Координацията, комуникацията и контролът на подопечни мои структури, като АПИ, е трябвало да бъде по-добра. Това призна регионалният министър в оставка Николай Нанков в сутрешния блок на bTV. Той напусна поста, заедно с министрите на вътрешните работи и на транспорта след тежката катастрофа в Своге.
По думите му не е имало натиск за оставки и за него това е правилното решение да се поеме отговорност. „Мотиви в случая е безсмислено да се изтъкват. Дори, ако има или няма вина в хора или институции, ние имаме 17 загинали, 21 тежко ранени, един съсипан човек – шофьора.”
По думите му за оставка на правителството не може да се говори, защото има конкретни ангажименти и правомощия в провеждането на политики на три ведомства и подчинените им структури. В организационен план има какво да се подобри. Убеден съм, че кабинетът и правителството изпълнява по изключително категоричен начин управленската си програма и приоритетите си, посочи Нанков.
Той отрича министрите да живеят в страх от уволнение и в унижение, както Валери Симеонов посочи преди дни. „Не е прав, премиерът не просто е длъжен, той трябва да избира с кого ще работи.”
Министърът добави, че е критичен в оценката на работата на АПИ и председателят ѝ - Дончо Атанасов.
„Имало е пропуски, трябват по-кардинални действия в комуникацията. Запознах се с проектите, има спецификация, процедури за одобрение и контролиране. В строителството има няколко основни неща – проектиране, възлагане, етап на изпълнение и приемане на обекта и въвеждането в експлоатация. По пътя край Своге е имало движение две години по-рано преди акт 16”, посочи той.
"Дефектите на пътя край Своге са били открити след изтичане на гаранционните срокове по ремонта, В новата наредба за проектиране на пътищата има над 20 нови нюанса, свързани с пътната безопасност. Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел, а сега това ще става по германски. Наредбата не бе променяна повече от 30 г.", продължи регионалният министър.
Гаранцията за отстраняването на дефектите по пътя е до декември месец тази година. Нанков добави, че за строителство на подобен тип обекти са вече увеличени гаранционните срокове. За магистрала например от пет, срокът става седем години.
Седмица преди инцидента разписах обнародване на наредба с над 20 нови нюанса за пътна безопасност. До скоро се проектираха пътища по съветски модел, каза още министърът.
„Не мога да твърдя, че има корупция в строителството. Обществената поръчка е по реда на Европейската банка за възстановяване и развитие. Неустойки не са плащани, не са искани. Искат се, ако има причини за удължаване на строителството”, посочи той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Салам Алеко
09:30 03.09.2018
2 Салам Алеко
09:31 03.09.2018
3 just opinion
Коментиран от #9
09:32 03.09.2018
4 Будалата
09:41 03.09.2018
5 ДЕБЕЛ за атака турция русия украйна амер
09:42 03.09.2018
6 пипи дългото чорапче
09:42 03.09.2018
7 гост
09:44 03.09.2018
8 Ееее
09:46 03.09.2018
9 кику
До коментар #3 от "just opinion":
Бе кфо е тфа "just opinion" ? Нещу мноо тка жендарску.09:47 03.09.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Българина
10:00 03.09.2018
12 Соросоид
Айде още веднъж, за да види неграмотния гербер как комунистите строят пътища.
https://www.google.com/maps/@58.6808223,60.096845,3a,75y,256.37h,77.11t/data=!3m5!1e1!3m3!1sb9-Uj4Ch9vsQ1_WM56OCEA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Db9-Uj4Ch9vsQ1_WM56OCEA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D277.5%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100
10:02 03.09.2018
13 Шаран БГ
10:13 03.09.2018
14 АМАН ОТ СПЕЦИАЛИСТИ
10:37 03.09.2018
15 Ivan
10:50 03.09.2018
16 аналитик
Коментиран от #17
11:02 03.09.2018
17 дойче аутобан
До коментар #16 от "аналитик":
Де да те командаваше Мекрел, щеше да си удариш оная работа в тавана, но не ми била Меркел, бил ми Путин!Тия обръчи от фирми, от кой са създадени, кой ги ръководи??????
Всички са агенти на ДС, а какво е ДС? Държавна сигурност е филиал на КГБ, сегашното ФСБ, нали знаеш, че бивши к*рви и бивши агенти НЯМА!
Като цяло си познал, само бъркаш за Меркел, германците ги боли шмайзера за някаква смешна територия, където няма нищо освен мафия и нейните слуги, наречени, народ.
12:38 03.09.2018
18 дойче аутобан
Така, че това за немските стандарти в пътното строителство през тия 30 години е ГОЛЯ И ОПАШАТА ЛЪЖА, добре е, че си подаде оставката, те резултатите се виждат от самолет.
12:41 03.09.2018
19 Гост
12:49 03.09.2018
20 Анонимен
13:04 03.09.2018
21 национал атакист на горно ниво
13:06 03.09.2018
22 Пияч
13:14 03.09.2018
23 бреййй брейййй
13:51 03.09.2018
24 герб смотаняци крадливи
15:08 03.09.2018
25 ВСИЧКИ ГЛАВНИ ПЪТНИ АРТЕРИИ ВЪВ
16:13 03.09.2018
26 Хари Мръсника
16:32 03.09.2018
27 национал атакист на горно ниво
17:00 03.09.2018
28 Просто Гост
17:18 03.09.2018
29 Просто Гост
17:22 03.09.2018
30 1234
22:13 03.09.2018
31 ПЕНКО
15:57 04.09.2018
32 Монтйор
19:14 04.09.2018
33 Шаран БГ
20:10 04.09.2018