Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.
"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.
Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.
За да контролират ремонтите по автомобилите от бившото ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".
Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.
Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.
"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.
По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.
Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Random
Ще ме хванете ама друг път.
09:53 22.05.2018
2 0041
09:58 22.05.2018
3 Иво
Коментиран от #4
10:00 22.05.2018
4 Расулюлах
До коментар #3 от "Иво":
Не могат да напечатат управленската шайка толко колко ше откраднат ...нема толко цифри във вселената че да се опишат кражбите10:07 22.05.2018
5 Лино
10:14 22.05.2018
6 Гост
10:16 22.05.2018
7 Анонимен
10:20 22.05.2018
8 СССР
10:23 22.05.2018
9 Оня с коня
10:27 22.05.2018
10 ФАК бб
10:42 22.05.2018
11 onq s konq
10:50 22.05.2018
12 Сервизен
Коментиран от #21
11:29 22.05.2018
13 Лост
11:48 22.05.2018
14 росен
13:21 22.05.2018
15 Ганчо
Коментиран от #16
13:34 22.05.2018
16 PlimP
До коментар #15 от "Ганчо":
аз чукам частното Узад, там е сянка, отпред много пИче14:14 22.05.2018
17 монтьора
Коментиран от #18
14:34 22.05.2018
18 Смях
До коментар #17 от "монтьора":
Е то и в България е наказуемо, ама ти дори не знаеш, но коментираш...14:38 22.05.2018
19 незнайко
15:01 23.05.2018
20 висока скорост
Те да гледат тировете и автобусите с кави гуми са и как се обслужват от механици в фирмата. Да не се окаже че водача е и механик. Баща ми е шофьор и знам ко приказвам.
Майсторите дето лепят плочки и слагат изолация, плаща им се на ръка, няма фактури, бележки. Там ко прайм? Лепене на плочки 800-1000лв чисти без данъци........Монтаж на мивка 60лв без данъци........събаряне на плочки в баня 450лв без данъци........В тоз бранш какви сиви пари се въртят не е истина. Бачкам това и виждам.
18:49 23.05.2018
21 гочо
До коментар #12 от "Сервизен":
НАЙ ПОСЛЕ КРАЙ НА КАНАЛНИТЕ ПЛЪХОВЕ КОИТО 90% НЕ СА ЧУВАЛИ ЗА ФИРМА.14:33 14.06.2019
22 Стеф
08:48 19.08.2019
23 DARABARA
16:15 15.12.2019