Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Христо Радков: Търсим виновник, а не причините за трагедията край Своге

Публикувана: 27 Август, 2018 15:41
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1803
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

"След трагедия край Своге е важно да се опитаме да направим правилните изводи за основните причини това да се е случило. Имам чувството, че в момента търсим да изкараме някой виновен, а не да се намери какви са реалните причини за случката и съответно да предприемем действия, които биха предотвратили в бъдеще такива случаи". Това каза в предаването „12+4“ по „Хоризонт“ Христо Радков от Българското обединение на шофьорите. Според него инцидентът е предизвикан от „съвкупност от грешки“:

„Водачът има вина - не е успял да овладее достатъчно добре моторното превозно средство, което управлява. Метеорологичните условия са били изключително лоши. Хора, които са минавали по същото време оттам, са казали, че пада много голямо количество дъжд. Но основната причина е самият път“.

Според Радков у нас се гледа повече на пътя да няма дупки, отколкото качество на асфалта. „Много пъти сме казвали, че никой в България не се занимава с коефициента на сцепление на асфалта. Този път е приет преди година и половина, по издаден акт 16 тогава“, коментира той.

Радков припомни предложенията на дружеството на местата, където няма добро сцепление, асфалтът да бъде фрезован, докато се съберат пари за ремонт и изтъкна, че изсичане на растителността преди завоите би намалило катастрофите с около 30%.

„По въпроса за парите искам да кажа, че преди да се въведе винетната система в България, на всички шофьори се обясняваше, че в момента, в който започнахме да си плащаме, пътищата ще станат прекрасни. Вече ги плащаме десетина години и виждаме за какви пътища става въпрос. От догодина, като влезе тол системата, нещата ще станат пак прекрасни, но много вероятно след 5 години да водим същия разговори за поредния недобре извършен ремонт или поредната трагедия“, каза Радков.

Той изтъкна, че старите автобуси, които до този момент бяха освободени от задължението да имат предпазни колани за пасажерите, трудно биха могли да бъдат приспособени, ако това стане задължително:

„Един автобус, който е произведен без колани, много трудно може да бъде оборудван с колани. Този двуточков колан трябва да бъде някъде хванат на място, което, чрез болтове или нещо друго, да издържа една сила на напън. Това място трябва да бъде посочено от производителя. Трябва да бъдат извършени изпитания от самия производител. Ние самоволно не можем да вземем бормашината, да разпробием няколко дупки, да сложим по един болт и да кажем: „Това нещо държи“. Ами ако утре болтът се скъса?“.

Дори и автобусът да е имал колани, при падане от 20 метра и търкаляне, броят на пострадалите е щял да бъде същият, коментира Радков. Шофьорът е оцелял, тъй като е разположен на по-ниско ниво от пасажерите, допълни той.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БЕНЗИНДЖИЯ
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Виновник А а пречина като няма дали има виновник.

Коментиран от #5


Оценка:
-1 +1

Причината
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Тръгвам от Швеция само с трактора да се прибирам! До Австрия нямах проблеми дори и на заснежено! Влизайки в Румъния, задницата все бягаше! Като влязох на Видин, Абе камиона не щеше да стои у пътя, разбрахте ли къде е причината?

Оценка:
-0 +19

Гастербайтер
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Ако тия гастербайтерчета, минаваха през България зимата; половината щяхме да си ги погребваме тук на място край пътищата!

Оценка:
-0 +13

Джунгла
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Публикувано във факти.бг: растителността преди завоите би намалило катастрофите с около 30%. - напълно вярно! По някои пътища все едно караш през някоя джунгла от храсталаци и треви!

Оценка:
-2 +17

до Цацаров
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #1 от "БЕНЗИНДЖИЯ":


https://www.youtube.com/watch?v=NrckRUcDGaM
Докога ще ги търпим такива да ни управляват?

Оценка:
-0 +10

ТОЧКАТА
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Любопитна теза...Правила ми е впечатление още от началото на прехода когато тръбяха и твърдяха ,,че основната вина на соца е КОЛЕКТИВНАТА безОТГОВОРНОСТ!!!А като изясним КОЙ ТОЧНО---ще има ОТГОВОРНОСТ!!!!Тъпа логика и се доказа на практиката....Това се превърна в способ за ОНЕВИНЯВАНЕ НА СИСТЕМАТА...ТЯ просто остава ВЪН от коментарите и ТЪРСЕНЕТО НА ВИНОВНИКА.......А точно ТЯ създава условията за да има такива неща!!!Вече 23!!!!пъти имаме подобни сцени за 30г.!!!23 пъти...плащаме кървав данък на капитализма....Интересно но в Япония например НЕ ПОСТАВЯТ ВЪПРОСА КОЙ----там въпросът е ЗАЩО!!!!Това дава възможност ОБЕКТИВНО да се видят причините и ДА СЕ ПРОМЕНЯТ ИЛИ ОТСТРАНЯТ НЕДОСТАТЪЦИТЕ....Пак капитализъм,нали,но ОБЩЕСТВЕНО ОТГОВОРЕН....

Оценка:
-0 +6

Трънчев
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Вижте магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора. Състоянието на дясната лента изобщо не може да е магистрала, а второкласен път. За щастие все още няма жертви там.

Коментиран от #9


Оценка:
-0 +9

Ъгффъфцъцх
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Сега ,най лесно е да се прехвърли вината на шофьора ,за безхаберието на държавните институции

Оценка:
-0 +6

Filo
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #7 от "Трънчев":


Абсолютно си прав.

Оценка:
-0 +5

ирина
(гост)

Неутрално
10 Отговор
да и за всяко нещо на пътя Боико Борисов виновен- да не би да е карал Боико Борисов автобуса- тъпо мислене - виновен е този които
е разрешил на този стар автобус да пътува- които е позволил на този автобус да вози хора - старите автобуси трябва да се бракуват-едвали Боико Борисов е знаел че този стар автобус ще вози хора до свято място- които е разрешил на автобуса да се движи- техническият преглед кадето е минал - тои трябва да носи отговорност-- и винаги когато нещо лошо се случи- после взимаме мерки - докога така ???????? старите тролеи и старите автобуси трябва да бъдат спряни от движение - а не плащат си на прегледи и после цената е огромна - смърт на невинни хора

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Родриго Дутерте
Президентът на Филипините с коментар пред медиите
Хитлер е изтребил 3 милиона евреи... Тук има три милиона наркомани. С радост бих ги убил."

Още бисери