След двучасово заседание в понеделник, Националният съвет за тристранно сътрудничество с пълно единодушие одобри пакета данъчни закони, предложен от финансовия министър Владислав Горанов, пресмята в. „24 часа“.
Още тази седмица промените в закона за корпоративното подоходно облагане, с преходните и заключителни разпоредби, на който се правят поправки и в закона за облагане на доходите, за местните данъци и такси, за ДДС, за счетоводството, влизат в МС.
Най-обсъжданата тема от социалните партньори бе новата методика за облагане на колите. Тя ще вдигне с 30% налога за 15-годишните автомобили, а за по-старите - над 20 г., с 50%.
Според КТ “Подкрепа” по-високата данъчна тежест ще засегне между 2,5 и 3 млн. автомобила у нас, които са над 10-годишни, а собствениците им са с по-ниски доходи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ivan4o
09:10 09.10.2018
2 Ryty
Коментиран от #123
09:10 09.10.2018
3 Ghost
09:10 09.10.2018
4 А така
09:15 09.10.2018
5 да го духат данъ4ните
09:20 09.10.2018
6 ПНСД
Коментиран от #11, #35, #95, #131, #132, #134, #137
09:20 09.10.2018
7 ГНЕВЕН
09:23 09.10.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 эапоэнат
Коментиран от #58
09:26 09.10.2018
10 Boxer
09:28 09.10.2018
11 ДДДДДД
До коментар #6 от "ПНСД":
Така е, но повечето не искат да го разберат. Имаш пари караш кола. Нямаш пари не караш кола. Извиненията от рода на ми той катализатора много скъп ще го отрежа и ще сложа тръба са само в България. Няма закони и всеки прави каквкото си искаКоментиран от #14, #15, #26, #76, #107
09:30 09.10.2018
12 ръгай още може
Толкова са прости, че освен да вдигат данъците и таксите, нищо друго не могат да измислят.
И кво излиза, че избираме, кой да ни дере! Айде вървете пак да гласувате за червената олигархия, тя е свикнала само да краде и да яде за наша сметка, абсолютни гадове.
Демокрацията и свободата не идват даром, без революция се получава точно това, олигархичен червен кенеф. Няма живот в миризливия кенеф, изгониха хората, принудиха ги да емигрират, боклуци мръсни.
Коментиран от #40, #82
09:31 09.10.2018
13 Жоро
09:32 09.10.2018
14 ръгай още може
До коментар #11 от "ДДДДДД":
Тук става на въпрос за милиони автомобили, кво всички тези милиони българи да не ползват кола, щото нямат пари, така ли?Като почнете да ми се правите на голямото добро утро, ставате смешни.
Бедни са хората в България, нали идеята е да се даде възможност на повече хора да карат коли, да имат някакъв европейски стандарт, и колата е необходимост, не е за красота, по този начин хората живеят по зле и това се отразява на цялото общество.
Коментиран от #38
09:36 09.10.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Byg
Коментиран от #19, #24, #53
09:42 09.10.2018
17 Балканец
Коментиран от #56, #59
09:43 09.10.2018
18 youngtimer
Коментиран от #33
09:43 09.10.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 1994
09:46 09.10.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 dragula
Коментиран от #83
09:46 09.10.2018
23 1994
09:48 09.10.2018
24 Лайняр
До коментар #16 от "Byg":
Си ти09:49 09.10.2018
25 Дедо
Коментиран от #99
09:50 09.10.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Бойков
09:54 09.10.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 smetka
Коментиран от #143
10:00 09.10.2018
32 Един
Събират се пари за хазната !!! "Екологията " е само оправдание !!!
Коментиран от #110
10:00 09.10.2018
33 123
До коментар #18 от "youngtimer":
Не си прав. В някои, повтарям някои държави са опростени или минимални данъците на олдтаймерите. Защото те действително са ценни. По твоята логика почти целия парк на България който е от янгтаймери не трябва да плаща данъци. И никъде в Европа я няма тази недомислица, която и след промените почти се запазва - нов и екологичен автомобил със същите параметри да плаща 3 пъти повече от стария. Действително, ако старата ти кола е поддържана - няма проблем да си я караш. И въпреки това не съм напълно съгласен с това. Защото материалът старее. Металът и пластмасите са 30 годишен автомобил вече нямат същата якост, като новия материал, а дори не говоря за системи за сигурност, като АБС, ИСП, тракшъни и т.н. За съжаление ГТП пунктовете у нас нищо не проверяват, а трябва ако си резнал катализатора - спиране от движение. Като сложиш нов за 2000 лева, карай колкото искаш.Коментиран от #43
10:01 09.10.2018
34 Хохохо
10:02 09.10.2018
35 Дедо Грую
До коментар #6 от "ПНСД":
Колата не е лукс, а необходимост.Мното по - на сметка ми е с кола отколкото с градски транспорт и като средства и време.Лошото е, че изродите управляващи гледат да изстискат и последната стотинка от народа. Така им диктуват началниците. Това ако не е геноцид, здраве му кажи! А народът от такива репресии е изпазнал в будна кома. Крайно време е да се организира Народен съд и виновните да си платят сметката.Коментиран от #46
10:04 09.10.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 еко
10:12 09.10.2018
38 гост
До коментар #14 от "ръгай още може":
Във страни като Англия , Франция и дори Германия почти 50% от населението НЯМА личен автомобил !!!! Те по-бедни ли са от българите ?? А знаеш ли колко българи имаха личен автомобил само преди само 20-тина години и колко от тия които имаха , го караха повече от 1000-2000 км годишно ?? Данъка за кола в България дори след това увеличение ще е между 10 и 20 ПЪТИ ПО-МАЛЪК от съответния в богатите държави , при положение , че доходите са най-много 5 пъти по-малки !!! И изобщо престанете да си смучете от пръстите глупости , за да убеждавате , че не можете да "дишате" без 15-20 годишното си кюмбе , чиито боклуци на всичкото отгоре дишат другите , а не вие и се благодарете , че въобще не го ЗАБРАНЯВАТ , което е най-правилното в случая !!!Коментиран от #51, #64, #122, #125
10:18 09.10.2018
39 11ап
10:21 09.10.2018
40 Коментара
До коментар #12 от "ръгай още може":
И аз това го говоря отдавна. Значи за мен има два варианта... или управляващите (без значение на цвета) са умствено импотентни и немогат да създадат работеща икономика или има друг сценарии (не съм фен на конспиративните теории). Факт е че в резултат имаме постоянно вдигане на данъци (някои в пъти), цени на основни консумативи (доста от тях напълно необосновано), емигриране на младите хора (напълно нормално в тези условия)....много отдавна власта не служи на хората, реално гласуваме за "кой да лапа" следващите години.Коментиран от #66
10:22 09.10.2018
41 гост
До коментар #15 от "НЕБЪЛГАРИН":
А аз ти пожелавам само 10 минути да "подишаш" изходящото от собствения ти барутник , а ако си толкова мераклия , може да сложиш и децата си (ако ги имаш , което е крайно съмнително) , а след това да ви погребат заедно с него , че да си го дишаш и оттатък !!!10:22 09.10.2018
42 123
До коментар #19 от "ГНЕВЕН":
Като си гневен, явно не си много умен, нали? Българинът е склонен да опростява всичко, което не разбира. Разликата била само във филтрите.. Ами именно с тези филтри и много други системи за изгаряне, пиролизи, рекуперация и т.н. последните години вдигнаха цените на новите автомобили 30 %, а отделяните от тях вредни емисии, намалиха с 1000 %. Знам, че не те интересува дали талигата ти бълва черен дим след теб или си изхвърляш боклука през терасата, тъй като най-важно е да не плащаш нищо на държавата. Само че държавата е затова - да въвежда ред - включително с данъчните ставки. И тъй като нито съотношението гориво/въздух е същото, нито разхода, нито съставките на горивото при различните системи на автомобилите през годините е напълно нормално старите барутници да бъдат ограничавани, както е навсякъде по-белия свят. И изобщо не ми пробутвайте, че това било свързано с доходите. В целия ЕС по-малък процент от населението има автомобили, отколкото в България. С 2-3000 паунда заплата в Англия трудно можеш да поддържаш автомобил. Като не можеш, респективно нямаш - има градски транспорт, колело и пеша. Пак в Англия, ако искаш да прекараш старата бангия на ГТП, плащаш някоко хиляди за допълнителни филтриращи системи и едва тогава, ако покриваш нормите те пускат на пътя. Стига вече компромиси в тази държава. Защото сме били бедни - караш разкапано МПС, без спирачки, с калпави гуми втора ръка, капещо масло от всички семеринги и ако може безплатно да паркирам, защото10:24 09.10.2018
43 youngtimer
До коментар #33 от "123":
Някъде в Европа мисля че данъчните облекчения започваха точно от възраст 25 години (на колата имам предвид) защото се счита че четвърт век малко или много си е една малка епоха в автомобилостроенето. И пак да кажа - категорично съм против по улиците да се движат коли които не са изрядни технически, без значение дали са на 25 или на 5 години. Относна умората на материалите - да има такава дори и при най-добре изчислените сплави, но материалите влагани тогава ми се струва като да са били доста старателно подбирани, за разлика от сега. Относно системите за сигурност - още тогава е имало коли и коли. Моята машина така като е на 25 години има и АБС и тракшън контрол, като тракшъна дори мога да го изключвам с бутон ако ме дразни и искам да пушат гуми :-) Относно катализатора - колата никога не е имала такъв, защото конкретният двигател (разработван съвместно с инженерите на Косуърт) е отговарял на тогавашните норми за вредни емисии ЕВРО2 дори и без такъв. Тепърва въобще не смятам да и слагам такъв, защото със моите 10к километра годишно мисля че съм последния проблем за екологията на тази планета.Коментиран от #47, #136
10:24 09.10.2018
44 Коментар
10:28 09.10.2018
45 волен сидеров
10:28 09.10.2018
46 ПНСД
До коментар #35 от "Дедо Грую":
Много по на сметка ти е с колата защото колата ти е кенеф! Я сметни колко ще ти струва нова дачия с всичките такси, наем на гараж и подръжка в официален сервиз! Тия сметки с купуване на коли за 2-3 хиляди и каране на доизживяване на запад НЕ ВЪРВЯТ!10:33 09.10.2018
47 123
До коментар #43 от "youngtimer":
Не съм правил статистика. Вероятно си прав. Но, в тези държави автопарка е със средна възраст 7-8 години и почти няма автомобили над 25 години. А при нас над 60 % от автомобилите са 20 годишни, а средната възраст на целия парк е около 18 години. Също облекченията за старите автомобили в ЕС са свързани с ограничения в използването им - само почивни дни или до определени километри на година, или само по изложения и писти и т.н. Хора, като теб са по-скоро изключение. Безопасност, екология са мръсни думи. Има такива, които карат разпаднати каруци и не мислят за себе си, а какво остава за останалите участници в движението.10:35 09.10.2018
48 che guevara
10:37 09.10.2018
49 Време е
Време е да излязат свестните, образованите, честните, милеещите за БГ, колкото и малко да са останали и да поведат и заспалите към това да променим ситуацията в полза на Българите!
10:38 09.10.2018
50 Малко му е
Айде яште кренвирши и си мислете за месо😎
Над 15 годишните трябва да плащат поне по 200 евро данък.
10:42 09.10.2018
51 Boxer
До коментар #38 от "гост":
Не му обяснявай на Ганю. Опиташ ли да му отвориш очите - веднага му ставаш враг! Тъй, че очаквай още минуси... Според мен акциза на горивата трябва да бъде основен източник при поддържането на пътната мрежа - колкото по-голяма, по-мощна, по-неефективна, на по-големи разстояния караш колата, толкова повече си плащаш чрез горивото. А годишният данък да бъде изцяло функция на замръсяването което причинява автомобила, независимо на колко години е.10:42 09.10.2018
52 Трезвомислещ
10:44 09.10.2018
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Марио
10:49 09.10.2018
55 Byg
До коментар #19 от "ГНЕВЕН":
Айде малко по спокойно бе пустиняк , най вероятно ти си келеша пък и си неук , лесно ви манипулират ушанките , ревете в хор , дали заради пари или от неграмотност , няма значение резултата е че пречете на България да мръдне напред. Евро 4 е въведено от 2005г.де факто 13- 14 годишни коли с Евро 4 ще им паднат данъците , разликата в замърсяването на въздуха е в пъти Евро1 - Евро 4 и нагоре , защо сте недоволни че хората искат по чист въздух.
По ми е важно аз и децата ми да живеем в чиста страна, отколкото жигулката не дедо , който я мръдне 10 на километра на година я не.
Коментиран от #61
10:51 09.10.2018
56 Марио
До коментар #17 от "Балканец":
А мен могат да ме товарят с вашия данък,така ли.800лева за нова кола.Аз плащам вашия данък.Защото моят трябва да е максимум 100 лева,а ти с този автомобил на 20 години трябва да плащам 50 пъти повече.Браво ако се приеме законът.Най-после нормален закон както е в Европа.Коментиран от #60
10:52 09.10.2018
57 Иванчо l-ви
Може и бартер за велосипед
11:01 09.10.2018
58 Комшията
До коментар #9 от "эапоэнат":
Абе то те излизат, че въобще не дигат данака на 44кw или какво казаха 60к.с. данъка от 23лв става 32лв. Обаче кой каза 60к.с. кола, повечето карат поне 100к.с. което поскъпване е 30%, не са тия 9лв, за които говорят всички.И другото вдигат на старите коли данъка с 30%, а на новите или до 5години го свалят с 20%, При положение, че в България колкото ти е по нова колата плащаш повече данък. Да го направят първите 5г. да не плащаш данък да видим.
Вдигнаха ГО, горивата, сега данъка, остава винетката да вдигнат. Нищо, че се говори, че няма да я вдигат. Поне за сега..
11:03 09.10.2018
59 4321
До коментар #17 от "Балканец":
Подкрепям!11:03 09.10.2018
60 Кукуригу
До коментар #56 от "Марио":
Ми купи си стара и не плащай бе!И на следващото преброяване се пиши ром!Те гарантирано нищо не плащат!При 5% нови автомобили от които 90% са служебни и таксита и 70%от населението в страната под прага на бедност!Утре когато в новата ти кола се натресе някой без гражданска,данък и преглед,които вече са над 20% и ще се увеличават друга песен ще запееш!11:11 09.10.2018
61 Такава ни е Държавата
До коментар #55 от "Byg":
И кво излиза дядото с жигулката с пенсията 200лв на месец да плаща данък 150лв, за тия 20км дето мини на година или не мине?11:13 09.10.2018
62 бббббб
11:14 09.10.2018
63 Сивата гъска
Докато не криминализират карането по безобразен начин и без книжка Иванчо и пет пари няма да даде затова че Петканчо кара с или без книжка.😃 а да забравих те за прегазване на дете дават 48 часа за смърт на пътя 9 месеца.
Пожелавам следващите жертви да за Управляващите или техните близки,ще кажете Защо....защото благодарение на тях,тяхното безхаберие,безхаберието на институциите умират нашите деца.
11:23 09.10.2018
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 ръгай още може
До коментар #40 от "Коментара":
От прости комунисти, мързеливи и крадливи мутри, какво може да очакваш!? Работата е ясна, за 74 години не можаха да поумнеят, същите селяни прости, андрешковци.Няма оправия.
11:31 09.10.2018
67 Гост
Понеже се разбра, че новите коли са с по-големи данъци и не е изгодно, то за да оправим нещата ще вдигнем данъка за старите коли.
понеже не можем да го вдигнем от 30лв на 300 щото ще ни свалят, ще го правим 5 години с по 30-50% и ще обвиняваме каквото се сетим.
Така пари ще се събират за кралят слънце, да има за бюджетен излишък.
11:32 09.10.2018
68 ками
11:34 09.10.2018
69 Димов
Коментиран от #70
11:39 09.10.2018
70 Гост
До коментар #69 от "Димов":
ако толкова много автомобили спрат изведнъж, то вместо да търча с колата до офиса, ще съм с велосипеда, защото по пътя няма да е такава гъчканица.Не го правя в момента, само защото не може да се диша по булевардите. Отделно в пиковите моменти като е претъпкано и задръстено шанса да те смачкат е голям.
11:49 09.10.2018
71 Аааа
Демек имаш кеш 15 бона грубо за Дачия гола кат пушка от там 1000лв каско , 300лв данък щот си баровец и си си купил нова кола нищо че е 100 коня , гражданска пак около 250-300 лв. И накрая ти остава удоволствието да я трошиш по бг пътищата ;-)
11:50 09.10.2018
72 Byg
До коментар #53 от "Волфребел":
Не само моята ами и на децата си съм купил коли , гъз необърсан. Не съм чакал на тати и мама като отявлен комуняга термерут.Аман от охлюви с претенции.Трябва да се научим че държавата сме ние , държавата пари няма , парите са си наши ,но понеже човек е егоистично създание и гледа само него си , ако няма държава ще сме номади.Като опре ножа в кокала , държавата ни е длъжна да помага , но като стане въпрос за данъци , квичене , както казах хем сърби хем боли.Коментиран от #81
11:52 09.10.2018
73 filo
Коментиран от #77
12:00 09.10.2018
74 abv
Една лекция за тях, безплатна при това:
Това , че е един автомобил е излезнал от завода с евро 4 през 2005 г./нарочно пиша за тази година защото само от еврио 4 нагоре ще има отстъпки в данъците според "компетентните лица"/ , не означава че той и към момента отговаря на този стандарт. През годините на експлоатация този автомобил със сигурност е "слезнал" на по- ниско ниво примерно на евро 1 или 2. Не е нормално да плащаш данъци за автомобил , който към момента не отговаря на сертификата записан в талона.
Какво е справедливото решение.
Всеки автомобил минава ГТП ежегодно/ говоря за над 3 годишни автомобили/. Нищо не пречи при преминаване през ГТП да се проверява /реално / съдържанието на изгорели газове и на тази база да се определят данъците на автомобила , а не да се гледа какво пише в талона.
Друг пример:
Два автомобила за закупени през 2005 г. Единия изминава 600 000 км, а другия 300 000 км. при едни и същи условия. Едва ли при евентуалент тест на изгорелите газове ще покажат еднакви норми. По същата логика по9стар автомобил може да се окаже у, че замърсява по-малко от нов който е например на предела на техническия ресурс на двигателя.
12:11 09.10.2018
75 гост
До коментар #64 от "ръгай още може":
България е втора по брой регистрирани автомобили на глава от населението в Югоизточна Европа, разкрива доклад на SeeNews, изготвен от Цветан Иванов. От анализа, посветен на региона и галопиращия му растеж по отношение на продажбите на леки автомобили, става ясно, че България е втора след Словения по лични коли на глава от населението. У нас на всеки 1000 души се падат по 443 автомобила, докато в Словения (където само през миналата година са произведени близо 200 хил. коли) тази бройка е 531. Трета се нарежда Хърватия (374), а четвърта е Румъния (261). По отношение на ръста в продажбите обаче България успява да изпревари Словения. Все още „гъстотата“ на автомобилите ни е след тази на старите-членки на ЕС като Италия (601), Германия (566), Швейцария (524) и др. По данни от 2010 г., лидер по коли на глава от населението в световен план е „джуджето“ Сан Марино – с 1139 автомобила на 1000 души. !! Човек , който обвинява професионалисти в "незнание" или просто се опитва да манипулира другите незнаещи , може да бъде наречен само неграмотен простак (много меко казано ) !!!12:13 09.10.2018
76 Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #11 от "ДДДДДД":
Чекаййй чекайййй аз като съм купувал колата преди години съм имал доходи да я потдържам таз кола но полит шаиката прави така че непрекъснато да обеднявам и да нямам пари за необходими неща като автомобил.....така че коментарите от рода на кат имаш пари ше караш кола са абсолютно недопустими...купил съм кола която ми върши работа но за да направят така че да се увеличи потреблението и задлъжнялоста се вдигат данъци застраховки абсурдни еко норми при положение че масово се кара на гас и метан а те не замърсяват данъци скачат ...абе абсурдистан12:26 09.10.2018
77 Расулюлах
До коментар #73 от "filo":
Аз съм на анталия и пикам на мангалистан муахахахахахКоментиран от #91
12:28 09.10.2018
78 Николов
Коментиран от #86, #102
12:33 09.10.2018
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Данъка НА колите
12:38 09.10.2018
81 Димов
До коментар #72 от "Byg":
Всеобща заблуда е, че новите скъпи коли замърсяват по-малко от старите евтини. Който има пари за скъпа кола, има и за гориво и поддръжка, и прави по 30-50 хил км на г. Беднякът няма пари, нито за кола, нито за гориво, и прави по 5 хил км на г. Скъпата кола с големият си мотор, макар и с по-висок евро стандарт, за една година ще изхвърли повече мръсотия, отколкото дъртият малолитражен барутник за смешните си 5 хил км. Въпрос не само на евростандарт, но и на моторен дебит и моточасове. Що никой не отчита това?Коментиран от #120
12:39 09.10.2018
82 Мършата
До коментар #12 от "ръгай още може":
Не очаквах, че ГЕРБ ще направят такава грешка! Лидера на ГЕРБ трябва моментално да категоризира този гаф, като недоразумение!12:57 09.10.2018
83 Мършата
До коментар #22 от "dragula":
Болшинството от населението е пенционери и бъдещи пенционери! Повишаването на цените на горивата, гражданската застраховка и данъците в такива мащаби е свидетелство за икономическо-юрисдическа НЕКОМПЕТЕНТНОСТ! Лидер на ГЕРБ, вярвам ще изкаже становище в близко време, това недоразумения ще бъде поправено!13:05 09.10.2018
84 Циник
13:10 09.10.2018
85 Логикананиво
13:10 09.10.2018
86 ръгай още може
До коментар #78 от "Николов":
Николов, ама ти си умен, като гербер бе! Много мъдри изводи си направил, ако те направят цар, поданиците ти голи и боси ще ходят!Обяснявам ти, ама просто, за да ме разбереш!
Първо, разходите за автомобила НЕ трябва да ти е основен разход, и той не ти единствен! Като вдигат таксите и данъците се увеличава данъчната тежест, намаля дохода, а разходите за много други неща не са съвсем НИСКИ!
Все едно да натовариш едно магаре до краен предел и то да падне и да умре, естествен подбор, ама тук иде реч за милиони магарета. В нормалните държави има средна класа, с една средна заплата хората плащат за всичко и парите им стигат, даже заделят.
Коментиран от #89, #97
13:11 09.10.2018
87 Въпрос
13:12 09.10.2018
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 ръгай още може
До коментар #86 от "ръгай още може":
За НиколовВ България, няма средна класа, има много бедни и малко богати, това е проблем! В този случай, как очакаваш да има ефективни институции, икономика, потребление, пазар, като се шири бедност! Да си чувал за потребителска кошница, за стандарт!? Излиза, че с една средна заплата в Бълхария, не може да притежаваш 10 годишна кола, ако не се лишаваш от други неща, така ли трябва да бъде?
Управляващата върхушка не прави нищо за икономиката, не създава условия на РЕД, СПРАВЕДЛИВОСТ, СИГУРНОСТ, не създава работни места, спира инвестициите отвън, а само увеличава данъчната тежест????? Как да стане работата, как хората да извадят още пари да плащат, ЗА КАКВО ДА ИМ ПЛАЩАТ, за да ги крадат и обират ли?
Разбираш ли за, какво говорим? После хората имигрираха, няма хора, няма кой да плаща и да работи! 4 милиона българи се махнаха, къде има такова нещо по Света, такова масово изселение и продължават да ни гонят, ами няма толкова прости хора, само да плащат!
13:18 09.10.2018
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 filo
До коментар #77 от "Расулюлах":
Екстра, да си жив и здрав.13:24 09.10.2018
92 оня с коня
13:46 09.10.2018
93 Като гост
13:53 09.10.2018
94 Расулюлах
14:11 09.10.2018
95 ghost
До коментар #6 от "ПНСД":
ами защото толкова дават. Ела поработи месец два в производството по 10 часа на ден за 800лв да те видим дали ще си толкова отворенКоментиран от #121
14:13 09.10.2018
96 гост
14:13 09.10.2018
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 vega
14:31 09.10.2018
99 Бисер
До коментар #25 от "Дедо":
Прост български народ 29 години "демокрация "-"преватизация"стигат!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!14:37 09.10.2018
100 Като гост
До коментар #97 от "Николов":
Николов, мишок си ти. Сега си мислиш, че си повече от другите. Какъвто си дървен философ утре жена ти ще те напусне, алкохолизираш се, съответно те махат от работа и какво, клякаш някъде за 800лв.и друга песен ще пееш.Коментиран от #103
14:37 09.10.2018
101 Кютек на безлюдно място
Направете ГО 2000 лв., данъка към общината още 2000 лв., един свестен техн. преглед още 500 лв., екотакса 500 лв., а за колите над 15 години - всичко това двойно, и по този начин ще отнемете възможността на бедния, неук и неграмотен мамул да кара 20-30 годишна кошница за 600 лв. и да убива хора по пътищата !
А, забравих най-важното - много кютек и никакви граждански права за виновните !
Коментиран от #108, #118
14:38 09.10.2018
102 Кютек на безлюдно място
До коментар #78 от "Николов":
Ех, Николов, Николов... Ентусиаст си ти. Пишеш и вярваш, че простите, бедни мамули ще те разберат....... НЯМА ! :-))14:43 09.10.2018
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 ЛЕВСКИ
14:53 09.10.2018
105 filo
До коментар #103 от "Николов":
Колега, мрънкащите това работят. Взимат пари, за да реват по форумите за всичко, разбираш ли, не си ли личи.15:02 09.10.2018
106 Пламен
15:28 09.10.2018
107 цистит
До коментар #11 от "ДДДДДД":
ами отиди на запад тогава, тъкмо ще видиш колко пари взимат - келеш15:29 09.10.2018
108 Пламен
До коментар #101 от "Кютек на безлюдно място":
И очаквай бедният, неук мамул да ти вземе работното място за 1/3 от заплатата ти още догодина, и да квартирува на чержето пред дома ти. Все пак трябва да плаща за "кошницата". Разбирай - жена ти!15:33 09.10.2018
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 НГФИ
До коментар #32 от "Един":
Ако беха загрижени толкова много за екологията защо не спреха безпощадната сеч на горите ни. Вече 30 години се изнася дървесина на вън за Гърция основно . Останаха само голи чукари. Така, че прав сте не е причината екологията.15:44 09.10.2018
111 Бай Тошо
16:08 09.10.2018
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Иво
16:34 09.10.2018
114 Ггг
16:51 09.10.2018
115 ХММММ
17:10 09.10.2018
116 Бай кольо
17:11 09.10.2018
117 Васил
17:13 09.10.2018
118 Димов
До коментар #101 от "Кютек на безлюдно място":
Тези нарушения, дето си ги изброил, от хора със стари, слаби и бавни коли ли се правят, или от пияни, дрогирани богаташки синчета с на тати мощният джип?17:26 09.10.2018
119 Бай Благой
17:47 09.10.2018
120 123
До коментар #81 от "Димов":
Ти си типичен пример за коментиращия българин. Нищо не разбира, даже не е прочел какво пише в проекта, обаче се изказва и дори критикува. Ами основната разлика при данъците е именно от мощността на киловатите. Има няколко реда в зависимост от мощността. От там идва най-голямата разлика. Ако колата ти е над 200 коня, може и 5-6 лева на киловат да плащаш, разбирай 7-800 лева. За същата кола, ако двигателя е 80 кончета - няма да надхвърли 100 лева. Чак после са отстъпките за Евро. А най-дразнещото е, че за един и същ автомобили - като габарит, кубатура, конски сили и т.н. ако данъкът на 20 годишната талига е 100 лева, за кола на 5 години се плаща 280 по сегашния закон, а по новия ще е по коефициент 2.3 Фактът, че имаш само плюсове показва, че на простото стадо му трябва тояга.Коментиран от #127
17:54 09.10.2018
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 До Гост
До коментар #38 от "гост":
ТИ СИ ЕДИН ЛЪЖЕЦВСЕКИ 3ти ВЪВ ФРАНЦИЯ БЕЛГИЯ ГЕРМАНИЯ СА СЪС КОЛА
Коментиран от #138
18:15 09.10.2018
123 Ироничен
До коментар #2 от "Ryty":
Че нали във всички форуми бяха за увеличение на данъците на старите коли? Защо да реват?На мен не ми пука. От 150 щял да стане 180. Голям праз.
18:22 09.10.2018
124 Демократизация
18:28 09.10.2018
125 Демократизация
До коментар #38 от "гост":
По добре да ги забранят и ще се навъдят фирми и ще ги конвертират в електрически , метанолови,етанолови. И най на края ще дишаме чист въздух.Да ама далаверата от горивата е голяма а и държавата живее от акциз.Така че освен да не товарят нищо друго не правят.Това не е мярка а чист вид далавера.18:34 09.10.2018
126 какво чакаме
18:54 09.10.2018
127 Димов
До коментар #120 от "123":
Нещо си се объркал, мой човек. Аз съм против това, новите коли да плащат по-висок данък. Земи ти, прочети по-внимателно, кой какво коментира, преди да критикуваш. Не изхождай само от един коментар, който между другото, освен че ти е неудобен, не видях как ще опровергаеш.19:10 09.10.2018
128 vasik atanasova
бой бой докато издържат
и данъка на сградите също го вдигат
19:32 09.10.2018
129 Хондата
19:42 09.10.2018
130 Седящия бик
В Германия автомобил над 30 години има право на регистрация Н /исторически/ , няма евростандарти , катализатори и т.н.По-малки данъци застраховки , защото имат право да изминат 10 000 км. на година. Реално никой не изминава такива километри с такъв автомобил , в по-вечето случаи са част от колекция.
19:43 09.10.2018
131 000
До коментар #6 от "ПНСД":
Ей цървул,някои хора ходят за хляб и лекарства на десетки километри,И как да има високи доходи като е пенсионер,и трябва да те изхранва, затова СОФИЯ обезлюдява събота и неделя,19:45 09.10.2018
132 000
До коментар #6 от "ПНСД":
ЦЪРВУЛЧЕ бащати гори по 100л гориво и по 50куб дърва19:52 09.10.2018
133 Гадина
Точно това трябва да го интересува данъкоплатеца! Не е въпроса че данъка се е вдигнал. Ако са го вдигнали за да похарчат парите за доброто на същия този данъкоплатец ок. Обаче ако нямат идея за какво, то плачат да бъдат изритани като мръсни котета! Аз досега не прочетох един аргумент от този финансов министър в тази насока!
19:57 09.10.2018
134 Аз, работещият
До коментар #6 от "ПНСД":
Катилчо, не можем всички да работим в на тати фирмата. Май си от онези излезлите навън, видял и свят и после у нас.Коментиран от #140
20:08 09.10.2018
135 Plovdiv
20:43 09.10.2018
136 ttt
До коментар #43 от "youngtimer":
Spodeli kakva e kolata ce mi stana interesno bmw ili merc i kakuv model ,pozdravi ot meni az mislya kato teb .
21:27 09.10.2018
137 Запознат
До коментар #6 от "ПНСД":
И аз това съм се чудил ,ама вилата селските играчи с по 10 лв в джоба и БМВ с луети джанти дето разкарват само селски пръчки как ти скочиха.ам цървули щом нямате пари за данък следователно нямате и за качествени гуми спирачки и тн . Следователно нямате място на пътя ясно ли ви е смотьовци с издръжка от мама и тати.21:47 09.10.2018
138 гост
До коментар #122 от "До Гост":
А ти си ми един умник , хахаххаха !! Случайно да можеш да сметнеш , че "всеки трети" значи 30% или под една трета от всички , хааххах !!! Че това е по-малко от България , бе "умнико" !!! И кой е лъжеца сега ??22:14 09.10.2018
139 гощо
08:05 10.10.2018
140 ПНСД
До коментар #134 от "Аз, работещият":
хахахаГрешиш! Не работя в на тати фирмата! И какво общо въобще има това къде работя??? Не ми харесва покрай мен да се разхождат автомобили на 15+ годишна възраст с комплексирани батки вътре! Надявам се да наложат такива закони, че да глобяват даже и за стари гуми, и за размер на гумите различен от този вписан в талона на колата! Искам да не може да се внася автомобил над 10 годишна възраст за първа регистрация и данъците да са спрямо реалното замърсяване измерено на коректен ГТП! И защото ти неможеш да си позволиш тези неща аз трябва да ти дишам изгорелите газове??? В голяма грешка си! По-добре помисли как да изкараш пари, а не как да хейтиш за новите мерки против стари автомобили!
09:46 10.10.2018
141 abv
Това, че е един автомобил е излезнал от завода производител с евро 4 през 2005 г./нарочно пиша за тази година защото само от екологичен стандарт евро 4 нагоре ще има отстъпки в данъците според "компетентните лица"/, не означава, че той и към момента отговаря на този стандарт.
През годините на експлоатация този автомобил със сигурност е "слезнал" на по- ниско ниво примерно на евро 1 или 2.
Не е нормално да плащаш данъци за автомобил, който към момента не отговаря на сертификата записан в талона.
Какво е справедливото решение?
Всеки автомобил преминава ГТП ежегодно/говоря за автомобили на възраст над 3 години /. Нищо не пречи при преминаване на ГТП да се проверява /реално / съдържанието на изгорелите газове и на тази база да се определят данъците на автомобила, а не да се гледа какво пише в талона.
Друг пример: Два автомобила за закупени през 2005 г. Единия изминава 600 000 км, а другия 300 000 км. при едни и същи условия. Едва ли при евентуалент тест на изгорелите газове ще покажат еднакви екологични норми По същата логика стар автомобил може да се окаже , че замърсява по-малко от нов който е на предела на техническия си ресурс.
Пример : По улиците има автомобили след 2005 г., зад които се издигат облаци от черен и сив дим, които обаче се водят с евро 4 и евро 5 и с новите промени тези водачи ще ползват отстъпка, което е несправедливо
Коментиран от #142
10:23 10.10.2018
142 Гадина
До коментар #141 от "abv":
Абе човек, те сега всякакви курници минават преглед и "отговарят на изискванията" а ти искаш данъкът да се определя точно от тези в пунктовете. Я слез на земята, ще почнат масови фалшификации.11:37 10.10.2018
143 Ай сикккккк
До коментар #31 от "smetka":
1 евро на ден ако те събаря то ти даже не си и за градския транспорт защото там е по скъпо. Я марш да работиш и да видиш тея 2 лева дневно как няма да те бъркат даже и 5 да са12:10 20.10.2018