30 Май, 2018 13:23 22 678 31

Идея: Регистрацията на автомобили вън от КАТ?

  • кат-
  • регистрация-
  • автомобили-
  • коли

Корупцията се подхранва от липсата на добра организация

Регистрацията на автомобили да бъде извадена от „Пътна полиция“ и от МВР, настояват от Института за пътна безопасност. Това е начин за справяне с хидрата на корупцията в КАТ, заяви Богдан Милчев, член на управителния съвет на института.

Той припомни, че такъв законопроект е бил подготвен по време на второто правителство на премиера Бойко Борисов, но е останал нереализиран.

Корупцията се подхранва от липсата на добра организация, добави Богдан Милчев. Наред с това нормативната база е сложна, в КАТ няма специализирана информация за граждани и те разчитат на благоволението на отделни служители или на посредници.

Повече от 70% от работното време на началниците на отдел „Пътна полиция“ е заето с въпроси, свързани с регистрацията на автомобили и затова не им остава време да се занимават с пътната безопасност, коментира Милчев.

„И затова в момента сме в ситуация, че, от една страна, пътната безопасност страда, от друга страна, самите началници в „Пътна полиция“ нямат тези умения - юридически и технически, за да управляват този процес. Това е още един довод, че е необходимо регистрацията на моторни превозни средства да бъде извадена от „Пътна полиция“, аргументира се той.

Дългите опашки в КАТ са свързани с лошата материална база, недобрата подготовка, лошия мениджмънт и противоречивото и неефективно законодателство. „От друга страна ние не трябва да изключваме и възможността, когато лошо менажираш този процес, ти създаваш предпоставките именно за тази корупция, която тормози и трови цялото ни общество“, обясни Богдан Милчев.

Затова решението е нова организация на процеса и изваждане на регистрацията на автомобили от КАТ и дори от МВР, смята той.

„Чакаме отговор от министър Валентин Радев какво се случи с проекта за тези действия на Румяна Бъчварова, която имаше такова намерение, заявено още през 2015 г. До колкото ние имаме информация този проект е бил готов, просто не му стигна време да бъде реализиран. Кой го убеди и разубеди, че това, което е в момента, тази ситуация, е правилната“, запита Милчев.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 pinokio

    88 6 Отговор
    Сега ще сътворят още една държавна институция, която ще бъде още по-неефективна и корумпирана, ама за сметка на това ще има повече служители с повече заплати и по-високи цени за гражданите.
  • 3 Русенец

    78 5 Отговор
    КАТ от създаването си доказват , че само пречат а след 1989г. са и супер корумпирани. За да се оправят нещата, трябва да се въведе една кола един регистрационен номер, който да се дава при първоначално регистриране на колата и след това да въври с нея до бракуването и ! Така няма да има рекет, ако не си от съответния град и базата данни на КАТ ще се намали многократно с ненужните пререгистрации. Всяко следващо прехвърляне на собственноста на колата да става при нотариусите и те да издават новите голям и малък талони, а КАТ да регистрират колата само при първоначален внос в България.

    Коментиран от #8

  • 4 Бай Шиле

    22 1 Отговор
    Ми той Милчев го е казал бе... ХИДРА... Лернейската хидра е била с девет глави... Като извадите регистрация от КАТ реже едната... Ами останалите??? Някой друг живот!?!?
  • 5 Миризливия Пор

    49 2 Отговор
    Господина Милчев просто да седне и да помисли защо е това положение все пак до скоро и той беше от тази система. Ако всичко вървеше по канален ред и всеки можеше да си регистрира колата сам в рамките на 2-3 часа абсолютно никой нямаше да дава пари на определени личности за да му регистрират колата. За сметка на това си има редовни "сривове в системата", "спиране на профилактика", "регламентирани почивки" от там чакане в тесни задушни пространства на 2-3 опашки през лятото няма климатик и е 40 градуса и т.н. колата стои без номера на произвола, трепят ти поне 2 дена или плащаш за репатрак ако не можеш да регистрираш през деня. Алтернативата я знаем всички - плащаш си колата, правиш едно пълномощно, оставяш парите за регистрацията и на другия ден колата ти е регистрирана и "доставена" на адрес.

    Сега ако ми кажете че хората които регистрират коли за 2 часа срещу 50-100 лева не са известни на въпросните началници в КАТ сериозно ще се изненадам. Просто системата е изградена и много хора много трудно ще изпуснат кокала.
  • 6 Имали

    34 2 Отговор
    Един затри СОТ с "икономически мотиви", Друг ще закрива регистрацията с "корупционни" ..ама то където пипнеш все се краде и все корупция, та цял свят го вижда и ни го казва....
    Ама то държава вече имаме ли...кой знае??????

    Коментиран от #24

  • 7 СССР

    30 4 Отговор
    Да не би този бивш псевдо шеф на КАТ да прокарва интереси на собствениците на пунктове, които искат да гушкат много пари с още повече корупция, безпроблемно регистриране на крадени коли и т.н. Милчев пита..., абе аз те питам какъв капацитет си та стана член на управителния съвет на този измислен институт, пълен с капацитети. То като знам, че и Войновски стана зам. директор на Автомобилна администрация, вече съвсем се отчаях.
  • 8 куку руку ку

    44 5 Отговор

    До коментар #3 от "Русенец":

    А това с нотариусите пък каква далаверка е...
    Как се регистрира кола в Германия (лични преживявания). Колата се намира в малко селце и е без регистрационни табели (не може да се движи по пътищата), но с валиден TUV.
    1 Купува се с договор (написан на ръка върху кариран лист).
    2 Прави се застраховка ГО (по VIN на автомобила).
    3 Обаждате се в произволно кметство в съседни по-големи селища и обяснявате, че автомобилът не може да се закара на място. В първото кметство искат оглед. В следващото заявяват, че им трябват само документите.
    4 Отива се в кметството, плаща се таксата. На едно листче е записан номерът, който трябва да се сложи на колата.
    5 Излиза се от сградата на кметството, влиза се във фургонче отсреща и там една яка кака вади заготовки, реди матрица и пред очите на клиента щампова рег. табели.
    6 С табелите под мишничка се отива до автомобила, монтират се собственоръчно и 'айде по пътищата.
    Общо време... в 8 сутринта влязох в кметството, а след час и половина подкарах колата по пътищата, при положение че двете селища бяха на 20 км едно от друго.
    Второ действие- регистрация на автомобила в КАТ Варна (при положение, че имам познати там, но без да пререждам опашки)
    1 В 6 сутринта на опашката...
    2 В 16 без 1-на, след скандал от страна на едната ми позната с монтажниците, защото на 10 автомобила табелите са в едно стайче, но никой не ги вади от 15;20 часа, а чакат края на работния ден. Табелите ми бяха монтирани и успях да приключа за 1 работен
  • 9 Петър

    9 15 Отговор
    Регистрирането на МПСета е административна услуга предоставяна на гражданите от държавата. По закон този вид услуги се извършват само от държавни органи. Корупцията не се бори с прехвърляне на горещия картоф от един орган на друг. На ден в КАТ-СДВР се регистрират около 800 МПСета. От тях на каналите минават около 400. Щатът на гишетата в КАТ - СДВР е намалял в пъти спрямо тодорживково време. Някой от дискутиращите знае ли по онова време колко коли на ден са се регистрирали? Съществени промени в правилата за регистриране няма, освен машинното издаване на талоните. При 40 лева регистрация може и да достигне да 1000 МПСета на ден. Някой знае ли в Румъния колко струва регистрацията?

    Коментиран от #10

  • 10 куку руку ку

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Вярно, административна услуга.
    Какво пречи да се извършва в районните кметства? Между колко точки ще се пръснат всички, които в момента чакат на едно място?
    За Румъния не знам, но в Германия преди 10 години ми струва 37 евра, а после тук 80 и няколко лева.
  • 11 Лост

    11 3 Отговор
    В Италия, пътна полиция не се занимава с регистрация и отрегистрация на ППС. Има си автомобилен клуб на Италия.
  • 12 Лост

    5 3 Отговор
    Нещо като СБА
  • 13 националиста

    11 1 Отговор
    пак ще се крадат пари ако се направи това
  • 14 Дионтей

    17 0 Отговор
    Едно време катаджиите са проверявали целия трафик - коли, камиони, автобуси. Сега камионите и автобусите минаха към ДАИ и както се вижда не е било добро решение. Надявам се да не повторят грешката си.
  • 15 Радилов

    23 0 Отговор
    Да не забравяме, че Богдан Милчев е бивш началник на КАТ, доста безцеремонно изгонен на времето.... Нормално е сега да има реваншистки настроения в него!
  • 16 Този Богдан Милчев

    15 2 Отговор
    е същия идиот, които, когато беше шеф на КАТ каза в изявление, че най - важно за катаджията е да е с вратовръзка???
  • 17 не че нещо ама е така

    11 5 Отговор
    Как няма да има корупция като основните заплати на редовите катаджии са им покрай минималната за страната? Иначе корупция е имало и преди 89-та ще има и след нас. Все пак като изведоха ГТП извън КАТ катастрофите скочиха в пъти, а и жертвите, така че ако регистрацията е частна ще иде съвсем коня в ряката...
  • 18 rio

    7 0 Отговор
    да махнат копчето за системата всеки петък система няма това се убедих че е система никой да не мърда и кат не е вече за дървеница а някъде на широко с голям паркинг ........
  • 19 Иван

    5 0 Отговор
    Тези от т.н. институт за пътна безопасност са луди, сигурно те искат да регистрират колите, няма да има корупция. Целият проблем на КАТ е че регистрират коли, само много гениален некадърник може да измисли това или авторът на информацията си я измислил.
  • 20 @@@@@@@@@@@@

    12 0 Отговор
    То по таз логика и парламента да мине в частни ръце и да се приключва....Пардон, той отдавна е в частни ръце...

    Подхвърлят една такава новина, после вземе ,че все повече се тиражира, после отива на обществен дебат, през парламента и ето ти закона за частното регистриране и текването на пари в частните джобове, че все по трудно става да се точат от държавата, хората започнаха да питат и да се интересуват...
    Вместо дават такива предложения, нека се анализира проблема и се намери човек ,който да го реши, ама тогава как ще вкараме бизнеса за милиони в частни ръце ?!

    Построиха магистрали с еврофондове и държавни пари и искат частник да взима печалбата от ТОЛ системите...
    Алооо, не сме толкоз прости?!
  • 21 Колю

    13 0 Отговор
    Закрийте държавата. Последния да изгаси лампите и включи частния СОД.
  • 22 Шишо Бакшишо

    29 2 Отговор
    Хамериканците са измислили най безболезнения начин по този въплос.Купуваш си кола нова стара няма значение,плащаш на човека от който си я купил и провите един договор по между си с двама свидетели.Ако купувате колата от фирма получавате фактура.Това са ви документите за собственост.Няма нотариуси няма излишни разходи,нерви и губене на време.Следва най интересното.Кола винаги се купува без номера.Ако ги имо то те са невалидни защото предния собственик ги е отписал в полицията и де факто такъв номер не съществува в базата данни.Номера си вземаш като отидеш в близкия магазин,бензиностанция или авто сервиз.Купуваш си номера срещу лични документи и те завеждат в базата данни че този номер се води на съответния човек.На каква кола го слагаш никой не го интересува.Ако утре продадеш колата си сваляш номерата и си ги слагаш на друга кола примерно.Ако не ти трябват отиваш в полицията и ги отписваш.Няма КАТ,няма опашки няма корупция
  • 23 VIKTOR

    7 2 Отговор
    БРАВО,НАЙ-ПОСЛЕ ЩЕ СПРЕ ТОРМОЗА С КИЛОМЕТРИЧНИТЕ ОПАШКИ
  • 24 Пешо

    12 1 Отговор

    До коментар #6 от "Имали":

    Наистина СОД май беше закрит по "икономически" причини, но за някои други...
  • 25 Буко Баламата

    8 1 Отговор
    Богдан да каже какво "работеше" едно време в Турция после да дава акъл!!!!
  • 26 Трошката

    11 1 Отговор
    Във Франция само ми се издава талона от полицията така наречената префактура а номерата си ги взех от лизензиран магазин за номера и дрехи два нита нови номера транзитни и айде към бг

    Коментиран от #31

  • 27 Дрейк Р.

    2 0 Отговор
    А аз си мислех, че само в разградкия КАТ е корупция и безпросветна тъмнина
  • 28 Румен

    8 0 Отговор
    Направете го като в Германия,по горе е описано .От мен една добавка всеки да си има свой номер и той да се прехвърля на всеки закупен автомобил.Номера е собственост на притежателя не на автомобила,така е най-лесно и бързо,проследимо и удобно.

    Коментиран от #29

  • 29 Бриго Бичкията

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Румен":

    И аз съм за, правилно си го описал.
  • 30 Тошо

    1 0 Отговор
    Регистрацията трябва да се прехвърли на застрахователите и без това всеки минава от там има ги в почти всички градове , няма опашки няма чакане имат данни за автомобилите и т.н
  • 31 Цеко сифоня

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Трошката":

    Трошкин, нещо си чул, ама не си го дочул.
    Не се пише- префАктура, а префЕктура. И полиция и префектура са две съвсем различни неща ! Там полицията с това не се занимава ! И номерата можеш да си ги поръчаш във всеки сервиз, бензиностанция или магазин за авточасти. Къв специализиран магазин те гони ?
    Явно некой друг ти е свършил работата.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове