3 Октомври, 2024 09:53 14 094 12

BMW призова Германия да се противопостави на увеличаването на тарифите за електромобили от Китай

  • електромобили-
  • китай-
  • германия-
  • bmw

Допълнителните тарифи вредят на компаниите и могат да провокират търговски спор

BMW призова Германия да се противопостави на увеличаването на тарифите за електромобили от Китай  - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Германският автомобилен концерн BMW призовава германските власти да гласуват против увеличаването на митата на ЕС върху вноса на китайски електрически превозни средства, съобщи агенция Bloomberg.

„Допълнителните тарифи вредят на компаниите, работещи в тази страна, и могат да провокират търговски спор, в който няма да има победители“, цитира се главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипс. Според него на този фон германското ръководство „трябва да заеме ясна позиция“ и да не поддържа увеличения на тарифите. Агенцията на свой ред припомня, че държавите от ЕС възнамеряват в петък да гласуват окончателното въвеждане на мита до 45% върху вноса на китайски електрически автомобили. За да се вземе решение, е необходимо то да бъде подкрепено от 15 от 27-те страни на общността, представляващи 65% от нейното население.

Представители на германското ръководство дадоха да се разбере, че Берлин възнамерява да се въздържи от гласуване. Германските власти очакват значителен брой страни от ЕС да последват примера им по време на вота. Отбелязва се, че по въпроса за въвеждането на тарифи за електрически превозни средства от Китай германското ръководство възлага надежди на преговорите между Брюксел и Пекин.

На 30 септември порталът Euractiv съобщи, че ЕС и Китай ще продължат да преговарят за електрическите автомобили дори след гласуването на окончателното увеличение на митата върху тях. Беше отбелязано, че проектопредложението на Европейската комисия (ЕК) относно митата, изпратено до страните от общността, съдържа в преамбюла разпоредба за необходимостта от продължаване на преговорите с Китай, за да се намерят алтернативни варианти за разрешаване на търговския спор . Според портала гласуването трябваше да се проведе на 25 септември, но беше отложено, за да се проведат допълнителни преговори с Китай. ЕК, по-специално, предложи китайските производители да въведат минимални цени за електрически превозни средства, доставяни на общността, за да компенсират предполагаемите изкривявания на пазара от субсидиите на китайското правителство за тази индустрия.

ЕК обяви въвеждането на временни мита върху китайските автомобили от 4 юли, а през септември обяви решение да въведе такива мита за постоянно от 4 ноември. Европейската комисия обясни, че митото върху електрическите автомобили BYD ще бъде 17%, Geely - 19,3%, SAIC - 36,3%, върху продуктите на всички други компании, които „сътрудничиха на разследването на Европейската комисия“, митото е определено на 21,3%, за несъдействащите - 36,3%. Изключение правят само американските електромобили Tesla, произведени в Китай, за които ЕК намали митото почти наполовина - до 9%.

Китай вече обжалва това решение пред СТО, като поиска консултации с Европейския съюз за разрешаване на спорове относно „разследването на Европейската комисия относно субсидиите за внос на автомобили с електрически батерии и последващото въвеждане на временни ответни мита върху определени [ категории] автомобили." Искането за консултация официално инициира търговски спор съгласно СТО. Този механизъм позволява на страните да преговарят и да се опитват да намерят решение, без да прибягват до арбитраж. Ако не бъде намерено решение в рамките на 60 дни, инициаторът на спора може да поиска арбитраж в рамките на СТО.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    14 4 Отговор
    Тръмп каза че чакат да фалират БМВ и Мерцедес и ще пренесат заводите им в САЩ.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Баща ти

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Kaлпазанин":

    Хапчетата май не си ги пил пак?
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Будител

    14 7 Отговор
    Германия да спре да финансирането на Украйна и да увеличава вноса на руски газ и нефт
  • 6 И това ако не е ярък пример

    9 2 Отговор
    И това ако не е ярък пример на протекционизъм здраве му кажи. Правилна реакция на БМВ. Ако не се произведе батерията в Китай електромобилите губят конкурентоспособност.
    Та пак да попитам. Кво стана със свободната конкуренция и саморегулирането на пазара при капитализма?

    Коментиран от #11

  • 7 Явно!

    2 0 Отговор
    Явно! Окупацията на Пазара Продължава!
  • 8 Турбодизел

    1 0 Отговор
    Интереса клати феса му се вика на това. Последните електрически MINI-та, на които БМВ възлага големи надежди да вдигнат продажбите на бранда се правят в Китай. Тия мита ще ги зачертаят от Европа и некои меринджеи в компанията ще трябва да си ходят.
  • 9 Абе

    2 1 Отговор
    Победители ще има и това ще са азиатските страни, където са ресурсите в момента. БМВ най-много да притвори кепениците
  • 10 Една

    4 0 Отговор
    Виновни ли са китайците, че ЕС се закопава със своята "зелена" политика и санкциите, които наложи на Русия? И защо ЕК прави всичко възможно гражданите на ЕС да нямат достъп до по-евтини автомобили, пък и други стоки?
  • 11 Павел

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "И това ако не е ярък пример":

    Светът се променя бе вата!
  • 12 Някой си

    0 1 Отговор
    В Германия са си добре но с нашти заплати и тия мита май пак ще сме на москвичи