Близо 100 млн. евро всяка година изтичат от България за плащане на обезщетения по системата "Зелена карта". Голяма част от претенциите обаче били застрахователни измами предимно в Румъния и Италия. Това обявиха експерти в застраховането по повод проблемите с "Гражданска отговорност", които се оказа, че далеч надхвърлят казуса с фалита на кипърския застраховател "Олимпик".
В края на миналата седмица стана ясно, че на 30 юли Комисията за финансов надзор (КФН) е взела решение за пълна финансова проверка на най-голямата компания в сектора "Лев инс". Целта била да се установят задълженията на застрахователя по всички претенции по "Гражданска отговорност" за пътнотранспортни произшествия у нас и в чужбина, както и има ли застрахователят достатъчно резерви да ги покрие адекватно.
"Няма как да платим нещо, което считаме за застрахователна измама, поради което отказваме изплащането на обезщетения в такива случаи", обясни вчера пред Би Ти Ви Павел Димитров, изпълнителен директор на "Лев инс". Той добави, че компанията не получава съдействие от българското бюро "Зелена карта" и затова е наела агенции за предотвратяване на застрахователни измами. Така щетите на дружеството, които понася в Румъния, са намалели пет пъти, а в Италия - два пъти.
"Лев инс" заедно с "Далл Богг: Живот и здраве" бяха посочени в края на миналата година за нарушители от Съвета на бюрата за автомобилно застраховане в ЕС. Съветът дори заплаши България да бъде изключена от системата, ако двете компании не престанат да бавят или отказват да изплащат обезщетения за щети, причинени от техни клиенти в чужбина. Впоследствие "Далл Богг: Живот и здраве" изпълни предписанията, но явно това не се е случило с "Лев инс". От дружеството твърдят, че в момента тече проверка за изчистване на спорни казуси с некоректни посредници, за което са сезирали и компетентните органи на съответните държави и Съвета на бюрата "Зелена карта".
Проблемът със застрахователните измами в Румъния бе повдигнат и от премиера Бойко Борисов в дебатите по фалита на кипърската "Олимпик". Тогава Борисов обяви, че 42% от катастрофите в Румъния били с автомобили с български номера и затова разпоредил на полицейските аташета да проверят ситуацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гражданската трябва да е персонална на ч
това ще реши маса проблеми и несправедливости !
откъде на къде колата е гражданин!
тя ли прави птп-тата ?
не човекът - той трябва да е с персонална застраховка
Коментиран от #4
12:03 28.08.2018
2 Василев
12:07 28.08.2018
3 Будалата
12:08 28.08.2018
4 всичко е обратно
До коментар #1 от "Гражданската трябва да е персонална на ч":
Не само, че не се застрахова човекът, ами на практика се застраховат другите участници, а не личната кола. Защото по вашата полица изплащат на другите участвали в ПТП-то. Това е стимул да се застраховаме в най-евтино предлагащата компания. Ако аз застраховам себе си и своята кола, бих избрал застраховка с по-голямо покритие на щетите.12:12 28.08.2018
5 Шаран БГ
12:13 28.08.2018
6 гост
13:14 28.08.2018
7 ааааааааааа
18:27 28.08.2018