Официално: Автобусът-ковчег без технически преглед, движел се над ограничението

Шофьорът имал 2 наказателни постановления и 7 фиша

Публикувана: 26 Август, 2018 16:30
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5419
ШРИФТ ПЕЧАТ

Още на 27 юли от Агенция пътна инфраструктура са изискали моментално стартиране на ремонт на пътя във въпросния участък с краен срок 15 август 2018 година. Това заяви регионалният министър Николай Нанков по време на изявленията след спешната среща при премиера Бойко Борисов, заради катастрофата край Своге,при която загинаха 16 души, пише novini.bg.

"2017 година се сигнализира за повишен риск и увеличен брой пътно-транспортни произшествия на няколко участъка, един от които е този от вчера в близост до Своге. От тогава до месец май тази година - такива уведомления са правени 5 пъти от АПИ, обясни Нанков.

"Износването на асфалта в този участък и още няколко са констатирани преди няколко месеца. Агенция пътна инфраструктура цели 5 пъти повтарям - 5 пъти - са заявили, че до 15 август трябва да бъдат предприети незабавни действия - такива не са предприети. Протоколът не е подписан само от фирмата изпълнител, която носи отговорност за качеството и изпълнението на процедурата.", уточнява министърът.

Главният прокурор Сотир Цацаров пък оповести установените факти около катастрофата. По думите му автобусът е бил 37 местен, въведен в експлоатация 2001 година.

Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен годишен технически преглед, каза Цацаров.

Превозвачът е търговско дружество с двама съдружници, уточни главният прокурор.

Назначена е съдебно - медицинска експертиза за състоянието на пострадалия водач, който в момента се намира в болница. Той има две наказателни постановления и 7 фиша. Водачът не е управлявал автобуса след употреба на алкохол.

Автобусът към момента на катастрофата се е движел със скорост 53 км в час в участък , в който има ограничение за не повече от 40 км в час.

Утре ще бъде извършен подробен детайлен оглед на автобуса, каза Цацаров.

Разследването разполага с данни, които са свързани с асфалтовата настилка и начинът на нейното полагане.

Тази линия на разследване ще бъде свързана с начина на изпълнения на ремонта на конкретния пътен участък.

Въпросното ограничение от 40 км/ч е било поставено в резултат на констатираното състояние на асфалтовия път.

Предстои изизскване на цялата документация. Особен интерес представлява договора за изпълнение.
Предмет на разследване ще са действията на водача, превозвача и неговите задължения и на трето място - състоянието на настилката, обобщи Цацаров.

"Днес сутринта е приключила част от проверката. Фирма Мобилус 5 ООД. Тя притежава валиден лиценз за извършване на превоз на пътници. Тя е регистрирана в Божурище. Финансово стабилна фирма е. На 5-и април контролни органи на министерството са извършили проверка на компанията и не са открити нарушения. Тя установява и констатира, че в лиценза на фирмата има вписани общо 6 автобуса. Автобусът, участващ в инцидента, е с дата 2001 година. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски след среща в Министерски съвет заради катастрофата с 16 жертви край Своге.

"По задължение и по наредба тези фирми за случаен превоз трябва да дават информация за маршрута и пътуванията си. Такъв при нас от тази фирма - няма, включително и за конкретното пътуване", каза Московски.

"Водачът на автобуса е Григор Григоров. Водачът притежава психологическо изследване с валидност до 2021 година. Има валидна карта за квалификация до 2023 година. Има валидно свидетелство за управление на съответното превозно средство", завърши той.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Жан – Клод Юнкер
Председателят на Европейската комисия по време на негова реч във Флоренция.
Ще говоря на френски език. Английският бавно и постепенно губи своята значимост в Европа"

Още бисери