Шофирането в тези тежки условия може да бъде сериозно предизвикателство. Автомобилният състезател Румен Дунев заяви в Новините на NOVA, че при заснежено пътно платно шофьорите трябва да са с добре подготвени автомобили, включително със зимни гуми. „КАТ залагат 4 мм дълбочина на грайфер, което дава възможност и на автомобили с летни гуми да пътуват, но това е доста рисковано”, каза той.
Освен това експертът посъветва шофьорите да преценяват внимателно дистанцията спрямо останалите участници в движението, както и да внимават със скоростта.
„Колкото е по-голяма скоростта на движение, толкова по-голяма трябва да е дистанцията с предния автомобил”, обясни той.
„При зимното шофиране е много важно автомобилът да се движи плавно, като за целта водачите трябва плавно да работят, както с волана, така и със спирачката и съединителя. Потеглянето в снежни и заледени участъци трябва да става с плавно отпускане на съединителя, така че автомобилът да има сцепление, а когато се налага да се изкачи наклон, е желателно автомобилът да се засили малко повече, така че инерцията му да помогне изкачването на наклона. Ако се налага спускане по заснежени и заледени пътища, трябва да се търси неотъпканата част на снега – там автомобилът има най-голямо сцепление. Ако случайно шофьор попадне в поднасяне на автомобила, той трябва да контрира с волана в обратна посока на занасянето и в никакъв случай да не скача на спирачките”, обясни състезателят.
Какво да правим, ако закъсаме в дълбок сняг? Специалистът заяви, че обикновено, когато автомобилът с висока скорост напусне пътното платно, снегът, който е под него, повдига дъното на колата и тогава с или без стабилизираща програма „излизането му е почти невъзможно”.
„За целта е необходимо с налична лопатка да се изчисти под автомобила”, каза Румен Дунев.
„Много важно нещо е там, където се случват такива поднасяния или излизания от пътя, да се обезопаси по някакъв начин, и да се предупреждават останалите участници в движението”, подчерта състезателят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Патриот
Коментиран от #4, #11
20:33 26.02.2018
2 ГОСТ
или японски
или никак
тя ясна работата
20:44 26.02.2018
3 Muncho
2. Контрирането при занасяне е в същата посока и е много важно с какво предаване е колата( това е, вероятно, неволна грешка на журналиста).
Коментиран от #6
20:45 26.02.2018
4 Иванчо
До коментар #1 от "Патриот":
Продавм го !!!3000лв. Без кометар.
21:01 26.02.2018
5 onq s konq
21:02 26.02.2018
6 112
До коментар #3 от "Muncho":
Промениха го зимата да е 4 мм.21:02 26.02.2018
7 Вуте
21:06 26.02.2018
8 Гост
21:06 26.02.2018
9 Реалист
21:27 26.02.2018
10 Шофьор
21:49 26.02.2018
11 vasik atanasova
До коментар #1 от "Патриот":
и аз харесвам този цвят01:56 27.02.2018
12 Slavic Vibes
2. Подавайте гас много плавно
3. Не натискайте спирачките до долу, не заковавайте никога, дори да имате ABS, а натискайте много плавно, много леко, постепенно
Ако следвате тези 3 златни правила, няма да имате проблем.
Коментиран от #16
08:00 27.02.2018
13 qqqqqq
Коментиран от #14
08:32 27.02.2018
14 Петър
До коментар #13 от "qqqqqq":
Много си прав,даже и зимни гуми нямаше,а хората се караха колите-сега разбирачите ще кажат: Ама тия руски бараки не беха толкова бързи като сегашните коли и са се движили с 80кмч и затова е можело да се карат08:49 27.02.2018
15 мммддаааа
къв е тоя безумник бре, цял свят знае, че за да сработи ABS системата, педала трябва да се ритне до дупка и да се държи през цялото време на спиране долу до дупка
09:56 27.02.2018
16 дре
До коментар #12 от "Slavic Vibes":
Ако карате лада или нещо подобно от соца да, следвайте указанията на тази умна глава, за всички други съвременни автомобили , правете каквото искате или най-малко обратното!Коментиран от #17
11:15 27.02.2018
17 Петър
До коментар #16 от "дре":
Искаш ли да те кача в една гига,мега модерна кола с ABS,ти ще караш,а аз ще се возя,вдигаш 80кмч както е сега на лед или сняг и набиваш спирачките след това чакаме резултата-може и да оцелееш де да знамКоментиран от #18
15:04 27.02.2018
18 дре
До коментар #17 от "Петър":
Слушай бе чедо, явно още не знаеш какъв е принципа на работа на ABS! При пълен блокаж на колелетата той ти помага, ако не да управляваш, то поне да насочиш колата в безопасна посока, ако нямаш блокаж, нямаш ABS и следователно си само пътник! Ходи на опреснителен курс напр. в скандинавия, където за да получиш пълни права да шофираш, задължително минаваш и зимен курс!Коментиран от #19
16:45 27.02.2018
19 Петър
До коментар #18 от "дре":
Ти ни знаеш какво е ABS чедо,аз съм автомонтьор и се занимавам по цял ден с такива неграмотни като други дето една крушка вкъщи не могат да си сменят,но иначе знаят кои гуми са най добрите и как се сменяват чистачки на седмица-ЛАДА,не БМВКоментиран от #20
19:48 27.02.2018
20 дре
До коментар #19 от "Петър":
хахахахаааааа, ей затова колитени са такива гробници! Вие неграмотните МОНТЮри сте по-голяма напаст от копърките!хахаааа малеееее не знае как работи ABS, а, да знам защо....когато нещо не работи монТЮрите като теб просто го махат..хахахахаа23:52 27.02.2018