3 Септември, 2018 09:28 4 531 33

Нанков: Пътищата ни вече ще са по германски, а не по съветски модел

  • николай нанков-
  • своге-
  • пътища-
  • инфраструктура-
  • оставка

Няма корупция в пътното строителство, категоричен е регионалният министър

Нанков: Пътищата ни вече ще са по германски, а не по съветски модел - 1
Снимка: БТА

Координацията, комуникацията и контролът на подопечни мои структури, като АПИ, е трябвало да бъде по-добра. Това призна регионалният министър в оставка Николай Нанков в сутрешния блок на bTV. Той напусна поста, заедно с министрите на вътрешните работи и на транспорта след тежката катастрофа в Своге.

По думите му не е имало натиск за оставки и за него това е правилното решение да се поеме отговорност. „Мотиви в случая е безсмислено да се изтъкват. Дори, ако има или няма вина в хора или институции, ние имаме 17 загинали, 21 тежко ранени, един съсипан човек – шофьора.”

По думите му за оставка на правителството не може да се говори, защото има конкретни ангажименти и правомощия в провеждането на политики на три ведомства и подчинените им структури. В организационен план има какво да се подобри. Убеден съм, че кабинетът и правителството изпълнява по изключително категоричен начин управленската си програма и приоритетите си, посочи Нанков.

Той отрича министрите да живеят в страх от уволнение и в унижение, както Валери Симеонов посочи преди дни. „Не е прав, премиерът не просто е длъжен, той трябва да избира с кого ще работи.”

Министърът добави, че е критичен в оценката на работата на АПИ и председателят ѝ - Дончо Атанасов.

„Имало е пропуски, трябват по-кардинални действия в комуникацията. Запознах се с проектите, има спецификация, процедури за одобрение и контролиране. В строителството има няколко основни неща – проектиране, възлагане, етап на изпълнение и приемане на обекта и въвеждането в експлоатация. По пътя край Своге е имало движение две години по-рано преди акт 16”, посочи той.

"Дефектите на пътя край Своге са били открити след изтичане на гаранционните срокове по ремонта, В новата наредба за проектиране на пътищата има над 20 нови нюанса, свързани с пътната безопасност. Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел, а сега това ще става по германски. Наредбата не бе променяна повече от 30 г.", продължи регионалният министър.

Гаранцията за отстраняването на дефектите по пътя е до декември месец тази година. Нанков добави, че за строителство на подобен тип обекти са вече увеличени гаранционните срокове. За магистрала например от пет, срокът става седем години.

Седмица преди инцидента разписах обнародване на наредба с над 20 нови нюанса за пътна безопасност. До скоро се проектираха пътища по съветски модел, каза още министърът.

„Не мога да твърдя, че има корупция в строителството. Обществената поръчка е по реда на Европейската банка за възстановяване и развитие. Неустойки не са плащани, не са искани. Искат се, ако има причини за удължаване на строителството”, посочи той.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Салам Алеко

    22 0 Отговор
    Вече и ще, благодаря, 30 години преведохме с това!
  • 2 Салам Алеко

    25 0 Отговор
    Вече и ще, благодаря, 30 години преядохме с това!
  • 3 just opinion

    17 25 Отговор
    Ако можеше и българите да не са по съвестски модел щеше да е перфектно...

    Коментиран от #9

  • 4 Будалата

    63 2 Отговор
    Пътищата ни са по българско крадлив начин направени. Минимум разходи за материали и максимум печалба. Това е рецептата.
  • 5 ДЕБЕЛ за атака турция русия украйна амер

    6 25 Отговор
    ЕВАЛА НА ВОЛЕН САМО ТАКА -ПОДКРЕПЯ БОЙКО ДА ВЪРВИ НАПРЕД В ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ЗАДАЧИТЕ АТАКИСТИТЕ И КОМУНЯГИТЕ ДА ГО ДУХАТ ПОД ВОДА:):)
  • 6 пипи дългото чорапче

    34 0 Отговор
    Народа им виновен.За какво сте учи бе.30 години не се ли запознахме с нови способи или ви мързи да учите.Чак сега се сетили.И командировки към Германия разбира се
  • 7 гост

    46 0 Отговор
    Хахаха. То проблемът не е в Стандарта. Ако ще и по марсиански модел ги правете. Липсата на правов ред в Територията си остава.
  • 8 Ееее

    55 3 Отговор
    Че те руските пътища издържаха 50год.,а Бойковите нямат и 5 дена!
  • 9 кику

    20 0 Отговор

    До коментар #3 от "just opinion":

    Бе кфо е тфа "just opinion" ? Нещу мноо тка жендарску.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Българина

    35 0 Отговор
    И каква е разликата между ссср модела и германския? Булевардите в москва са същите като в берлин при различни наредби! Хасфалта господа го кръщавате с вода и всичко покрай него. На герб им отне 10 г за една наредба!
  • 12 Соросоид

    18 0 Отговор
    И модератора защо ми изтри мнението? Какво от написаното не отговаря на правилата на сайта?
    Айде още веднъж, за да види неграмотния гербер как комунистите строят пътища.
    https://www.google.com/maps/@58.6808223,60.096845,3a,75y,256.37h,77.11t/data=!3m5!1e1!3m3!1sb9-Uj4Ch9vsQ1_WM56OCEA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Db9-Uj4Ch9vsQ1_WM56OCEA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D277.5%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100
  • 13 Шаран БГ

    16 0 Отговор
    Рано е още!!Не бързайте толкова много да правите "по-германски" пътища. Изчакайте по други пътища, по други баири да се търкулнат още два-три автобуса, да се затрият още няколко десетки пенсионери.... От какъв зор да бързате - мандата Ви приключва, заплатата върви.... Рано е .......
  • 14 АМАН ОТ СПЕЦИАЛИСТИ

    14 0 Отговор
    ЛАЙНЯР СДУХАН,ТЕБЕ КОЙ ТЕ СЛОЖИ И ТИ ДАДЕ ДУМАТА
  • 15 Ivan

    7 0 Отговор
    Tipichno za balgarskia narod gleda te v ochite i ti govori gluposti niamalo korupcia niamalo krazbi i samo lazi
  • 16 аналитик

    17 0 Отговор
    Нанков, огледай се в календара! От 1990 г. и досега караме по,, германски,, пъгища, но строени от ДСарски обръчи тук. Съветските спряха 1990 г..., сега командва Меркел и слуга Боко тук.

    Коментиран от #17

  • 17 дойче аутобан

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "аналитик":

    Де да те командаваше Мекрел, щеше да си удариш оная работа в тавана, но не ми била Меркел, бил ми Путин!
    Тия обръчи от фирми, от кой са създадени, кой ги ръководи??????
    Всички са агенти на ДС, а какво е ДС? Държавна сигурност е филиал на КГБ, сегашното ФСБ, нали знаеш, че бивши к*рви и бивши агенти НЯМА!
    Като цяло си познал, само бъркаш за Меркел, германците ги боли шмайзера за някаква смешна територия, където няма нищо освен мафия и нейните слуги, наречени, народ.
  • 18 дойче аутобан

    10 0 Отговор
    Искам да кажа на другаря Нанков, рожба на партията, че германските пътища, по които съм шофирал и съм се возил, нямат нищо общо с българските пътища!!!!!
    Така, че това за немските стандарти в пътното строителство през тия 30 години е ГОЛЯ И ОПАШАТА ЛЪЖА, добре е, че си подаде оставката, те резултатите се виждат от самолет.
  • 19 Гост

    2 0 Отговор
    Петел
  • 20 Анонимен

    3 0 Отговор
    Ти карал ри си по де пътища??? Най лошите в европа.
  • 21 национал атакист на горно ниво

    3 2 Отговор
    браво на волен само така бойко продължава напред валери и той с тях Каракачанов също смело напред атакистите на ниско ниво депесарите и комунягите да го духат под вода коалицията е мощна
  • 22 Пияч

    4 0 Отговор
    Хареса ми коментара на Буда лата Това е истината
  • 23 бреййй брейййй

    7 0 Отговор
    иииии откъде ще произведете толкова БЕТОН, за да отговарят на немския стандарт???
  • 24 герб смотаняци крадливи

    10 0 Отговор
    Вие можете да правите пътища единствено по боковски модел... руския само може да го сънувате, понеже с трици не става ;)
  • 25 ВСИЧКИ ГЛАВНИ ПЪТНИ АРТЕРИИ ВЪВ

    8 0 Отговор
    ВСИЧКИ БИВШИ СЪВ. РЕПУБЛИКИ ДОРИ И НАД ПОЛЯРНИЯ КРЪГ НЯМАТ НЕРАВНОСТИ ДУПКИ И НИТО ЕДИН КЪРПЕЖ. СИЧКО Е ОГЛЕДАЛО АМА ТОА ХОДИ САМО НА ЗАПАД КО ША ПРАЪ Й НА ИЗТОК ТАМ РУШВЕТИТЕ СА В РУБЛИ.....
  • 26 Хари Мръсника

    6 0 Отговор
    Не германски,не ръветски ами и по японски модел да са, след като същите чукундури са във властта -все тая!Нагъл чукундур пътища не прави!Нито нещо друго!
  • 27 национал атакист на горно ниво

    2 0 Отговор
    малко е късничко:):) искам да се подчинявате безпрекословно на нашият лидер ВОЛЕН и да не съм чул повече противоречиви детски гласове в негов упрек ЯСНО ЛИ Е?? браво на волен само така бойко продължава напред валери и той с тях Каракачанов също смело напред атакистите на ниско ниво депесарите и комунягите да го духат под вода коалицията е мощна :):)
  • 28 Просто Гост

    4 0 Отговор
    Само се чудя , как е възможно в толкова кратък текст , такива огромни идиотии , при това от чок-парче началник(министър както казват турците) . Висша форма на алабалистика , врачуване , абра-кадабра -сим -салабим - пътя готов - свети. Къде бил ключа за бараката - ми тези две думички само да разменим от руски става немски. Сигурно "уважаемият " министър не знае , че и в Германия ,а и в Русия пътищата се насипват трамбоват с различни по големина камъни и чакъл с дебелина около 1.5-2 метра, а дебелината на асфалта е повече от 40 сантиметра , със всичките му по- нови и постоянно развиващи технологии , като здравина , износоустойчивост , издържливост на лоши мет. условия . И ако господин министъра вземе та направи един път в Русия , където снега е 8 месеца в годината, и по българската крадлива технология , то този път, на пролет няма да съществува. В България след всеки сняг и по сериозен дъжд зейват кратерите, и от долу се показват нечии загубени дипломи. през 1995г ми се налагаше да пътувам по един Селановци- Кнежа. Пътя беше 28км. Прав като струна , гладък като огледало, останах учуден , и питах за този път. Местните ми отговориха - Правен е от някакъв генерал от строителни войски , който е от този край.Пътят е бил на повече от 30 години без кръпка и ремонт, в най-студената и снеговита част на България. Трамбован е бил с месеци -улягал, пак трамбован. И специално крайно покритие- 30 перфектен перфектен. много отдавна не съм ходил нататък . Нека местните ка
  • 29 Просто Гост

    4 0 Отговор
    Нека местните кажат в какво състояние е сега, 23 години още от тогава-общо 53 години от неговото изграждане Да отиде министъра там да си зарови муцуната, и да пита някой останал жив , как е бил правен.
  • 30 1234

    3 0 Отговор
    Ама как по съветски бе Нанков?Нали все ни казвахте,че отиваме към Европа,туй европейско,онуй европейско,а сега се оказа,че баш пътя дето ще ходим до Европа бил по съветски модел???!!?Те за това не ни пущат в Шенгенското пространство,щото пътя ни бил по съветски модел.Как бе, го объркахте и този път пътя.Все за Европа отиваме аууу...каква стана тя.Кой пропусна разклона? Слушайте сега какво ще ви кажа.Писна ми от некадърници като вас.Тъй и тъй сте объркали пътя,ами се омитайте от тука,че да не вземем по една гьостерица и да ви натирим по който път сте тръгнали тъпанари с тъпанари такива,сумати пари откраднахте от държавата сега пътя объркали,дано потънете в дън земя дано.
  • 31 ПЕНКО

    3 0 Отговор
    МИ ПО СЪВЕТСКИТЕ НИ ПЪТИЩА НЯМАХМЕ ТОЛКОВА КАТАСТРОФИ-УБИТИ И РАНЕНИ ! НЯМАХМЕ ТОЛКОВА ДУПКИ ;НЯМАХМЕ ТОЛКОВА ДРОГИРАНИ И ПИЯНИ -УБИЙЦИ !!! ИМАХМЕ РЕДОВНИ РЕЙСОВЕ ДО ВСИЧКИ СЕЛА !!! ИМАХМЕ ИКОНОМИКА И НАРОДНОСТ ...КОЯТО МВФ И СБ / ЗАРАДИ ЩАТСКИ ИНТЕРЕСИ / УНИЩОЖИХА !!!
  • 32 Монтйор

    0 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Не мога да твърдя, че има корупция в строителството
  • 33 Шаран БГ

    3 0 Отговор
    От както свят светува, най-големите далавери и престъпления са се правели, правят се и ще се правят в строителството. Ако имате щастието да надникнете в съдебните архиви на царска България или на социалистическа НРБ ще Ви се завие свят !!! Без значение - жилищно, промишлено, пътно или каквото и да е. Това е в световен мащаб! И не са виновни нито римските войници, нито ония от КЕЧ / Кралските Елитни Части/ Преките изпълнители, работниците, изпълняват винаги това, което им наредят техните ръководители.Защо в Италия падна големия мост ? Духна го силния вятър !?Там където има здрав инвеститорски контрол-проблеми няма! Само да си обърне гърба надзираващия към обекта и 2-3 тона цимент са заминали за вилата на техническия ръководител. Така е !!! Аз от личен опит МОГА ДА ТВЪРДЯ, ЧЕ КОРУПЦИЯ В СТРОИТЕЛСТВОТО ИМА !!!Тоя министър ряпа да яде, ако си мисли, че е въвел някакъв ред И ТО В БЪЛГАРСКОТО ДЕМОКРАТИЧНО СТРОИТЕЛСТВО !!!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове