Автомонтьорите все по-често се натъкват на повреди при колите, причинени от некачествени горива - запушени филтри, дефекти в горивните системи и дори повредени двигатели. Проверка на "Нова телевизия" сочи, че от началото на годината са изтеглени над 1 млн. литра горива, които не отговарят на нормите, а наложените глоби на търговците вече минават 1 млн. лева.
„В Австрия, в Германия, дори една Румъния, където са на 250 км от нас, горивото е в пъти по-добро. Придърпването на колата се получава от горивото. При зареждане от Румъния няма шум, няма вибрация, придърпване”, споделя Галин Белчов, шофирал 5000 км по пътищата на Еврпопа.
Според шофьора разходът на гориво също е различен.
„Като заредя в България, 100 литра ми стигат за 600км, а ако заредя в чужбина – 650-700 км”.
От Българското петролна и газова асоциация твърдят, че такова разминаване не може да има.
„Не е възможно да има двоен стандарт, тъй като стандартите за качество на горива са разписани в европейска директива. Наистина може да се стигне до проблем, но това се случва при обекти, при които няма вътрешен контрол”, обясни Светослав Бенчев от асоциацията.
„Запушват се филтри, катализатори. Това в дългосрочен план води до големи повреди на целия двигател”, допълва автомонтьорът Марио Арнаудов, цитиран от "Нова телевизия".
Арнаудов е с над 20-годишен стаж като монтьор и е категоричен, че причината е една – горивата.
Горивата се проверяват по няколко критерия, пък обясняват от „Контрол на качеството на течните горива”, ДАМТН – пламна температура, плътност, дестилационни характеристики, гранична температура, сяра, вода.
Контролиращите органи признават, че често откриват и проблеми при пробите.
„Най-чести отклонения дават дестилационните характеристики при бензина и по-специално краят на кипене, както пък при дизела е пламната температура. Нарушение на всеки един от тях води до некачествено гориво”, обясни Росица Калоянова, ДАМТН.
От петролната асоциация твърдят, че многократно тестват продуктите си преди да стигнат до резервоарите на автомобилите ни.
Тестовете в някои от пробите показват и примеси в горивата.
„Не може да се каже, че това са някакви злонамерени манипулации на горивото”, смята Калоянова.
„Основният проблем, който се констатира на по-малките обекти, е смесването на бензин и дизел. Понякога се прави умишлено. Повече случаи е въпрос на грешка при доставката”, каза Бенчев.
Адвокат Румяна Желязова обясни, че може да се търси обезщетение при ремонт заради некачествено гориво, но засега застрахователите не покриват щети, причинени от некачествено гориво.
Васил Нейчев от Държавната агенция за метеорологичен и технически надзор съобщи в ефира на „Здравей, България” по "Нова телевизия", че през последните месеци са направени масирани проверки в над 12 общини на територията на страната. Проверени са над 170 бензиностанции, взети са проби от над 260 горива,като изследванията показват 12 несъответствия от изпитванията на тези проби. Основно несъответствията са пламна температура на дизеловото гориво и дестилационни характеристики на бензина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 BRABUS
09:52 15.11.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Дедо Дурчо
09:59 15.11.2018
5 Пеньо
09:59 15.11.2018
6 Начо
10:00 15.11.2018
7 ЪРП
Коментиран от #14
10:02 15.11.2018
8 Ооо невероятно
10:06 15.11.2018
9 ЪРП
10:06 15.11.2018
10 onq s konq
Коментиран от #29
10:13 15.11.2018
11 Сатаната
10:20 15.11.2018
12 Знам
10:41 15.11.2018
13 132
Коментиран от #24
10:50 15.11.2018
14 Инж Химик
До коментар #7 от "ЪРП":
На мен не ми е толкова бедна фантазията ;) горивото излиза с хубаво качество, проблемът е по цялата верига докато стигне до резервоарите ни.11:08 15.11.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 В ГЕРМАНИЯ
11:18 15.11.2018
17 Townboy
Коментиран от #20
11:28 15.11.2018
18 Кецат ни отсекъде
12:44 15.11.2018
19 123
12:49 15.11.2018
20 Хер Отто Флик
До коментар #17 от "Townboy":
А мъжа на курнела, зам. директор нали?13:00 15.11.2018
21 filo
14:21 15.11.2018
22 Jack Bauer
14:30 15.11.2018
23 ERTY
РЕАЛНО КАЛПАВАТА НАФТА ПРАВИ КАРАНЕТО НА ДИЗЕЛ ПО СКЪПО ОТ НА БЕНЗИН ЗАРАДИ НЕИЗБЕЖНИТЕ,СКЪПИ ПОСТОЯНИ РЕМОНТИ.ТРЯБВА ДА СЕ КАРА САМО СКЪПА НАФТА С ДОБАВКИТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЕТО УБИВА ИКОНОМИЯТА ОТ ПО НИСКИЯ РАЗХОД НА ДИЗЕЛ.НАКРАЯ ЗА КОМПЕНСАЦИЯ МОЖЕ САМО ДОНЯКЪДЕ ДА СЕ КОМПЕНСИРА ЛОШО ГОРИВО С СКЪПИ ОРИГИНАЛНИ МАСЛА И ДА СЕ СМЕНЯТ НАЙ-МНОГО НА 8 000 КМ .
14:48 15.11.2018
24 Пешо
До коментар #13 от "132":
Едното, ама на практика е нито едното.16:22 15.11.2018
25 Именно
16:34 15.11.2018
26 гост
19:27 15.11.2018
27 гол и бос
22:49 15.11.2018
28 Анонимен
00:07 16.11.2018
29 0000
До коментар #10 от "onq s konq":
Пърха един дъх.Ай стига си го хвалил тоз допотопния миндил.ако наистина караш тдс моа ти подаря един полустрошен мотор.от рейнджа ми хартиса00:16 16.11.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.