Столичани ще трябва да се изравнят по екостандарти за колите си с най-богатите европейци и ще бъдат допускани в града само с автомобили от най-висок клас или с нулеви емисии на газовете. Това ще се случи, ако се изпълни желанието на кметицата Йорданка Фандъкова, която се подписа под общо писмо с кметовете на Рим, Париж, Амстердам, Мадрид, Копенхаген, Виена, Брюксел и Хелзинки с настояване в ЕС да се въведат единни по-строги мерки за намаляване замърсяването на въздуха от транспорт, пише в. „Сега“. Писмото е изпратено до ЕК и Съвета на ЕС, който след по-малко от два месеца ще мине под председателството на България. Тъй като обявява, че "идните месеци ще бъдат решаващи за въвеждане на амбициозни стандарти за емисиите на автомобилните газове и за ефективни контролни режими", може да се очаква, че България ще стане координатор на тази инициатива.
Кметовете настояват за четири мерки. Първата е до края на 2017 г. да бъдат въведени задължителни автомобилни тестове на европейско и национално ниво, както и строг надзор от организациите, които ги контролират. Втората мярка предвижда да се изработят общи стандарти за допустимите емисии на въглероден двуокис с хоризонт 2025 г. и 2030 г., като целта е постепенно намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства и широко въвеждане на превозни средства с нулеви емисии, в т.ч. от автомобилите. Трябва да се допълнят съществуващите регулации за въглеродни емисии от автомобили със задължителни цели за продажба на превозни средства с нулеви емисии, като се осигури европейски пазар за нулеви емисии. Също така ще се предложи нов ограничителен норматив Евро 7 за автомобилните газове, който да е технологично неутрален и да позволява на градовете в Европа да отговорят на указанията за качество на въздуха на Световната здравна организация.
Ако идеите станат факт, това ще означава подмяна на почти целия автомобилен парк в България. Най-усъвършенстваните коли в момента се произвеждат по стандартите Евро-5, Евро-6 и Евро-6+. Очаква се стандартът Евро-7 да започне да се прилага от 2019 г., като "технологичната неутралност" ще означава, че той ще е еднакъв за бензиновите и дизеловите коли, а не както сега да се допуска разлика между двата типа двигатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #3
09:11 07.11.2017
2 Антигербафиот
А между другото от тази есен и колела щяха да се дават под наем уж да не си кара колата човек. Нещо не ги виждам...Не, че зимата някой ще тръгне с колело, де, и това беше поредната "брилянтна" идея.
09:15 07.11.2017
3 ДДДДД
До коментар #1 от "Гост":
Рано или късно ще стане. Хем искаме европейски заплати ама ако може да не плащаме европейски данъци и такси. То си е за нашето здраве. Не може на светофара да тръгваш в облак дим от поредната кола с изрязани части по двигателя. Колата е привилегия. Като не можеш да си я позволиш няма да я имаш.Коментиран от #6, #14
09:26 07.11.2017
4 Те така е у наше село
Коментиран от #21, #42
09:27 07.11.2017
5 Гост
09:29 07.11.2017
6 Антигербафиот
До коментар #3 от "ДДДДД":
Не слагаш ли каруцата пред коня? Досега все от нас искат да плащаме европейски данъци, без да получаваме европейски заплати. И като се има предвид, че всичко потъва в джоба на гербафията (Освен абсолютния необходим минимум, колкото да работи държавата), какъв точно стимул може да има нормален човек да плаща каквото и да било?09:29 07.11.2017
7 goni
09:30 07.11.2017
8 защо
"Служителка в Европейската комисия се изненада от инициативата, защото и сега има общи стандарти, които повечето държави не успяват да покрият.
Заради нарушения на Директивата за качество на въздуха 23 държави, сред които и България, са в наказателна процедура, започната от Еврокомисията. Служителката не вижда логика в демарша на деветте кметове и особено в участието на София, която е далеч от жизнения стандарт на развитите столици."
09:35 07.11.2017
9 ДАДА
Двоен данък за втори автомобил на човек/семейство !
Платен паркиране НАВСЯКЪДЕ по улиците на големите градове!
Само с такива мерки ще се усети някакъв резултат в трафика, въздуха и качеството на живот !
Коментиран от #10, #15, #18, #40, #41, #43, #44
09:52 07.11.2017
10 Антигербафиот
До коментар #9 от "ДАДА":
За качеството на живот си прав. Ще се увеличат двойно психичните заболявания, агресията, самоубийствата.Много "здравословно".
09:57 07.11.2017
11 Кире либерало
09:58 07.11.2017
12 Алфата
10:08 07.11.2017
13 SDЕЧЕВ
10:30 07.11.2017
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Красимир
10:41 07.11.2017
17 SDЕЧЕВ
Коментиран от #19, #20
10:43 07.11.2017
18 Плащай тогава!
До коментар #9 от "ДАДА":
Като,си толкова ГОЛЯМ еркек плащай данъци !А замисляш ли се хората окъде ще намерят пари за ЕКО коли?!?!от твойте платени данъци ли ?10:44 07.11.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ДДДДДД
До коментар #17 от "SDЕЧЕВ":
Затова няма и смисъл да си купуваш нова кола. Плащаш всичко в двоен размер. Затова всеки си купува стара кола. Иска се доста голяма реформа в сектора. Все пак в България е геройство че си си махна катализатора.11:10 07.11.2017
21 Емо
До коментар #4 от "Те така е у наше село":
В престой двигателят изхвърля много по-малко газове отколкото като го форсираш... Браво на г-жа Фандъкова, че се включваме в инициативата, това е начинът. От 2 години насам като ми се наложи да изляза с колата, жалузите на вентилацията са сложени на вътрешна циркулация, иначе на 3тата минута започва да ми пари на очите и се усеща смрадта на гадните нафти, които видиш ли "горят по-малко"... И не само колите, а и всички дето се типлята на дърва, въглища, "еко пелети", и тях да ги спират също, който не му харесва да ходи на село, там може!Коментиран от #23
11:20 07.11.2017
22 ИВАН
11:44 07.11.2017
23 Борис
До коментар #21 от "Емо":
Неможе 50 и кусур процента от населението на държавата да се нагъчка в София и да искате чист въздух.11:56 07.11.2017
24 ?????
12:09 07.11.2017
25 София
12:25 07.11.2017
26 Изроди
Коментиран от #28, #38
12:41 07.11.2017
27 реалиста
На това се казва :"Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак."
В София новите коли са повече, но все още преобладават старите автомобили, сигруно съотношението е 70 на 30% в полза на старите, пак Евро 2-3.
13:19 07.11.2017
28 реалиста
До коментар #26 от "Изроди":
Пак не си си пил хапчетата, ти за стандарт чувал ли си? Такива са заплатите, хората са Бедни, според стандартите на ЕС. Не може да сравняваш един германец със заплата средно 3000 евро и един българин със заплата 400-500 евро, средна заплата според стъкмистиката на гейберастите.Коментиран от #32
13:22 07.11.2017
29 гост
13:49 07.11.2017
30 onq s konq
14:21 07.11.2017
31 шоп
15:56 07.11.2017
32 гост22
До коментар #28 от "реалиста":
Да го направят както в другите страни. Искаш да влизаш в централна грацка част. Плащаш си таксата и влизаш. Като караш кола произведена 96 година 5лв, а за кола произведена след 2014 безплатно. Да направят една голяма зона както примерно е на запад и това е. Като имаш работа в центъра с кола плащаш си и отиваш. Като не ти се плаща си хващаш метрото.Коментиран от #34
15:58 07.11.2017
33 ахааааа
16:03 07.11.2017
34 реалиста
До коментар #32 от "гост22":
Никъде няма подобно нещо, просто в Лондон, примерно, таксите за паркиране са много по-големи, това важи за всички автомобили, все пак там не се карат толкова стари коли, но няма как да сложиш една бариера и да един полицай да ти взима такса за преминаване, нали се сещаш, какво ще стане, това е неприложимо на практика.По скоро е проложим германският модел, по нова кола, по малки данъци, стара кола, големи данъци.
Тия истории с влизането на автомобили с евро незнам си какво са пълни глупости.
16:05 07.11.2017
35 реалиста
Цялата история е, че се чудят как да вземат едни пари пак, а ефекта ще е нулев, както винаги. С пръдня боя не става, не се ли вдигне дохода на населението, хората ще продължават да търкалят старите гурели, това са фактите.
16:10 07.11.2017
36 Mercedes-Benz
17:40 07.11.2017
37 Бесен Язовец
17:41 07.11.2017
38 МАК
До коментар #26 от "Изроди":
Я се скрий някъде !! Има достатъчно хора, които си подържаме печките на добро ниво и не пушат!! Недей да слагаш всички под общ знаменател!! А относно новите коли дръж си ги няма как да има надеждността на колата която притежавам аи е лесна за ремонт и не скъпи части!!нова кола НЕ!! Боклуци до гаранция и това е да си ги държат!!!22:12 07.11.2017
39 Боне Крайненеца
14:52 09.11.2017
40 Север
До коментар #9 от "ДАДА":
Ей, зомбирано, ти, Фъндъкова и всякакви античовешки антибългарски подлоги не се ли усещате, че алчните ви гърла прекаляват с простотиите ви? Ей, никой не е длъжен да плаща "Сини зони" и всякакви рекет простотии на паразитите администрация, търтеи седнали на стол и раждащи простотии, за да си осигурят пари, за себе си! Когато минималният доход на всеки работещ, при тия пазарни цени стане 2500 лева на човек, тогава плямпай за екоколи, електроавтомобили и не намесвай тия тъпи изрази "евронормативи" и други! Няма евро, има някакви паразитчета бюрократи по Брюксел и в отделните страни, които си договарят паразитните интереси и не им пука за нас, освен като източник на доходи за тях, за да лапат колосални средства наготово като бюрократи. Не прекалявайте с арогантния си рекет! Засега България е под закрила, но ако така я караге гробавите и такива като теб, закрилата може да се оттегли... А оттегли ли се, ще стане живота ви ад, няма да имате даже зони, камо ли сини зони. Ей, алчни, продажни като теб, кога ще вземете да мислите комплексно, а не от позиции на алчните си кратуни? Тази държава не бе създадена за такива като теб, ББ, Фъндъкова, Нинова и хиляди като тях, бе създадена за хора, не за алчни паразити.07:53 10.11.2017
41 Север
До коментар #9 от "ДАДА":
С такива алчни и продажни кратунки, като твоята и на Фъндъчкова, ако ще електромобили да карат всички, пак ще е мръсен въздуха и природната среда - мисленето ви е такова. Защото създавате простотии рекет и неправилна организация на нещата, толерирате вредното, а после се правите на светци и спасители. Ако такива като теб, нея и хиляди тук на постовеге не бяха се раждали, щеше да е милион пъти по-добре за нас хората. Как така аз българина, част от общината, който си е купил автомобил, който плаща Гражданска и данък и винетка ще плащам и за правото да паркирам колата? Тя да не лети? Ами да си купя НЛО тогава няма да плащам нищо на вас уродливите алчни човечета - нито сте създали тая планета, нито нещо в космоска сте създали алчни примитивни паразитчета такива, че и данък искате? Може и за час да изчезнете и ти и тая и скапаната държавица, подиграваща се с Българското от векове. Защо мислиш сте още живи? Защото сте под закрилата на много създания, по-могъщи от скапаната ви продажна армия и политици. Защото сте пазени, но защо ли е така като ви гледаме какви алчни паразити сте доста? Заради добрите сте и вие още живи, не заради такива като тая и теб - запомни го! И си размърдай бръмбарите над раменете...08:06 10.11.2017
42 Лазар
До коментар #4 от "Те така е у наше село":
Не са нужни кръстовища на няколко нива. Нужно е правилно мислене на всеки индивид! А това не може да стане, насила, а само със самосъзнателно поведение. Но тук приматското мислене е в изобилие даже на министерско и депутатско ниво, а какво да говорим за катуни хвърлящи ПВЦ-та по горите. Тук животинското е преобладаващо в повечето от населението, няма как да е добър резултата. Нужно е да се осъзнае, че автомобила е с основната си цел - превоз на товари и пътници. А много хора го имат за удоволствие и пърпорят за едно кафе на 10 км...и горят и цапат. Не ДВГ е страшното, а мисленето на приматите в човешки вид - те се забавляват със злото, което сеят. Ако обаче възприемат Аутоса като превоз на товар и не пърпорят за кеф, тогава ще се намали и мръсотията. С електроавтомобилите ще е същия ад - топлинната енергия ще промени и останалото тук. Едното зло, води до друго - заради приматсккото мислене на повечето хора. Фъндъкова е част от такова, нищо че плямпа за екология. Не разбира последиците от тия неща.08:18 10.11.2017
43 Север
До коментар #9 от "ДАДА":
Те отчитат дейност и лапат парички - не очаквай да им пука за нас! Инициативата на подобни човекоподобни твари, като на снимката води до ада за милиони невинни души тук. Тая натегачка, на заплата, даже не мисли, че с 500-600 лева нетна заплата не можеш си плаща храна, тоци, вода, дрехи, обувки, такси жилище и данъци, разпределени, а камо ли да си купиш за 60000 нов електромобил. Тая бюрократка, враждебен слугинаж, даже не предполага какво е да гледаш семейство с 1 заплата, като доста хора. Тая фукла натегачка, даже не може да калкулира какво е да заобиколиш с колата си 2 км всеки ден и да гориш бензин, защото и е кеф да направии улицата и то широка еднопосочно влизане, а позволява разминаването в 2 посоки? Тая глобалистична слугиня даже не може да мисли от човешка гледна точка, а само бюрократични алинеи в чинията и? Тя запита ли се - как изведнъж от 2019 г. цяла държава с ниски доходи на 85% от населението ще си позволи електроавтомобил? Да не би да струва 4000 лева?08:32 10.11.2017
44 Север
До коментар #9 от "ДАДА":
Хей, зомби, я попитай тая фукла на снимката реално, защо вдигнаха толкова високо цените на билетчетата на градския транспорт? Били купили автобуси ли? Че нали лафят за стимулиране на пътуваане в градски и ЖП транспорт? С високи цени на билета ли се стимулира? Че е по-евтино май да пътуваш с лек автомобил малолитражка, вместо с тоя рекетьорски транспорт? Я попитай тая, гербавка, ако бяха цените по 50 ст., вместо по 1 лев, нямаше ли повече хора да пътуват? Вярно щеше да се изплати инвестицията повече години, но оборота щеше да е по-висок. Колко години тия гърбави и предните опрощаваха на пътуващи без билет циганета гратиса? Сега се правят на светци, а на дръвника трябваше да са, заедно с предните на власт! И армията ви е като тия - продажна слугинажна сбирщина. Какво очаквате да се получи, като мисленето ти и нейното и на повечето хора тук, е такова, скапано? Как ще ти намали мръсотията, когато повечето хора не слизат от колите си за щяло и нещяло? Вече ги мързи 1 км пеш да извървят.08:43 10.11.2017