Ремонтът на самолети "Су-25" няма да е на стойност 310 милиона лева, както се твърди в медийни публикации. Това беше официалният отговор на Министерството на отбраната във връзка с публикации в медиите, визиращи процедурата за сключване на рамково споразумение за осигуряване на летателната годност на самолети "Су-25К/УБК", в които се твърди, че самолетите ще бъдат ремонтирани за 310 милиона лева.
От министерството посочват още, че щурмовите самолети "Су-25" е възможно да бъдат ремонтирани, но не за 310 млн. лв с ДДС, каквото е внушението в публикациите, а за 41 млн. лв. без ДДС. Ако Министерският съвет реши, сумата по рамковото споразумение може да нарасне до 82,5 млн. лв. без ДДС. Но само ако правителството реши! Процедурата за ремонта на самолетите всъщност е по договаряне. Според проучване на експерти от Военновъздушните сили единствено заводи в Беларус и Русия могат да извършват такива ремонти. Затова са поканени и представители на двете страни. Оферта е подала само една – беларуският авиоремонтен завод „558“. В нея е включен пълният набор от услуги за ремонт и модернизация на този тип самолети, от които Министерството на отбраната да избере най-необходимите за нашите машини. Така че сумата от 310 млн. лв., която се появява в публикациите, изобщо не е договаряна“, подчертават от Министерството на отбраната и уточняват, че процедурата, обявена от министерството с решение от 17 август 2018 г., е за сключване на рамково споразумение за осигуряване на летателна годност на самолети "Су-25К/УБК", което означава, че конкретни ремонтни дейности ще се поръчват само при необходимост и при финансова възможност.
Според министерството ремонтирането на самолетите "Су-25" е належащо, защото техният технически и междуремонтен ресурс е изтекъл преди повече от 10 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цветан
.
Коментиран от #3
22:07 25.10.2018
2 Иван
Коментиран от #4
22:17 25.10.2018
3 no name no face no number
До коментар #1 от "Цветан":
Вярно е, че са стари и новите поколения изтребители могат да се справят с функциите на Су 25 , но за тези смешни пари пускаме 14 самолета. А и точно този модел е подходящ за обучение на пилоти. Та си има и ползи ще летят. Надявам се новите да са европейски ,а не от обора. Ще бъде жалко да не стимулираме собствената си икономика, а да правим оборот на гладни нахалници. За мен офертата за Тайфун , но нови е най- добро решение, но ако ще купуват с един двигател то Грипен е в пъти по добър Няма смисъл от овехтяла реклама на ф 16, че бил се доказал в боя.Коментиран от #5
22:22 25.10.2018
4 Аз съм Иван, не ти!
До коментар #2 от "Иван":
"конкретни ремонтни дейности ще се поръчват само при необходимост и при финансова възможност."В това изречение е разковничето... Помисли само, ако ти кажат, ами ние го ремонтирахме този СУ, ама трябва сега и да му сменим двата двигателя, защото не даваме гаранция, че няма да... нещо си.. по време на полет, но това ще струва още xxx лева. И така, сумата може и да надвиши и тези 310млн.
Коментиран от #10
22:25 25.10.2018
5 Джудже
До коментар #3 от "no name no face no number":
Браво, много добър коментар. СУ 25 е все още добър щурмови самолет, а за изтребител "Грипен" е идеален за отбранителна доктрина, (ако имаме такава) - лек, бърз, маневрен.23:21 25.10.2018
6 до Джудже
09:32 26.10.2018
7 Джудже
09:59 26.10.2018
8 аероплан
Коментиран от #15
10:48 26.10.2018
9 Батката да ги даде
11:08 26.10.2018
10 Цветослав Игнатов
До коментар #4 от "Аз съм Иван, не ти!":
Леле, тролчетата на "Дневник" и тук ли налазиха?13:17 26.10.2018
11 Гошо
14:15 26.10.2018
12 Любчето
15:11 26.10.2018
13 котйо
16:13 26.10.2018
14 Вили
00:58 27.10.2018
15 Филип ll
До коментар #8 от "аероплан":
14 едно-и дву-моторни щурмовици. Не са изтребители. Преди 30 години ни ги докарваха от Безмер за експлоатация в Авиоремонтен завод Пловдив. Завода отдавна вече го няма. За сравнение един F-35 струва 100 милиона долара.19:26 27.10.2018