Около 2 милиона автомобила ще бъдат засегнати от промените в изчисляването на данъка върху тях, показват изчисления на Българската стопанска камара. Това стана ясно след заседанието на Съвета за тристранно сътрудничество, на което беше приет пакета с изменения в данъчните закони за догодина, съобщава БНР.
Въпреки че социалните партньори гласуваха единодушно в подкрепа на предложенията, от КТ „Подкрепа“ възразиха срещу новата формула за изчисляване на данъка върху автомобила, която включва възрастта на колата и екостандарта ѝ.
Ваня Григорова от синдиката обясни, че ще бъдат натоварени най-нискодоходните групи от населението: „Увеличението за тях е около 30%, поне по отношение на компонента от колко години е регистрирана колата“.
От 2020 година ще отпадне изискването за издаване на служебна бележка за данъците. Ако бъдат приети законовите промени, бележките ще се подават електронно и ще бъдат достъпни онлайн за данъкоплатците, допълни Радосвет Радев от Българската стопанска камара:
„Дори и такова малко облекчение, вярвайте ми, е стъпка напред да направим по-прозрачна бизнес средата, за да могат работодателите да мислят само как да увеличават бизнеса си, да плащат високите заплати на работниците, за да могат и синдикатите да са доволни“, каза Радосвет Радев.
Бизнесът поиска по-облекчени условия за одитиране на малките и средните предприятия. Кънчо Стойчев, от страна на работодателите, обясни, че задълженията за външен одит на малките компании единствено натоварват бизнеса:
„Става дума за ресурс на тези предприятия на малкия бизнес от порядъка на 13 млн., който е съвършено излишен. Тук не става дума за ощетяване на фиска, нито предполага каквито и да е харчове от страна на държавата“, каза Кънчо Стойчев.
Министърът на финансите Владислав Горанов пое ангажимент въпросът да бъде обсъден, но това може да стане и в парламента, а не преди внасянето на измененията на пакета от данъчни закони в Народното събрание:
„Одитът, във вида, в който съществува, има за цел да защити интересите на акционерите, не толкова на фиска, защото фискът има други инструментариуми за контрол и надзор върху дейността на данъкоплатците. Така че сме отворени за този дебат“, обеща финансовият министър.
Националният съвет за тристранно сътрудничество обсъди промените в данъчните закони догодина. С тях се предлага цялостна реформа в облагането на имоти, според която отстъпката от 50% може да се използва само за единствено основно жилище. Предвиждат се промени и в начина за облагане на автомобилите. Местният данък ще зависи от екостандарта им и годината на производство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Бай Иван
17:01 08.10.2018
3 SAAB
17:02 08.10.2018
4 Гост
17:03 08.10.2018
5 СссереМ
Коментиран от #6, #10, #11, #16
17:07 08.10.2018
6 антрашпиц
До коментар #5 от "СссереМ":
Напротив,трябва да плащат повече само електората на гроб.Демек такива като тебе.17:22 08.10.2018
7 1122
17:26 08.10.2018
8 angelov
17:28 08.10.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 882
До коментар #5 от "СссереМ":
Велика ти е само простотията и на онзи от Банкя също! - Ето ти резултатът от дълговете, които ни натресе Винету. Понеже много дрънкаш да взема да ти кажа, че през 2008 година дълговете ни бяха 9,4 млрд. лева. - От тогава насам...- От като дойде великият тъпанар от Банкя дълговете ни са 25 млрд. лева. Сега идва времето в което ще се плащат! - Хайде да са ти честити новите данъци. А иначе вземи си намери работа, вместо от сутрин до вечер да пишеш тук. - Това не е работа да знаеш! Писането на тъпотии във това обществено пространство е несериозно като занимание и препитание.17:40 08.10.2018
11 гост
До коментар #5 от "СссереМ":
Епа ти си плащай повече кой те спира щом си европеец. Аз съм комунист и за това не плащам нищо на такива европейци като тебе. Карам си кола без прехвърляне на името на някакъв българси европеец дето живее в Германия даже не го и познавам . Гражданска и преглед също не плащам ,така си карам от 5 години. Аз цигани и европейци няма да храня.17:49 08.10.2018
12 Пламен
Коментиран от #14
18:04 08.10.2018
13 Ivo
18:11 08.10.2018
14 onq s konq
До коментар #12 от "Пламен":
Бе хубо съветваш да бягаме,ама не казваш към Русия ли на Запад ли...И понеже не обясняваш тая ТЪНКА ПОДРОБНОСТ,затова и БЯГАМЕ НА МЯСТО и ЧАКАМЕ ИНСТРУКЦИИ!Ами поясни де?!18:26 08.10.2018
15 ГосТ
Коментиран от #33
18:55 08.10.2018
16 Сори
До коментар #5 от "СссереМ":
Много простотии пишеш явно за това ти плащат..ама да знаеш в тая вселена рано или късно те застига справедливостта ..парите дето ги вземаш да се пениш ще ти излязат през .....19:02 08.10.2018
17 Васил
19:06 08.10.2018
18 Марио
19:09 08.10.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 1994
19:20 08.10.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 доко
20:26 08.10.2018
23 гост да го
20:27 08.10.2018
24 Гост 1
21:10 08.10.2018
25 Хасанчо
21:12 08.10.2018
26 Бай Тошо
21:59 08.10.2018
27 Миле Китич
22:30 08.10.2018
28 Потресен
22:41 08.10.2018
29 Нервак
23:10 08.10.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Krokodila
07:27 09.10.2018
32 ехааааа
08:56 09.10.2018
33 Димов
До коментар #15 от "ГосТ":
За последните години, за замърсяването на въздуха, първото място си поделят транспортните средства (28%) и електродобивът (пак 28%). Ако стимулът е да минем на електрокари, то няма да стане нищо друго, освен да се прехвърлят проценти от едната кофа в другата. И забележи, че 28-те % от транспорта са главно от влакове, кораби и самолети. Делът от леки коли е много малък. Отделен е въпросът, че най-голям принос за мръсният въздух има Китай (30%), след него САЩ (24%), а всички членки на ЕС, барабар с нас, са допринесли за това с едва 8%. Това увеличение на данъка си е поредното стрижене, на бедните хорица. Ако беше заради екологията, щяха да закачат главните замърсители. Ама за тях дума не се отваря.08:56 09.10.2018
34 Шефьор
Коментиран от #35
09:14 09.10.2018
35 Истината
До коментар #34 от "Шефьор":
Шефьоре, около 20 долара струва (там някъде, може и да греша в момента за конкретното число, даже може по-малко да е) намаляването на вредните емисии от CO2 на индустрията и електродобива с един тон. При това положение вместо да се насочат средства за обновяване на производтвата, поставяне на пречиствателни инсталации и филтри по заводите, които на практика са главния замърсител, кратунчовците решиха да ударят не по производствата (защото същите тези червени кратунчовци са собствениците на същата тази индустрия), те решиха, че е по-удобно да ударят пак по народа, този народ, който в голямата си част се чуди как да свърже двата края. Защо не впрегнат сили в решаването на проблемите с мангустите, които горят стари автомобилни гуми, стари автомобилни масла, дрехи, пластмаси и каквото им падне. Всяка сиганско домакинство замърсява през отоплителния период сигурно колкото 50 броя 30 годишни дизелови коли. А нашите престъпници в парламента този факт предпочитат да го заметат под чергата и да ударят по автомобилния трафик, чиито емисии така или иначе са под 10% от общото. Е как да не побеснееш, наблюдавайки такава наглост и дебилство от народните "избранници", които всъщност сами се избират?09:58 09.10.2018