6 Януари, 2024 06:01 2 126 13

Извън сухопътния Шенген превозвачите ни губят 200 милиона евро годишно

  • шенген-
  • бизнес-
  • загуби-
  • превозвачи

Бизнесът ни продължава да трупа загуби от недопускането ни в зоната

Извън сухопътния Шенген превозвачите ни губят 200 милиона евро годишно  - 1
Снимка: Личен архив

Част от бизнеса ще продължи да търпи загуби от това, че страната ни не е допусната до отворените граници по суша в Шенген.

Сред най-потърпевшите са транспортните фирми. Общият износ на страната ни към Евросъюза е над 42 милиарда лева от януари до септември миналата година.

Значителна част от него е по суша. 200 милиона евро са преките загуби годишно за превозвачите от оставането ни извън сухопътния Шенген, показват експертните оценки.

Дългото чакане по границите води до повече разходи за заплати на шофьорите и амортизация на камионите. Така и стойността на стоките, които се превозват расте.

„Разходите за горивата са двойни, инфлацията се увеличава, в толтаксите се калкулира, защото ако си вземеш маршрутна карта, тя е на времетраене, колкото повече седиш толкова повече трябва да плащаш, че ти не извършваш никаква услуга през това време, държавата не я интересува“

Това коментира пред bTV адвокатът Йоанна Лалова от европейски транспортен клъстер, цитирана от novini.bg

При дълъг престой по границите и превоз на бързоразвалящи се стоки има и загуби от повреждането на товарите.

„Европа казва - трябва да имаме зелени правила, зелената сделка, въглеродния отпечатък, да де – но тези камиони 7-8 часа седят на едно място и се движат с по метър два“, посочва Лалова.

В туризма оставането ни извън Шенген по суша означава чакане на автобусите с туристи по границите. А това увеличава времето за пътуване.

„Ако ще се наложи да имаме по-дълъг преход, то трябва да се съобразим с втори шофьор, което означава, че ще ни се оскъпи и цената”, посочва Павлина Илиева от „Бъдеще за туризма“.

Компаниите, които работят с туристи от трети страни, отчитат, че ще им бъде по-лесно, ако страната ни е пълноправен член на Шенген, защото сега хората избират други компании от Евросъюза, когато решат да пътуват.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ЕВРОНЮЗ

    21 3 Отговор
    Ето кой трябва да поеме грижите и разходите за емигрантите. Транспортните и туристическите фирми.. В същото време съм любопитен какво произвежда и изнася България към "любимия" ШЕНГЕН след като са я превърнали само в консуматор на отпадъци.
  • 3 Боклуците на Боклука

    12 2 Отговор
    Вярно е, че търпим загуби, най вече от дрогата ,за която трябва да се плаща на митничарите .
  • 4 Строли

    6 11 Отговор
    Тираджиите ли ревнаха ? Това е същата напаст като мигрантите, тираджиите ниско интелигентни разбойници!
  • 5 Хахаха

    8 3 Отговор
    ПП/ДБ са поели ангажимент към Австрия доброволно да приемем около 10 000 мигранти от Афганистан и Сирия
    Вече е публикуван проект за изменение на Закона за убежището и чужденците, в който се регламентира настаняването в хогел, изплащане на социални помощи в пари за сметка но държавния и общински бюджети.
    Това е около 4 000 лв. месечно на мигрант, или общо около половин милиард лева годишно.
    Ще има ръст на убийствата и изнасилванията благодарение на ПП/ДБ, ГЕРБ и ДПС.
    България ще бъде напълнена с мигранти.
  • 6 00001

    8 0 Отговор
    Някой граничари, полицаи и митничари не работят за държавата а за себе си и политическия покровител които ги е назначил на работа. Тези са взели 18 000 000 евро за да преминат гранницата тези нелегални мигранти и да отидат в Австрия. А заради подкупите от 18 000 000 евро които Български държавни служители са взели за да им помогнат или за да си затворят очите за да отидат тези хора на запад. В резултат на което Българските транспортни фирмие ще си плащат 200 000 000 евро загуби на година за данък Българска Държавна Корупция .заради корумпираните Български държавни служители.Кой печели колко 18 000 000 , и кой губи колко 200 000 000. Та не са им виновни австрийците на транспонтерите.
  • 7 Луи 6 без 10

    2 0 Отговор
    Да си купят самолети!
  • 8 00001

    6 0 Отговор
    Претъпноста и бедноста в една държава върви ръка за ръка с корупцията. Ако хората имат добра работа и достойни доходи с които да си гледат семействата и себе си, бедноста а малка както и претъпноста е малка.Но в България бедноста засяга около 65% от населението на страната. iИнфлацията прави мнозинството от народа бедни и някои добре свързани хора много богати в Бъллгария за 2020-1.67% инфлация, за 2021-3.30% инфлация, за 2022-15.33% инфлация, за 2023- начало на годината 18%, край на годината 5.4% и то със игра с цифри. Или от 2020 до 2023 инфлацията в България е 32.9% а увеличението на заплатите което ще влезе в тази година е 10%,. едно яйце в България през 2020 е 15-20 ст, в началото на 2024 е 45-60 ст на брой, колко е инфлацията в България?Кой е най-големия губещ в България?

    Коментиран от #12

  • 9 дядо поп

    5 1 Отговор
    Бизнеса нищо не губи , само плаче и прехвърля всички негативи на крайния потребител.
  • 10 Въпросителната

    2 0 Отговор
    Дека са парите?
  • 11 Факт

    3 0 Отговор
    Кои превозвачи?Тия на тирове да но не и тези на самолети
  • 12 МММ да

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "00001":

    Пак е по-добре от тая в Германия. За 2023 в периода от Януари до Ноември обявиха, че е в диапазона 30%-37% при храните, като за Септември и Октомври обявиха, че към средната инфлация за страната са добавени нови 13% и тия 13% са последица от увеличението на часовото заплащане с около 3%.

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.