14 Февруари, 2018 17:31 1 775 7

Борисов държи министрите изкъсо

  • бойко борисов-
  • министерски съвет-
  • министри-
  • томислав дончев-
  • електронно управление

Лично министрите отговаряте. Никакви заместници, никакви други хора. Ако нещо хубаво направим в този мандат да остане, това е електронното управление, заяви премиерът на заседанието на МС днес

Борисов държи министрите изкъсо - 1

Въвеждането на електронното управление и как да бъде реорганизирана работата по него за постигането на максимални резултати в срок, беше обсъдено и на днешното правителствено заседание. Премиерът Бойко Борисов отново подчерта личната отговорност на всеки един от министрите, съобщиха от пресслужбата на кабинета.

„Всеки да го сложи в календара си и ден по ден да следи докъде е придвижено. Имайте предвид, че това ще ви е оценката. И не си мислете, че като дойде септември, някой ще ни е забравил. Това е нещо много значимо и ако има някой против, да каже: „Против съм, считам, че това е харчене на ресурс, време и т. н.“. Щом сме го приели, трябва да го докараме до край“, категоричен беше Борисов.

На заседанието беше обсъден и графикът за строителство на автомагистрали, част от трансевропейските транспортни коридори.

Ето и стенограма от заседанието:

БОЙКО БОРИСОВ: Дончев!

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Уважаеми колеги, понеже след коментарите на миналия Министерски съвет, посветени на електронния обмен на документи между администрациите, имаше множество въпроси кой трябва да е отговорен за процесите на ниво отделно ведомство и за да не го правим на дълга поредица от индивидуални разговори, за да има успех амбициозната програма, която следваме, трябва да сте отговорни персонално вие или човек на много висока позиция. Практиката показва, че в масовия случай за отговорни лица за реорганизация на процесите или на електронизация на услугите са посочени нископоставени служители от общата администрация, които нямат абсолютно никакъв ефект.

БОЙКО БОРИСОВ: Ще те прекъсна. Лично министрите отговаряте. Никакви заместници, никакви други хора. Ако нещо хубаво направим в този мандат да остане, това е електронното управление. Всички партии от коалицията го имат в програмите си. Това е най-сериозната тема за борба с корупцията, то максимално ще облекчи бизнеса и хората и да пращаш някой друг, който да трябва да те чака да му кажеш какво да направи… Лично! Всеки да го сложи в календара си и ден по ден да следи докъде е придвижено. Имайте предвид, че това ще ви е оценката. И не си мислете, че като дойде септември, някой ще ни е забравил. Това е нещо много значимо и ако има някой против, да каже: „Против съм, считам, че това е харчене на ресурс, време и т. н.“. Щом сме го приели, трябва да го докараме докрай.

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Колкото за успешното приключване на процесите, са необходими много неща, в това число информационно осигуряване, адекватен ІТ отдел, специалист по бизнес процесите… Но всичко трябва да е под ваше ръководство. Практиката от тези няколко месеца показва, че нито един процес не може да бъде доведен докрай без политически натиск, в най-добрия смисъл на думата. Няма опция административната реформа да се движи от самите администрации, те просто нямат интерес в тази посока. Суровата действителност е, че към момента само за ограничен кръг ведомства може да се каже, че са създали необходимата организация за въвеждане на електронно управление – Министерството на финансите, НАП, НОИ и Агенцията по вписванията. Това е. Всичко останало не отговаря на необходимите изисквания, включително имаме четири или пет звена, които нямат титуляри на ІТ отделите – Министерството на здравеопазването, Министерството на труда и социалната политика, Министерство на образованието и науката. И то от половин година нямате титуляр.

БОЙКО БОРИСОВ: Ананиев, вземете мерки. При вас за колко електронни дейности – и за електронни рецепти, и за други сме говорили!

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Персонално с госпожа Цачева последните дни се опитваме да задвижим нещата и по отношение на електронното правосъдие, което си е специфична част от целия процес.

Това е.

ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Да добавя една идея, която сигурно си я мислил и ти. Да създадем в „Информационно обслужване“ едно звено за споделени услуги по отношение поне на централната администрация на изпълнителната власт. Какво имам предвид? Ананиев няма да си намери лесно ІТ специалист за Министерството на здравеопазването или и да си намери някой, той няма да е на това ниво, което да позволи да бъде мотор на тези процеси. Спокойно може да има едно мобилно звено в „Информационно обслужване“, на което да му се плаща по съответния начин, което мобилно звено, първо, да извършва одити на съответните ведомствени системи, и второ – да им осигурява обслужване: да ходи да побутне сървъра, както се казва, да ходи да конфигурира нещо, да направи нещо, да сложи системи и всичко. В смисъл, ако се прави на парче в 120 администрации, които имаме, трудно се постига да се намери персонал точно за това нещо. На ниво администрации трябва да имаме едни специалисти, които да могат да поддържат техниката. Оттам нататък другите специалисти са скъпи и няма нужда да ги поддържаме толкова много на толкова много места, а то ги и няма. Бихме могли да мислим за едно такова звено за споделени услуги в „Информационно обслужване“, което по заявка да обикаля администрациите и да работи.

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ: Абсолютно съм съгласен, с една уговорка. Само преди няколко месеца търсихме доброволци за включване в пилотната фаза на проекта за споделени услуги, който беше точно в същата посока – централизиране от счетоводно обслужване през ТРЗ услуги, през юридическа помощ до ІТ обслужване. Искате ли да напомня колко от различните ведомства се включиха? Министерството на здравеопазването. И от вчера имаме и Министерство на земеделието, храните и горите в частта Българската агенция по безопасност на храните, която ще се включи в упражнението.

Единствената корекция, която трябва да направя е, че подобен подход изобщо не трябва да се базира на доброволното желание на една или на друга институция.

ЕКАТЕРИНА ЗАХАРИЕВА: Аз подкрепям идеята на Горанов, защото всъщност при мен се раздвижиха нещата в сигурността след като направихме обществена поръчка и наехме по-добри специалисти за информационно обслужване. Няма специалисти, които да дойдат за тези пари да работят. И да дойдат или са недостатъчно квалифицирани, или са с друга цел там, поне при мен. Всъщност, направихме си поръчка, плащаме си за информационни услуги, нещата започнаха да се раздвижват и то осезаемо.

БОЙКО БОРИСОВ: Пак ви казвам, понеже не ви стои на първо място, не ви се вижда важно, някак си ежедневието, Съветите в Брюксел, председателството, високата ангажираност, която имате… Това е едно от най-важните неща, които може да предложим в България на обществото.

Ето тези гривни – колко време не можем да въведем тези гривни за домашни арести? Държим полицейски коли пред къщите им и си ги охраняваме! Две години не може да мине обществената поръчка, Валери, две години! Сега е подписан договорът и имат шест месеца да ги правят, говорете с тях.

Примерно, регионалното и АПИ съм ги дал на Горанов да ги следи непрекъснато, за да може ТОЛ системата и с ден по-рано да стане. Ден по-рано е милион и половина събрани приходи! Както се казва, и една събота и неделя не трябва, Нанков, да се губи. Защото, ето до преди една-две години, ми викаха: „Не се яде асфалт“, а сега Видин иска магистрала, и с право искат хората, и ние ще им направим, но трябва да завършим „Хемус“, да дозавършим „Струма“, паралелно с пътя Ботевград – Мездра ще я направим. Тръгнат ли тези основните…

И там като се виждаш с тях им дай тази схема с трансевропейските коридори, която дадох и на Рюте, и на Меркел, и която поискаха от Европейския съвет, лично Туск, за да си я запишат и те в програмата. Единият от тези коридори излиза на Видин, нали така? Там са Солун – Видин, Солун – Белград, София – Белград, София – Истанбул.

Просто им кажи на хората, че е не просто приоритет, а много важен приоритет. Тези, които ги лъжат, че ще я направят, да са я направили преди четиридесет години, преди тридесет години, преди двадесет години, преди десет години. При нас ще стане, сигурно е, че ще стане. Те не вярваха, че и до Бургас ще има магистрала – и до Истанбул има, и до Солун, до две години, две години и половина ще я има и магистралата Белград – София. Другата неделя и понеделник в Лондон и Европейската банка за възстановяване и развитие се включва. Сиреч, трите най-големи банки в света – Световна банка, Европейска инвестиционна банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, три банки искат да вложат пари в тези три коридора и единият от тях е точно този. Така че, кажи на хората, че могат да ни вярват за това. Стои на бюрото на всички, които финансират, за да се случи такова нещо.

Точката на Нанков за транспорта в София, която приехме, за колко милиона е?

ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: 107 милиона.

БОЙКО БОРИСОВ: 107 милиона, вкарваш в трамваи, в линии и в екология. Другите дават само обещания. Това правителство дава реални резултати и в голямата си част са хубави. От време на време сигурно и ние правим някоя грешка, но това показва, че сме хора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тикво

    27 2 Отговор
    Друг мандат няма да има !!!!!!!!!!

    Коментиран от #4

  • 2 суджукойни

    24 2 Отговор
    Така е държи ги, никой не може да прибира без да се отчита !
  • 3 Варна

    12 2 Отговор
    При бюджет 1,6 млрд. - 107 млн. от министерстово за трамваи в София.
    - Бе що не Ви ЕХХХХ Майката!
    - Да си ги плащат от бюджета на общината!
    София има голям късмет че Варна е на другият край на държавата.
    - Големи изпълнения щеше да има!
  • 4 Бесен Язовец

    3 16 Отговор

    До коментар #1 от "Тикво":

    Глупости дрънкате, прави човека каквото може, у нас е много трудно да се направи нещо - изпълнители, подизпълнители, еко-оценка, проекти, одобряване . . . само да прочетеш тази работи не можеш
  • 5 киро

    8 1 Отговор
    Маймуните в зоопарка могат да направят 1000% по смислено и обосновано съвещание от тия.
  • 6 ТТТ

    6 0 Отговор
    А дали ги и подслушва? Нали преди години имаше и това поне като закана.
  • 7 е как

    4 1 Отговор
    Следим министрите изкъсо щото моат да краднат сиреч да крадат повече от мен. ББ Конграчулейшан
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове