Страната ни има най-стария автомобилен парк в Европа. 1,5 млн. са опасните автомобили у нас, които са на повече от 20 години. Причината е, че в сервизите поставят многократно употребявани части.
"В момента липсва какъвто и да било регламент на сервизната дейност. Затова е трудно се определи кои сервизи са регистрирани и кои не. Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред на производителя по отношение на диагностиката, ремонта и замяната на резервните части. Тези сервизи обикновено ви дават гаранционен документ, когато си получите автомобила, за да ви докажат, че не са използвали стари части от автоморга", каза председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов пред Нова телевизия.
Той допълни, че регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000. Според него това означава, че има много повече сервизи, които не са регламентирани, но е много трудно да се определят кои работят в сивата икономика и кои работят нормално.
"Ако веднъж в годината автомобил влезе в сервиз, това означава 33 000 посещения на ден, а повечето влизат по 2-3 пъти и повече. Няма как този брой ремонти да се извършат в тези регламентирани 6700 сервиза", уточни представителят на бранша.
"Една от важните части на новия законопроект е, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. - да се знае от кой автомобил е свалена", каза още Германов за подготвения от браншовата организация проект на закон.
"Евтиният ремонт обикновено излиза скъп. Освен това, поставянето на части втора употреба може да бъде и опасно. Много е важно клиентите да изискват документ за ремонта. Така, при случване на инцидент, се знае кой е работил по автомобила и могат да си търсят правата", каза собственикът на автосервиз Румен Дунев. Той допълни, че много от вносителите на автомобили втора употреба използват превъртане на километража, а всеки автомобил си има интервал за смяна на важни части и не знаете колко време ще изкарате със стари части.
Според него, броят на сервизите, които не издават фактури и не дават гаранции за направения ремонт е достатъчно голям. Друг проблем е нерегламентирания внос на авточасти от Турция и Китай, които не се знае с какви качества са и дали няма да предизвикат проблем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #16
17:49 26.02.2019
2 123
Коментиран от #38
17:52 26.02.2019
3 5555
17:53 26.02.2019
4 кой иска тази ниша ?
17:54 26.02.2019
5 Баце
17:57 26.02.2019
6 Миризлив пор
18:00 26.02.2019
7 Тост
18:08 26.02.2019
8 Анти седераст
18:17 26.02.2019
9 гост шофер
18:17 26.02.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Бат Вал
18:29 26.02.2019
12 105
18:31 26.02.2019
13 мдааа
Коментиран от #26
18:46 26.02.2019
14 Аоо
18:56 26.02.2019
15 ГОСТ
Коментиран от #17, #27
19:04 26.02.2019
16 СссереМ
До коментар #1 от "onq s konq":
Не си интересен,на истинския кон не може и на кутрето да се опреш.Иначе адмирации за тези идеи но кога ще станат не се знае.Коментиран от #21
19:18 26.02.2019
17 МАЙСТОРА
До коментар #15 от "ГОСТ":
Рано или късно ще цъфнеш при нас и тогава ..... брадвата от врата директно,аман от самоуки некадърници.Коментиран от #34
19:21 26.02.2019
18 МАЙСТОРА
Коментиран от #25, #36
19:27 26.02.2019
19 Prodavacha na chasti
19:43 26.02.2019
20 Васил
19:58 26.02.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 LMI
20:12 26.02.2019
23 Иван
20:39 26.02.2019
24 Евразийски хроники
21:17 26.02.2019
25 Язе
До коментар #18 от "МАЙСТОРА":
Защо да сме Ганьовци?Аз моите части,почти всичките си ги купувам от вносителя,дори и филтрите.Предпочитам обаче да си ги сменя сам доколкото мога.Ако е нещо завързано естествено,че ще отида на сервиз.За пример мога да ти дам старата ми кола.Отивам в сервиз и "майстора" след два дни рече и отсече-шлайфане на глава,нови клапани,нови инжектори.Компресия нямала,за основен ремонт била и все такива диагнози.Колата палеше и работи докато не започне да откача,сама се форсира,цапа свещите и загасне ли мноооого трудно пали.Върнах я с Пътна помощ и една сутрин рано докато няма движение в Доброславци при познат автомонтьор на брат ми.След седмица се обади и готов си.40лв.датчик за температура който лъже Еку-то,че е студена и хвърля много гориво.60лв.за работата и втора година този проблем не се е появявал.Кажи как да им имам доверие на сервизите?Или трябваше да ремонтирам ДВГ и да дам една чанта пари на майсторчето?21:30 26.02.2019
26 845
До коментар #13 от "мдааа":
Брей! Колко интересно... И от кога нещо започна да става истина, само защото някой си председател на някаква камара го е казал?! Да питам гисин' председателя, лично ли е проверил всяка една от тези 1.5 млн коли? А може би само разтяга локуми? Докато този председател, заедно с КНСБ, не извадят официална статистика, показваща колко хора са загинали при ПТП причинено от неизправна кола, която е ремонтирана при нерегистриран сервиз, със части втора ръка, всичко е едно голямо чешане на езици!22:43 26.02.2019
27 azko
До коментар #15 от "ГОСТ":
Ми то кво пречи да си купиш частите сам,както казваш и да ти ги сложат в сервиз?Явно имаш доста свободно време за да си прайш колата сам.Аз дори и крушка на фара си сменям при майсторчето ми,щото то особено на коли от 2007-2008 насам е по лесно целия фар да свалиш отколкото да бръкнеш от някъде.Пък може твойта кола да е по-ремонтно пригодна,знам ли...
23:22 26.02.2019
28 Любо
23:38 26.02.2019
29 Бай
23:49 26.02.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Потъпевш
01:30 27.02.2019
32 Бръм
Коментиран от #35
09:46 27.02.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Корола
До коментар #32 от "Бръм":
Брато, у нас ,който за нищо не става- автомобилен майстор става. От толкова кочини,се ще се намери някой клиент да ми вземат 50 кинта. И днес 3 клиента да имаш 150 кинта си ги скърпил. Като се има на ум ,че 70% от авторемонтите са в сивия сектор- без всекакви документи и касови бележки - сичко е точно. Има и свесни ,кадърни, но са много малко. Да не ти говоря какви случай съм имал. Карали са ме да си купя спирачна помпа за 400 лв и като я сложи майсторчето и пак нямам спирачки. И ми вика- е, поне ще имаш нова помпа. Аз съм си намерил един кадърен човек и вече само там ходя. Но е много трудно да намериш такъв.14:46 27.02.2019
36 Никата
До коментар #18 от "МАЙСТОРА":
Майсторе, сакън, молата, нидей! 2.50лв... нидей.. да ти пея ли, как зя менте фарове за кола на 24г. ми искаха 150лв/бр и после се оказа, че с връзки намерих оригинални употребявани за 40лв,бр и вече 3та година си ми светят вярно? Няма да ти разказвам и за още купищата части, с по над 50% надценка, и за капак, ключ с дистанционно, който си взех за $15 от али, тука ми искаха 205лв без нарязване и програмиране със същия парт номер и опаковка? За труда, цените и качеството му не коментирам, но за частите, сакън нидей... искате абсурдни цени за 100г коли, последния писък беше 380лв моторче за чистачки за кола на 24г, при все, че в олх са по 20 употребявани просто... тотален абсурд е, аз съм в IT сферата и мога да ти кажа, че като седна да тваря клиент не се шегувам, ама ако бях респекнал на монтьор, щях да съм с 3 имения по-богат, просто вие не се шегувате от към имагинерни цени...15:03 27.02.2019
37 А стига бе
14:23 28.02.2019
38 Георги
До коментар #2 от "123":
Има логика докато не стигнеш като мен до следният проблем .Голям сервиз със бази във цяла България /юниън нещо си/ със много клетки и работници закачат колата за диагностика,4-ма се събират дискутират какво може да е казват ми ще сменим това и това казвам ок проблемът остава.Отивам пак при тях казват трябва да свалим помпата да я закараме тук и тук до 2 седмици си готов,мои приятел ми казва иди в еди си село и търси боян.Въпросният младеж закача колата открива проблема и го отстранява за половин ден.Истината е че не качественни сервизи липсват а качественни майстори.Коментиран от #39
06:18 27.07.2020
39 Георги
До коментар #38 от "Георги":
А да случката става в Бургас а момчето е в Братово.Малко реклама защото в Бургас дерат котето лятото и в повечето време файда няма.И се пазете там от Николай Панев набор на 40 пак ЕТ които е прецакал много хора/в моя случай баща ми/ особенно почиващи защото е в комбина с един от пътните помощи.06:24 27.07.2020