Некачествените горива у нас причиняват все повече повреди

Запушени филтри, дефекти в горивните системи, та дори повредени двигатели

Публикувана: 15 Ноември, 2018 09:48
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7295
Некачествените горива у нас причиняват все повече повреди
ШРИФТ ПЕЧАТ

Автомонтьорите все по-често се натъкват на повреди при колите, причинени от некачествени горива - запушени филтри, дефекти в горивните системи и дори повредени двигатели. Проверка на "Нова телевизия" сочи, че от началото на годината са изтеглени над 1 млн. литра горива, които не отговарят на нормите, а наложените глоби на търговците вече минават 1 млн. лева.

„В Австрия, в Германия, дори една Румъния, където са на 250 км от нас, горивото е в пъти по-добро. Придърпването на колата се получава от горивото. При зареждане от Румъния няма шум, няма вибрация, придърпване”, споделя Галин Белчов, шофирал 5000 км по пътищата на Еврпопа.

Според шофьора разходът на гориво също е различен.

„Като заредя в България, 100 литра ми стигат за 600км, а ако заредя в чужбина – 650-700 км”.

От Българското петролна и газова асоциация твърдят, че такова разминаване не може да има.

„Не е възможно да има двоен стандарт, тъй като стандартите за качество на горива са разписани в европейска директива. Наистина може да се стигне до проблем, но това се случва при обекти, при които няма вътрешен контрол”, обясни Светослав Бенчев от асоциацията.

„Запушват се филтри, катализатори. Това в дългосрочен план води до големи повреди на целия двигател”, допълва автомонтьорът Марио Арнаудов, цитиран от "Нова телевизия".

Арнаудов е с над 20-годишен стаж като монтьор и е категоричен, че причината е една – горивата.

Горивата се проверяват по няколко критерия, пък обясняват от „Контрол на качеството на течните горива”, ДАМТН – пламна температура, плътност, дестилационни характеристики, гранична температура, сяра, вода.

Контролиращите органи признават, че често откриват и проблеми при пробите.

„Най-чести отклонения дават дестилационните характеристики при бензина и по-специално краят на кипене, както пък при дизела е пламната температура. Нарушение на всеки един от тях води до некачествено гориво”, обясни Росица Калоянова, ДАМТН.

От петролната асоциация твърдят, че многократно тестват продуктите си преди да стигнат до резервоарите на автомобилите ни.

Тестовете в някои от пробите показват и примеси в горивата.

„Не може да се каже, че това са някакви злонамерени манипулации на горивото”, смята Калоянова.

„Основният проблем, който се констатира на по-малките обекти, е смесването на бензин и дизел. Понякога се прави умишлено. Повече случаи е въпрос на грешка при доставката”, каза Бенчев.

Адвокат Румяна Желязова обясни, че може да се търси обезщетение при ремонт заради некачествено гориво, но засега застрахователите не покриват щети, причинени от некачествено гориво.

Васил Нейчев от Държавната агенция за метеорологичен и технически надзор съобщи в ефира на „Здравей, България” по "Нова телевизия", че през последните месеци са направени масирани проверки в над 12 общини на територията на страната. Проверени са над 170 бензиностанции, взети са проби от над 260 горива,като изследванията показват 12 несъответствия от изпитванията на тези проби. Основно несъответствията са пламна температура на дизеловото гориво и дестилационни характеристики на бензина.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Георги Кадиев
Лидерът на Нормална държава Георги Кадиев коментира скандалите в Хасково.
Имаме Kумгейт. Държавата и ъндърграундът все повече се сливат."

Още бисери