23 Януари, 2019 14:21 2 360 22

Третата линия на метрото готова през 2025 г.

  • стоян братоев-
  • трета линия-
  • метро

Ще бъдат изградени 21 нови метростанции

Третата линия на метрото готова през 2025 г. - 1
Снимка: БГНЕС

През 2025 година ще бъде завършена третата линия на метрото с 21 нови метростанции. Това каза пред "Фокус" директорът на столичния "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.

Той уточни, че новият 21-км участък ще обслужва близо 600 хиляди пътници и ще увеличи влиянието си над трафика в столицата с общо над 45%. Още през есента на тази година можем да очакваме финализиране на първия етап с 8 нови станции, допълни инж. Братоев.

"Първите 5 км с 5 станции включват участъка от район Красно село - НДК - кръстовището на ул. Граф Игнатиев и бул. Васил Левски. В края на годината трябва да бъдат завършени другите 3 станции - Орлов мост, Малък градски театър зад канала и бул. "Владимир Вазов". През първото тримесечие на 2020 година ще изградим участъка в квартал Овча Купел, което представлява трети етап от изграждането на третата линия на метрото.

Сега изграждаме 12 километра, остават ни още 9 км - 3 от тях представляват трите станции по бул. "Владимир Вазов", а другите 6 км - шестте станции в кв. "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе" от четвъртия етап. Тези два етапа са предложени с официално писмо от Столична община за включване в оперативната програма за 2021-2017 година. Сроковете, които си залагаме, са до 2025 година, т.е. за 3 години и 9 месеца", обясни инж. Братоев.

Той каза още, че в договора за третата линия на столичното метро са включени и 30 нови влака, 14 от които вече са доставени и започва подготовката им за влизане в експлоатация. Всички 21 нови метростанции ще са оборудвани с преградни стени между пътниците и влака с височина 1,60 м, за да се избегнат нещастни случаи, обясни инж. Братоев и допълни, че това е пример как България черпи от опита и е съизмерима с най-големите градове в Европа и света.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ванга

    24 5 Отговор
    2025-та ... те тая лентичка няма да я реже Боко

    Коментиран от #2

  • 2 Бай Благой

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ванга":

    Не се знае....ако развърже кесията за Ф-16 и от Брюксел пак "кажат да" пак ще е той!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ти олигофрен ли си бе

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "Бойко Кръстанов":

    да те избомбат в анала тапанар такъв
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ник

    12 2 Отговор
    Питам с чии пари се прави? Всяка година това става с пари от централен Бюджет по оперативна програма "Транспорт" с финансиране средно по 350 милиона. По- голямата част от общините нямат дори такъв бюджет за годината. - Нима другите общини в страната няма? - Те нямат нужди по тази програма? Нима няма да се стимулира работната ръка от подобни проекти по региони?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 2025

    4 0 Отговор
    Е, това не е като да "правиш линия", която вече е прокопана през Тошово време...
    А опитът на японците да строят блок за 5 дни и то по стандарт с качество? Ами да взаимствате красивите дизайни на световно известни метростанции? Ами цените на билетите спрямо платежоспособността? А безплатното паркиране и превоз?!
  • 10 Kubeto

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Бойко Кръстанов":

    Прост си братко и то много!
  • 11 Дебил

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бойко Кръстанов":

    нещастен,безродник
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Алцек

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Бойко Кръстанов":

    Ти изобщо знаеш ли кои са Татарите?, и какво общо имат с българите?, че пишеш такива простотии?.
  • 17 Фатих Мехмед

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бойко Кръстанов":

    Аз ше помагам
  • 18 Софиянчето

    5 6 Отговор
    Всички плюете София ама сека сутрин я атакувате да гърбите за 800леа.Тези от вас които имат акъл и не ги марзи си работат там откадето са,а големите" умници" идват да бачкат в строителството и да карат такси

    Коментиран от #19

  • 19 Ник

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Софиянчето":

    Да взема да ти кажа, че там на произвеждате нищо и приходите ви са само от вътрешно потребление. Ако въобще разбираш за какво говоря. Ако не са даржавните харчове ще умрете от глад. Хилядият чиновник и обществените поръчки раждат икономиката на София.- Не е нещо друго! И какво значи ако били умни си стояли и работили там. Ти имаш ми представа тоя морук Борисов за последните години колко предприятия е затворил? Тъпият селянин не се интересува ще останат ли безработни , ако затвори някой сектор или го продаде за жълти стотинки на съседни държави.
  • 20 ИМПЕРИАЛИСТ

    2 0 Отговор
    Така нареченият "четвърти етап" си е нова линия-разклонение на 3та линия и не е включен в програмата за 2021-2017 г., а 2021-2027 г. и тази четвърта линия всъщност се предвижда да е готова до 2025 г., докато 3та линия ще е готова до 2021 г.
  • 21 Софянец

    1 0 Отговор
    Ник армята какво произвежда?А МВР?

    Коментиран от #22

  • 22 Ник

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Софянец":

    Произвежда вътрешно потребление. - Сиреч купуват си храна, телефони плащат, коли, дрехи, плащат за услуги и т.н.. Ей това правят Чиновниците, МВР, Армията и който се сетиш, чиято заплата зависи от бюджет без значение какъв. Те не произвеждат БВП, но пък подпомагат неговото създаване като потребители. Техните пари когато ги харчат влизат в обръщение
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове