарвате в изпълнение на натрупали се задачки или почистване, тъй като вече сте се погрижили.

9. Те разбират силата на единицата.
Една разплащателна сметка. Един спестовна сметка. Една кредитна карта. Един имейл адрес. Перфектно организирани хора разбират, че консолидацията и опростеността се равнява на повече свобода.

10. Когато става въпрос за планиране, те се впускат в подробности.
Перфектно организираните хора не само планират предварително - те планират в детайли. Разбира се, техните списъци със задачи изглежда като свитъци, но това е само защото задачите в тях са разбити на детайлни управляеми мини-задачи. Това не само прави всяка цел по-лесно преодолима, но също така ви помага да предвидите всички потенциални пречки, които биха могли да попречат на вашия краен резултат.

11. Те не отлагат.
Защото много ценят времето си, перфектно организирани хора не отлагат нещата, а и нямат причина за това. Все пак имат списъци и знаят своя график за това защо да отлагат?

12. Те вярват в качеството пред количеството.
За перфектно организираните хора, количеството е равно на хаос. Те предпочитат да бъдат заобиколени от минимално количество предмети, всички от които те използват, наслаждават им се и имат време да се грижат за тях правилно. Професионално, те предпочитат да се фокусират в специалността, където могат да преуспеят, вместо да работят в повече от една област, което би довело до по-слаби резултати.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 comments

    0 1 Отговор
    ....С две думи-истински Деви!
  • 2 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 3 PROFESIONALISTA

    1 0 Отговор
    АБЕ верно си е. Но когато това са 12 ПРИЗНАКА на организираният човек, а не 12 НАВИКА. Навикът е нещо механично, в което не влагаш умисъл и чувство. Ако го правиш по наик, значи не си организиран, а просто идиотски добре възпитан с казармени методи. Ако го правиш с разбиране тогава е друго.