Парламентът възложи на Министерския съвет да обсъди законодателния пакет за мобилност на Европейската комисия и да приеме недвусмислена позиция в подкрепа на исканията на българските превозвачи и в защита на техните и тези на българските граждани права и интереси. Решението беше прието единодушно от всички парламентарни групи със 140 гласа "за".
Задължението за ползване на редовната седмична почивка извън превозното средство ще принуждава шофьорите да оставят товара си, за който са лично отговорни и ще им коства допълнителни разходи. Изискването за завръщане на водача "у дома" на всеки три седмици също поставя превозвачите пред сериозно предизвикателство. Предприятията ще бъдат принудени да предоставят допълнителен транспорт на служителите си, за да се върнат в страната, което би довело до сериозни разходи и намаляване на гъвкавостта на разпределението на работните часове и часовете за почивка, пише още в решението.
Каква е целта на т. нар. проект "Макрон" - да принудят нашите шофьори - над 100 хиляди човека, да прекратят дейността си с база България и да отидат да работят в големите западни фирми, които са неконкурентни на нашите, т.е. с административен подход да смачкат бизнес с широки мащаби за Източна Европа, посочи депутатът от Обединени патриоти Искрен Веселинов. Ако този пакет все пак мине, да задължим европейските търговски вериги един път месечно да си пренасят цялата стокова наличност до родината майка и да я връщат обратно, предложи той.
Станислав Иванов от ГЕРБ пък припомни, че около 7 000 български превозвачи са с под 10 камиона, а 8 000 имат над 10 камиона, така че около 16 000 превозвача ще бъдат лишени от правото да оперират на европейския пазар. Иванов каза, че автобусните превозвачи са около 1 600, на които, по същия начин с втория пакет мерки, ще им бъде отнето правото да работят в ЕС.
Йордан Цонев изрази задоволство, че има консенсус по тази тема.
Георги Свиленски от БСП благодари на колегите си от всички парламентарни групи за подкрепата и отбеляза, че това решение задължава правителството да излезе с позиция в защита на българските превозвачи, каквато до този момент липсва. Той посочи, че по първия пакет за мобилност за товарните превози се върви към финализиране и там битката в защита на националния интерес ще бъде сложна, но по втория за автобусните превози сега е времето българското правителство да вземе позиция и да се знае, че България не подкрепя този тип намеса в икономическите отношения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бриго Бичкията
Пак ще живеят с месеци в мизерия и усрани, упикани и прашни паркинги без елементарни битови условия за почивка и място където да изперат дрехи и бельо.
Помислете преди да гласувате.
15:48 11.05.2018
2 платили са си тъпите работодатели
16:37 11.05.2018
3 Ха, добър ден
19:31 11.05.2018
4 Иво
17:44 12.05.2018