Last news in Fakti

26 Февруари, 2019 17:40 8 321 39

Автосервизи поставят многократно употребявани части

  • автосервизи-
  • части

Регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000

Автосервизи поставят многократно употребявани части - 1
Снимката е илюстративна

Страната ни има най-стария автомобилен парк в Европа. 1,5 млн. са опасните автомобили у нас, които са на повече от 20 години. Причината е, че в сервизите поставят многократно употребявани части.

"В момента липсва какъвто и да било регламент на сервизната дейност. Затова е трудно се определи кои сервизи са регистрирани и кои не. Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред на производителя по отношение на диагностиката, ремонта и замяната на резервните части. Тези сервизи обикновено ви дават гаранционен документ, когато си получите автомобила, за да ви докажат, че не са използвали стари части от автоморга", каза председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов пред Нова телевизия.

Той допълни, че регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000. Според него това означава, че има много повече сервизи, които не са регламентирани, но е много трудно да се определят кои работят в сивата икономика и кои работят нормално.

"Ако веднъж в годината автомобил влезе в сервиз, това означава 33 000 посещения на ден, а повечето влизат по 2-3 пъти и повече. Няма как този брой ремонти да се извършат в тези регламентирани 6700 сервиза", уточни представителят на бранша.

"Една от важните части на новия законопроект е, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. - да се знае от кой автомобил е свалена", каза още Германов за подготвения от браншовата организация проект на закон.

"Евтиният ремонт обикновено излиза скъп. Освен това, поставянето на части втора употреба може да бъде и опасно. Много е важно клиентите да изискват документ за ремонта. Така, при случване на инцидент, се знае кой е работил по автомобила и могат да си търсят правата", каза собственикът на автосервиз Румен Дунев. Той допълни, че много от вносителите на автомобили втора употреба използват превъртане на километража, а всеки автомобил си има интервал за смяна на важни части и не знаете колко време ще изкарате със стари части.

Според него, броят на сервизите, които не издават фактури и не дават гаранции за направения ремонт е достатъчно голям. Друг проблем е нерегламентирания внос на авточасти от Турция и Китай, които не се знае с какви качества са и дали няма да предизвикат проблем.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    12 14 Отговор
    Чи къф е прублемъ ас ридовно турам на бенвето стари дискуви инъклатки амортисори па за гуми да ни гуворим и наи вечи олиу ф олиуту и истината

    Коментиран от #16

  • 2 123

    34 12 Отговор
    Това дори е по-малкия проблем. Защото, ако частите са свалени от ударени автомобили, но са здрави има шанс да са оригинални и доста по-дълга бъдеща употреба. По-голям е проблемът, че слагат уникални ментета - китайски и турски, които карат по няколко дена. Някои рециклирани детайли също са страшни боклуци. И това на гърба на собственика на колата. Ама хората са си виновни доста често. Едни умни народи са казали - не съм толкова богат да купувам евтино. Вместо да отидеш в читав сервиз, който ти дава гаранция и да платиш 100 лева. Ще дадеш на гаражния майстор до блока 50. След месец, като се скапе частта - оня дига раменете и вика за толкова пари - толкова. Дори да се оплачеш в КЗП и му отидат да проверка оня вика - аз тука си ремонтирам моята кола. Няма фирма, няма нищо и се пие една студена вода. Та въпросния хитрец, като даде няколко пъти по 50 лева за един и същ ремонт, ще се усети да отиде в нормален сервиз за да плати още едни 100 лева. Та дано най-накрая въведат малко ред в тая работа.

    Коментиран от #38

  • 3 5555

    15 8 Отговор
    По добре в менте-сервиз отколкото хората да се пренудят да си ремонтират сами колите.
  • 4 кой иска тази ниша ?

    79 1 Отговор
    В сервизи, като на този Дунев, ако не отидеш с кола за поне 20 бона те гледат като гнида и не разбирам, защо се напъват да прилапат и пазара на "бедняците" при положение, че го обслужват с отвращение. Не всеки е съгласен да дава 1000 лв. засмяна на масло и филтри при положение, че има, кой да ги смени и за 200 със същата, ако не и по-добра сръчност и в пъти по вежливо !
  • 5 Баце

    31 2 Отговор
    Ако клиентът иска да си слага втора употреба части кой ще го спре?
  • 6 Миризлив пор

    57 2 Отговор
    Един много добър майстор на покриви легнал тежко болен, нещеш ли един ден дошъл най-богатия в селото и започнал да се вайка че покрива му тече и няма кой да му го оправи. Сина се наема отива, намира счупената керемида подменя я със здрава и се прибира горд в къщи. Баща му щом чул какво е направил се надигнал и казал - Сине синееее, тази керемида изгледа и теб и сестра ти, вдигна ни нова къща, храни ни през добри и лоши години, сега като я смени със здрава вместо да и смениш мястото какво ще ядеш за напред?
  • 7 Тост

    26 2 Отговор
    Тоя па, да се регистрирали частите... Закона трябва да се промени така, че като ме изклатиш в твоя сервиз аз да пусна жалба и направо да ти вземат лиценза и да ти затворят бараката.Всичко останало са тъпотии.
  • 8 Анти седераст

    22 1 Отговор
    Гошемите риби искат да наеват малките. Пт коетп ще пострада едонствено раята.
  • 9 гост шофер

    32 1 Отговор
    По голямо менте от господин Дунев няма.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бат Вал

    24 2 Отговор
    Като отидеш в сервиз за някскъв ремонт, и кажеш, че желаеш да попълнят сервизна книжка на автомобила, повечето отказват да те обслужат! Други го правят, но не сслагат печат с оправданието, че бил в шефа.... Това съм го изпитал на собствен гръб!
  • 12 105

    17 0 Отговор
    КАРАХ С АНГРЕНАЖ CONTINENTAL 20 хил км НА ПАСАТ 3 TDI и започна да се рони и да изтънява / а той по начало си е доста тънък/ , случайно попаднах на един Голф 3 тди за части на който беше монтиран някакъв много добре изглеждащ ангренаж - 2 пъти по дебел от Континентала и без никакви следи от износване, зъбите също бяха малко по-големи /нямаше никакви надписи/ та в момента карам с него вече 2000км, Демпферната шайба също я взех от този Голф
  • 13 мдааа

    21 2 Отговор
    Четете в другата статия днес за "златното ламбо" изгоряло след рутинно посещение за обслужване за 12 хил лири в марков сервиз ! ! Примерът е поучителен и камъни в градината на сервизите с претенции !

    Коментиран от #26

  • 14 Аоо

    11 2 Отговор
    Та като ти турат китайско менте каква е гаранцията че ще издаржи повече от втора ръка частни.
  • 15 ГОСТ

    24 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Той допълни, че регистрираните сервизи у нас са около 6700, а автомобилите са близо 4 200 000. Според него това означава, че има много повече сервизи. .... Това означава че си правя колата сам и си купувам частите с отстъпка която вие си я прибирате а вашата е почти 50 процента но тя ви е малко и надувате цените за ремонта. Много ви е сладко да сучете от две боцки и явно вие пак малко та искате да унищожите малките конкуренти е това ако не си е ЛОБИСТКИ закон. Къде ви остана пазарната икономика за която ревете от 30 год. нали пазара определя цените а тия се мъчат да ме накарат с принуда да ходя при тях но няма да им се получи ще си я правя сам и няма да стъпя в тия кожудерачници. Тия милион и половина като са опасни как минават годишен преглед да ги питам разни председатели на браншовата камера на автосервизите и тия от кнсб който са най големите мошеници на който съм им плащал членски внос и не съм видял най елементарна защита иначе по телевизиите и пред журналистите са много велики но за себе си. А тия журналисти продължават да пригласят на такива и дъвчат една и съща дъвка за да си вдигат рейтинга на предаването. Никой никого не кара да ходи при някой на сила а тия се мъчат да ме накарат на сила да ходя при тях.

    Коментиран от #17, #27

  • 16 СссереМ

    4 8 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Не си интересен,на истинския кон не може и на кутрето да се опреш.Иначе адмирации за тези идеи но кога ще станат не се знае.

    Коментиран от #21

  • 17 МАЙСТОРА

    2 10 Отговор

    До коментар #15 от "ГОСТ":

    Рано или късно ще цъфнеш при нас и тогава ..... брадвата от врата директно,аман от самоуки некадърници.

    Коментиран от #34

  • 18 МАЙСТОРА

    5 12 Отговор
    Убеждавам се че ганьовците в българия нямат свършване,само и само да не се минат са готови цяла нощ да лежат пред панелката където са под наем за да спестят два и петдесет отстъпка от китайските си биелетки.

    Коментиран от #25, #36

  • 19 Prodavacha na chasti

    2 5 Отговор
    До коментар 18, евала майсторка за моабета
  • 20 Васил

    8 4 Отговор
    У нас всеки който може да развива болтове се нарича майстор повечето си нямат идея за какво иде реч
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 LMI

    11 1 Отговор
    Абе Румба в твоя сервиз части от Юпитер ли ти карат? То в Германия май само бира остана да се прави да не говорим за Франция Италия и т.н. Оригиналните части на един Опел след 2006г. : водни съед.и жилаТурция, бутала Бразилия, накладки и инжектори Индия, компютър Китай филтри Полша може би 30% е от Германия!
  • 23 Иван

    9 2 Отговор
    При отстъпка 40% от цената на нови части кой сервиз слага втора употреба поредното политическо лоби
  • 24 Евразийски хроники

    4 1 Отговор
    Боже пази ме от бг политици и техници!
  • 25 Язе

    20 2 Отговор

    До коментар #18 от "МАЙСТОРА":

    Защо да сме Ганьовци?Аз моите части,почти всичките си ги купувам от вносителя,дори и филтрите.Предпочитам обаче да си ги сменя сам доколкото мога.Ако е нещо завързано естествено,че ще отида на сервиз.За пример мога да ти дам старата ми кола.Отивам в сервиз и "майстора" след два дни рече и отсече-шлайфане на глава,нови клапани,нови инжектори.Компресия нямала,за основен ремонт била и все такива диагнози.Колата палеше и работи докато не започне да откача,сама се форсира,цапа свещите и загасне ли мноооого трудно пали.Върнах я с Пътна помощ и една сутрин рано докато няма движение в Доброславци при познат автомонтьор на брат ми.След седмица се обади и готов си.40лв.датчик за температура който лъже Еку-то,че е студена и хвърля много гориво.60лв.за работата и втора година този проблем не се е появявал.Кажи как да им имам доверие на сервизите?Или трябваше да ремонтирам ДВГ и да дам една чанта пари на майсторчето?
  • 26 845

    12 0 Отговор

    До коментар #13 от "мдааа":

    Брей! Колко интересно... И от кога нещо започна да става истина, само защото някой си председател на някаква камара го е казал?! Да питам гисин' председателя, лично ли е проверил всяка една от тези 1.5 млн коли? А може би само разтяга локуми? Докато този председател, заедно с КНСБ, не извадят официална статистика, показваща колко хора са загинали при ПТП причинено от неизправна кола, която е ремонтирана при нерегистриран сервиз, със части втора ръка, всичко е едно голямо чешане на езици!
  • 27 azko

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "ГОСТ":

    Ми то кво пречи да си купиш частите сам,както казваш и да ти ги сложат в сервиз?
    Явно имаш доста свободно време за да си прайш колата сам.Аз дори и крушка на фара си сменям при майсторчето ми,щото то особено на коли от 2007-2008 насам е по лесно целия фар да свалиш отколкото да бръкнеш от някъде.Пък може твойта кола да е по-ремонтно пригодна,знам ли...
  • 28 Любо

    2 0 Отговор
    Не се карайте за глупости и да дигате рейтинга на тоя дето ви хвърля теми като стръв
  • 29 Бай

    5 1 Отговор
    Само дунев да обясни произхода на парите си как закупи мястото на сервиза и картинга в студентски град който го стопанисва брат му???И стига сте рекламирали бизнеса му и онази къде е за логопед от нова телевизия показва Митко Илиев син на баща си направен състезател без грам качества и умения аиде стега мамини и татани син чета.Тази от нова тв се казва Маряна а Василена гребчева е бивата на Хекемян всичко е шуробаджанащина после Бойко ви е виновен
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Потъпевш

    4 1 Отговор
    Да не му се налага на човек да влиза в сервиза на интевюирания "специалист" Дунев. Много пари плащаш само за някаква козметика по колата. А за частите втора употреба, те са част от бизнеса на "официалните" сервизи и най-вече на Еуратек(Шкода) още от създаването им.
  • 32 Бръм

    5 1 Отговор
    Пример от вчера: Питам реномиран сервиз - имате ли оригинално масло, викат " Ей го де е" и ми сочат два 200 л варела... Викам си щом са сервиз и пазаруват на едро щее на сметка или като в магазина. Питам колко лв е литъра? Отговарят 30лв!!! Тя моята хваща 8.5... Прибрах се и си пуснах от нюкясълски дилър на марката 10 л + филтъра с уплатненията + пробката с медна дифтунга за 59 лири... Ще платя 25-30лв доставка и една седмица чакане! И по дърветата да бера парите си как да ги дадеш на такива?! 300+ % надценка... Тва, че от три сервиза за едно леко почукване ми дадоха 3 различни диагнози е но комент....

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Корола

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Бръм":

    Брато, у нас ,който за нищо не става- автомобилен майстор става. От толкова кочини,се ще се намери някой клиент да ми вземат 50 кинта. И днес 3 клиента да имаш 150 кинта си ги скърпил. Като се има на ум ,че 70% от авторемонтите са в сивия сектор- без всекакви документи и касови бележки - сичко е точно. Има и свесни ,кадърни, но са много малко. Да не ти говоря какви случай съм имал. Карали са ме да си купя спирачна помпа за 400 лв и като я сложи майсторчето и пак нямам спирачки. И ми вика- е, поне ще имаш нова помпа. Аз съм си намерил един кадърен човек и вече само там ходя. Но е много трудно да намериш такъв.
  • 36 Никата

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "МАЙСТОРА":

    Майсторе, сакън, молата, нидей! 2.50лв... нидей.. да ти пея ли, как зя менте фарове за кола на 24г. ми искаха 150лв/бр и после се оказа, че с връзки намерих оригинални употребявани за 40лв,бр и вече 3та година си ми светят вярно? Няма да ти разказвам и за още купищата части, с по над 50% надценка, и за капак, ключ с дистанционно, който си взех за $15 от али, тука ми искаха 205лв без нарязване и програмиране със същия парт номер и опаковка? За труда, цените и качеството му не коментирам, но за частите, сакън нидей... искате абсурдни цени за 100г коли, последния писък беше 380лв моторче за чистачки за кола на 24г, при все, че в олх са по 20 употребявани просто... тотален абсурд е, аз съм в IT сферата и мога да ти кажа, че като седна да тваря клиент не се шегувам, ама ако бях респекнал на монтьор, щях да съм с 3 имения по-богат, просто вие не се шегувате от към имагинерни цени...
  • 37 А стига бе

    3 0 Отговор
    Какво ще рече "Многократно поставяна част"??? Сигурно като ми смениха шарнирите, преди това са били на няколко други коли. Писна ми от тъпотията, която ни залива отвсякъде. Лобистчетата ще се надрискат от напъване да си прокарат интересите.
  • 38 Георги

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Има логика докато не стигнеш като мен до следният проблем .Голям сервиз със бази във цяла България /юниън нещо си/ със много клетки и работници закачат колата за диагностика,4-ма се събират дискутират какво може да е казват ми ще сменим това и това казвам ок проблемът остава.Отивам пак при тях казват трябва да свалим помпата да я закараме тук и тук до 2 седмици си готов,мои приятел ми казва иди в еди си село и търси боян.Въпросният младеж закача колата открива проблема и го отстранява за половин ден.Истината е че не качественни сервизи липсват а качественни майстори.

    Коментиран от #39

  • 39 Георги

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Георги":

    А да случката става в Бургас а момчето е в Братово.Малко реклама защото в Бургас дерат котето лятото и в повечето време файда няма.И се пазете там от Николай Панев набор на 40 пак ЕТ които е прецакал много хора/в моя случай баща ми/ особенно почиващи защото е в комбина с един от пътните помощи.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове