ФАКТИ.БГ

Без опашки в КАТ! Регистрацията – в ръцете на частници!?

Само един талон за автомобил, но с чип с цялата информация

Публикувана: 2 Юли, 2018 09:12
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5451
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Регистрацията на превозните средства да излезе от КАТ и да отиде в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".
Това са част от текстовете, които подготвя министерството на транспорта в новия Закон за пътните превозни средства, съобщи за в. "24 часа" зам.-министър Ангел Попов.

"Автомобилна администрация" ще прехвърли тази услуга на частни пунктове. Няма да се прави конкурс, а ще се пише методика и тежки изисквания, на които да отговарят те. Целта на цялата тази сериозна промяна е да се приключи с опашките в КАТ.

На ден в София минавали за регистрация и пререгистрация близо 900 автомобила.
"Ако се разпределят в например 10 пункта, това ще премахне опашките", казва Попов.
Твърде възможно е регистрацията на колите и последващата пререгистрация при продажба да се поемат от пунктовете за технически преглед, ако се дооборудват, допълва той.

Още един проблем е причина да се отиде към това решение. Има нова евродиректива, която казва как да минава на преглед превозното средство при първоначална регистрация, след което се издава един стикер и едно удостоверение за техническа годност.
В момента в България се издават два знака - единият от МВР, другият от Министерството на транспорта, казва Дамян Войновски от "Автомобилна администрация".

"Ние сме организирали изпълнението на тази директива, а МВР, за да го направи, трябва да вкарва милиони левове за обучение, оборудване, за спазване на изисквания. Не е целесъобразно държавата да инвестира двойно за едно и също", казва Войновски.

Предвижда се при регистрацията автомобилът да минава първоначален преглед и да му сложат номера. А след 72 часа примерно да получи и електронния талон с пратка на посочен от собственика адрес. Така че всичко ще се извършва на едно място.
Предвижда се и електронна услуга, при която собственикът на автомобила ще може предварително да попълни данните, да заяви в кой пункт иска да мине регистрацията на колата му, да може да си запази и час.

Премахва се и регионалната регистрация, всеки ще може да се яви, в който иска пункт в страната. Това пък води до промени при регистрационните табели. Ще се махат регионалните обозначения в табелите, тоест буквите, които обозначават от коя област е автомобилът - примерно СВ за София, ЕВ за Габрово, РВ за Пловдив, КН - за Кюстендил и т.н.

Според зам.-шефа на "Автомобилна администрация" Дамян Войновски регионалното обозначение ще се замени с произволни букви и цифри. Така пунктовете ще могат да държат на склад номера и ще ги слагат веднага. Тъй като системата, в която се въвежда регистрацията е национална, няма значение къде ще бъде направена.

Новото при електронния талон е, че той ще бъде един, но с чип, в който ще има цялата информация за автомобила, включително и нарушенията. В момента талоните са два - малък и голям, което създава проблеми на шофьорите, когато пътуват зад граница.

Например в Гърция и Унгария не признават малкия талон и за да няма неприятности с властите, българите трябва да си носят в колата и големия талон.
В чипа на талона ще има служебна и информация за общо ползване, до която да има достъп службите на другите държави. Вече е готов прототип на електронния талон, за изработването му ще се обяви търг.

Всичките тези промени трябва да станат факт до 7-8 месеца, най-много до една година, казва зам.-министър Попов.
Другата голяма промяна е целият контрол на пътя – включително на камиони, автобуси и таксита, да мине към КАТ. Министърът на транспорта Ивайло Московски лансира тази идея още от предишния си мандат, но явно сега има политическата подкрепа, тъй като преди дни премиерът Бойко Борисов също се изказа в този дух.

Идеята е инспекторите на ДАИ да не спират камиони и автобуси на пътя за проверка на тахографи, документи, а това да прави КАТ. Автомобилната администрация пък ще прави проверките в превозваческите фирми.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
BRABUS
1 Отговор
И ако заработи както е описано...
За глобите отговорността е на водача, не на автомобила!

Оценка:
-0 +5

Будалата
2 Отговор
Новия закон ала бала. У Стара Англия всичко става за 10 минути. Ни Кат ти требе ни МАТ. Все някой трябва да открива топлата вода. Тази бюрокрация трябва да се храни. Нормалните хора да висят по опашки. Да им е гадно. Служителите да си пият кафето и да не им дреме на сайдера. Мила родна картинка.

Оценка:
-0 +15

гост
3 Отговор
До преди 5-6 месеца в кат софия окръг се минаваше за около час два.Но от както се заговори за регистрация в частни пунктове почнаха едни пропускавателни режими едно мотаене .Защо ли?Подобно на системата в горите от себе си неможеш да крадеш но частника ще се отчита където трябва. Щели да изкореняват корупцията😂😂😂 как ,като частника си плаща за да вземе лиценз?Разбиха държавните дърводобовни стопанства и го дадоха на частни фирми и какво става?Няма да мине много време и ще сме като Гърция чукари с проскубани храсталаци.

Оценка:
-1 +10

4
Този коментар е премахнат от модератор
5
Този коментар е премахнат от модератор
Гошо
6 Отговор
Пак някоя "наша" фирма ще хапне мекото на хляба

Оценка:
-0 +7

Петър
7 Отговор
Пак ще припомня. Регистрацията на МПС е административна услуга предоставяна от държавата на гражданите. Тя по закон може да се предоставя само от държавен орган. Това го играхме преди 2 години по идея на малоумната Бъчварова. Регистрацията може да бъде или от КАТ или от ДАИ или от общината. Няма друг вариант. Който ги ражда тези идеи е пълен неграмотник.

Оценка:
-1 +10

КАТ-ко
8 Отговор
Така се генерира корупция като държавната работа иде в частници

Оценка:
-1 +5

Петър
9 Отговор
За да няма опашки трябва да има повече пунктове за Регистрация. Не ми говорете глупости, че с магическа пръчица някой дистанционно ще те проверява за пренабити номера. Не може с три пъти повече хора да регистрираш по 30 коли на ден при бай Тошо, а сега да няма опашки за 900 на ден. Някой правил ли е статистика колко коли на ден се ригистрират в други големи градове в Европа от ранга на София?

Коментиран от #12


Оценка:
-0 +5

veselia
10 Отговор
Значи, ако всичко това струва много пари и МВР тоест държавата не може да си го позволи, то коя частна фирма ще го направи??? От тук трябва да съдим, че всичко това ще бъде дадено на батко и братко, и малко евро фондчета и ето ти мильончета !

Оценка:
-0 +3

не че нещо ама е така
11 Отговор
и като почне бум на кражбите, да не се чудите къде са се прецакали нещата...

Оценка:
-0 +0

Борис
12 Отговор

До коментар #9 от "Петър":


Подобен брой коли и миналата година се регистрираха в София окръг,но това чудо сегашното не било.

Оценка:
-0 +0

киро
13 Отговор
Много неща се говорят но от приказка до реалност има голяма разлика.

Оценка:
-0 +1

Пеуник
14 Отговор
Сутринта гледах някакъв заместник-министър на транспорта да се обяснява, колко хубаво ще стане след една година. Нищо няма да стане, докато държавата отказва да си изпълява задълженията към данъкоплатците. А те са си платили и за катаджии и за районни инспектори, само където не са им виждали очите. Не се опитвайте да прехвърляте отговорността върху търговски дружества, а същевременно да харчите милиони пари за луксозен автотранспорт и слугинаш на управляващите - НСО.

Оценка:
-0 +2

гост
15 Отговор
Автоматизирайте системата, направете оптимизиране на процеса, поставете помощници, които да подготвят документите. Порменете процесите и действията да са минимални, минаваш през гишето, след това прегледа и си получаваш талоните, стикерите и документите директно след което си търгваш. Сега правиш няколко разходки до гише, до каса, после пак гише, после преглед, после пак гише.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.