13 Май, 2018 18:07 1 579 5

Курумбашев: Нямаме подкрепа в Европейския парламент, за да защитим тираджиите

  • макрон-
  • тир-
  • тираджии-
  • превозвачи

В наша полза са 250-300 гласа, срещу нас са 450-500 гласа. Така Петър Курумбашев, евродепутат от Партията на европейските социалисти и единствен български представител в транспортната комисия на Европейския парламент, очерта разположението на силите при гласуването на предложените нови европейски правила за почивките и командировъчните на шофьорите. В интервю за предаването "Неделя 150" той обясни:

"Първото гласуване в първата комисия, която не е водещата комисия - по заетост и социална политика, е загубено. Предстои второто гласуване. Във вторник ще имаме последно обсъждане на т. нар. компромиси. Самото гласуване в транспортната комисия ще бъде на 24 май. Нека да имаме и втори пробен камък - водещата комисия. Третото гласуване ще дойде в пленарната зала. Като цяло разпределението на гласовете в парламента не е в наша полза."

Добре е българското правителство да се опита да затвори тази регулация по време на председателството ни.

Курумбашев смята, че е добре българското правителство да се опита да затвори тази регулация по време на председателството ни, защото председателят формулира общата позиция на държавите-членки, а следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия.

На 16 и 17 май българските транспортни фирми ще протестират срещу лансирания от френския президент Еманюел Макрон пакет за мобилност. Българското правителство застана зад исканията на превозвачите ни. Секторът е доста раздробен, не знам дали подобно предложение може да консолидира повече нашите превозвачи за в бъдеще, отбеляза петър Курумбашев.

Реакцията на западноевропейските държави е логична - превозваческите фирми от Централна и Източна Европа през последните години имат силни позиции в Западна Европа.

В последните години страната ни не само е възстановила славата си на превозвач от времето на „Сомат“, а дори имаме много повече камиони – коментира се цифра от 70 хиляди камиона с българска регистрация. Факт е, че със сигурност много повече от 100 хиляди души се издържат от този бизнес, а българските шофьори получават доста сериозни заплати, заяви Курумбашев, според когото реакцията на западноевропейските държави е логична. Той даде пример с мащабите на дейността на превозваческите фирми от Централна и Източна Европа през последните години:

"Говори за 380 хиляди камиона от Централна и Източна Европа, половината от които са полски."

В подкрепа на проекта Макрон са Франция, Германия, Белгия и Холандия, Италия, Австрия, Дания, Швеция и Финландия, посочи Петър Курумбашев. Периферните държави са по-неутрални и някои от тях са по-склонни да подкрепят наши искания - Ирландия, Португалия, Испания, прибалтийските страни и Вишеградската четворка, както и Хърватска и Румъния, заяви още Курумбашев.

„Няма как един румънски шофьор да получи френска заплата във Франция - очевидно ще получи нещо между румънската и френската. Няма как един френски шофьор, ако кара камион в Румъния, да получи румънска заплата. Няма как, ако боядисвате една стена вкъщи в България и Германия, да получите една и съща цена за боядисването. Тази мантра на г-н Макрон е теза още от времето, когато той беше министър в правителството на Оланд и която продължи с пълна сила с идването му като президент на Франция“, коментира Петър Курумбашев.

Относно изискването от първия ден да се смята работникът за командирован той уточни:

„Сами разбирате какво означава за една фирма тя от първия ден да смята един работник за командирован – той трябва да получава два дни унгарско възнаграждение, три дни австрийско възнаграждение, четири дни немско възнаграждение и още 4 дни френско възнаграждение. С него трябва да пътува един счетоводител, който да изчислява колко часа е, в коя държава, кое законодателство се прилага и коя почасова ставка.“

Като друг неприятен момент Курумбашев посочи предложението кабините на камионите да не се ползват за спане. Той даде пример с риска за товарите, защото грабежите на камиони се увеличават, а застрахователите не признават загубите, когато шофьорът не е в кабината. Друго неприемливо за България искане е за връщането на всеки четири седмици – не само на шофьора, но и на камиона, допълни Петър Курумбашев. За страните от Вишеградската четворка това прибиране не е толкова фатално заради по-близките разстояния, каза той и съобщи, че се обсъждат и компромисни варианти - шофьорите да прекъсват дейността си, но не непременно да се завръщат в страната.

В движение вече е и втория пакет – за превозите с автобуси, където има предложения също засягащи България, напомни Курумбашев.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бмв е39

    1 8 Отговор
    има си закони все пак няма как и се спазват
  • 2 Суйо

    12 2 Отговор
    Може, може, всичко може. Така е в Европа, дъмпинга не се толерира вечно. Равни условия за всички, и човешки условия на труд! Особено ако вземаш залъка "на белите". Като не им изнася на нашите тарикати - камионите за скрап. Шофьорите са като ято, ще намерят гнездо. Ако не - ще запълнят квотата за "внос" на работници на Киро Гела - КРИБ.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Бриго Бичкията

    1 0 Отговор
    Щото на тези дето гласуват против вас им е ясно, че не защитавате шофьорите / тираджиите/ , а защитавате собственият интерес.
    Пожелавам приятен фалит на тези дето си мислят, че са бизнесмени с по няколко камиона или пък таксиметрови шофьори с по 2000 камиона.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове