10 Ноември, 2017 14:07 1 783 3

Пускаме предсрочно отсечка от АМ „Струма“

  • струма-
  • николай нанков-
  • магистрала

Имаме срок до 2023 г. да завършим трасето до Гърция

Върнахме отново доверието на Европейската комисия. Така министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков коментира в кулоарите на Народното събрание днес одобрения проект за изграждане на 40 км от АМ „Струма“ и безвъзмездната финансова помощ от 628 млн. лв., която България ще получи за изпълнението му.

Министър Нанков, заедно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, изказаха благодарност към екипите, работили за напредъка на проекта през последните няколко месеца. Личната намеса на премиера Борисов оказа изключително сериозно въздействие върху администрацията, която работеше в Брюксел по одобряване на апликационната форма, каза министър Московски и допълни, че това гарантира изпълнението на проекта, вече с европейско финансиране по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и национално съфинансиране. Това до голяма степен ще облекчи целия процес по изпълнение на дефилето. Бихме могли да кажем, че АМ „Струма“ е вече необратим процес, който се надяваме да бъде завършен в заложените срокове, каза още той.

Министър Николай Нанков обясни, че страната ни ще получи 628 млн. лв. като безвъзмездна финансова помощ по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. С националното съфинансиране от 111 млн. лв. общата стойност на проекта възлиза на 739 млн. лв. С тези средства ще се финансира изграждането на лот 3.1 от магистралата между Благоевград и Крупник, лот 3.3 Кресна – Сандански и тунел „Железница“.

Срокът за изпълнение на най-дългия 25-километров участък от Кресна до Сандански е месец май 2019 г. Над 50% е физическото изпълнение на обекта. Започваме и финансово да го изпълняваме с европейските средства с оглед на линейния график. Ще съкратим този срок и ще завършим отсечката предсрочно до месец ноември 2018 г., информира министърът на регионалното развитие и благоустройството. Той подчерта, че проектът ще бъде изпълнен въпреки големия скептицизъм от зелени и други организации, които са подходили към него с недоверие. 2020 година е срокът за завършване на отсечката от Благоевград до Крупник, а за изграждането на тунел „Железница“ е обявена обществена поръчка по три обособени полиции на обща стойност 250 млн. лв. Почти три години – 1060 дни, е срокът за изпълнение на тунелното съоръжение, а за останалите съоръжения, обособени в другите два лота на поръчката, е по 600 дни, информира Николай Нанков.

Изразходваните до момента национални средства за проекта ще бъдат сертифицирани и възстановени с европейски по линия на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, стана ясно още от думите на министъра.

Като най-голямо предизвикателство пред проекта министър Нанков определи изграждането на магистралата през Кресненското дефиле. Строителството на най-тежкия участък трябва да стартира през 2019 г. и да завърши в средата на 2023 г., за да имаме напълно завършена АМ „Струма“, каквато е нашата амбиция, заяви Николай Нанков.

Едва ли има по-добър вариант на преминаване през дефилето от изграждането на две нови ленти в посока София с магистрален габарит, източно от дефилето, с уширяване на пътното платно, изправяне на виражи и изграждане на необходимата екологична инфраструктура за земноводни, влечуги и бозайници. Скоростта ще бъде ограничена до 80 км/час, за да се гарантира в максимална степен безопасността на преминаване, коментира още министър Нанков. Той напомни, че избраният вариант на трасе през Кресненското дефиле е одобрен и като екологично най-устойчив от Министерството на околната среда и водите.

По думите му, екологията не изключва развитието и строителството, нито строителството изключва екологията. Спазваме всички установени от Брюксел нормативи и нашето законодателство, подчерта Нанков и допълни, че затова се търси баланс и взаимен интерес. Когато говорим за екология, трябва да си дадем сметка, че това не е цялата екологична общност в България и всички нейни представители. 4-5 организации заявиха ангажимент и намерение да оспорват процедурата, но пък 23 други са в подкрепа и на варианта, и на максимално бързото намиране на решение, напомни той.

Министър Московски също обърна внимание, че темата с екологията е чувствителна, но подчерта, че даденото на много високо ниво в Брюксел одобрение на апликационната форма в този й вид означава, че са взети предвид всички интереси, желания и възможности за изпълнение на проекта.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шаран БГ

    3 1 Отговор
    С проектите, че и с изпълнението, е ясно! Графикът за ремонтите къде е ?
  • 2 Винетка ли

    3 4 Отговор
    Смешници измислени, идете до Полша да им видите новите високоскоростни пътища и си признайте, че са в пъти повече магистрали от нашите такива! Ама не им гледайте същинските магистрали, щото след това просто трябва да се гръмнете покрусени от некадърност, незнание и тотална изостаналост, съпричастни към многобройните пътни инциденти у нас!!
  • 3 mediator37

    2 0 Отговор
    Сигурно пък поляците ако видят германските магистрали с по пет ленти в една посока ще се застрелят. Германците ако видят американските магистрали с по 10 ленти в една посока ще се застрелят. Американците ако видят китайските магистрали с по 25 ленти в една посока ще се застрелят.
    Ние да гледаме себе си. Иди в Румъния да видиш тесните им магистрали , дето дърветата при буря падат върху автобусите и колите и тогава какво? Румънците да видят нашите магистрали и да се застрелят.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове