ФАКТИ.БГ

Явор Панталеев: Транспортът поскъпва с 50% заради тол системата

В сектора са недоволни от предвидените такси и от обхвата на пътищата, които ще се таксуват

Публикувана: 14 Май, 2019 14:11
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1910
Явор Панталеев: Транспортът поскъпва с 50% заради тол системата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

50 % поскъпване на транспортните услуги очакват българските спедитори след въвеждането на тол системата от 15 август. От сряда започва изпитването на новата система.

Спедиторите смятат, че все още остават неясни въпроси, които не им дават възможност да си направят финансови разчети. Все още не е ясно и кои пътища влизат в обхвата на тол системата. Според Явор Пантaлеев, председател на Националното сдружение на българските спедитори, системата трябва да бъде ценообразувана така, че да не води до шоково поскъпване на транспортните услуги.

“Всички ние - и спедитори, и транспортни фирми, и автобусните превозвачи го заявиха това нещо. Приветстваме въвеждането на тол системата. Това, което ние искаме да се случва, е тази тол система да бъде ценообразувана по начин, който да не води до шоково поскъпване на транспортните услуги, защото това шоково поскъпване на транспортните услуги после всеки един българин ще трябва да го плати“, заяви Явор Панталеев в предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт".

Днес браншовите сдружения в транспорта ще излязат с обща позиция за тол таксите, ден преди да започнат тестовете на системата. В сектора са недоволни от предвидените такси и от обхвата на пътищата, които ще се таксуват, и предвиждат проблеми както при автобусните и тежкотоварните превози, така и в превоза на горива и спедиторски услуги.

Миналата седмица регионалният заместник - министър Николай Нанков изрази убедеността си, че държавата ще постигне баланс между обществените и бизнес интересите.

“На днешната пресконференция, на която ще кажем точно какво предлагаме да се случи относно тол системата, ще изнесем някои факти и ще поставим някои въпроси, които за нас все още са неясни и които не ни дават възможност да разберем откога какво ще се случва, така че да можем да направим и финансов разчет“, посочи още Панталеев и добави:

“Най-малкото се твърди, че 10 км пътища ще бъдат включени в обхвата на тол системата, а ние все още не знаем кои са тези пътища. Бяха изнесени едни цени, които да заплащат камионите и автобусите на километър, които се различаваха значително от цените, които бяха обявени през 2015 г.“.

Той поясни и каква беше разликата между това, което е изнесено последно, и това, което беше предвидено първоначално:

“Значителна е разликата, според нас. Включително и това, което беше предложено от МРРБ, е камионите, най-тежките, най-често употребяваните в България за вътрешни превози, да заплащат тол такса от порядъка на 78 ст. на километър, което като разход представлява повече от горивото, което камионът купува, за да изминава този километър. Сами можете да си направите сметката, че това ще доведе до 50 % поскъпване на транспортните услуги“, поясни той.

За това, че предишните изчисления бяха подложени на съмнения от регионалния министър Петя Аврамова и как сега може да се гарантира коректността на изчисленията, Панталеев каза:

“Те нашите изчисления са прости, в себестойността на сирене, мляко, месо, основни хранителни продукти, които хората потребяват, около 10 % са разходи за транспорт – няма как Регионалното министерство да твърди, че цените щели да се увеличат с 0,4 %“.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Язе 2
1 Отговор
Това поскъпване или поне желанието за него основно е предизвикано от алчността на транспортните фирми. Нека някой се опите да направи разчет колко струва на година един камион ако пътува София-Варна-София през ден.
Аз имам наблюдение от един такъв Ивеко Дейли (5 тона, Ц-категория). Лизинг, гориво, заплата, командировъчни и хотел на шофьора, застраховки и обслужване излиза около 60000 лв на година. Та ако ТОЛ таксите са 30000 лв приемам увеличение от 50% за основателно, ако ли са по-малко занчи транспортните фирми спекулират.

Коментиран от #4


Оценка:
-5 +15

боцмана
2 Отговор
Евентуалното поскъпване на транспорта , неминуемо води до поскъпване на всичко. Честито!

Оценка:
-1 +16

Льокрем
3 Отговор
"Най-малкото се твърди, че 10 км пътища ще бъдат включени в обхвата на тол системата". Малий! Не е шега работа, цели 10 км.

Оценка:
-0 +7

trezven
4 Отговор

До коментар #1 от "Язе 2":


Казва се себестойност на километър пробег. В него се включват всички компоненти, имащи отношение за осъществяване на транспорт.
По моя сметка заплатата на шофьора и разхода на камиона клонят към към тези 60К за година.
Останалото къде е.

Оценка:
-3 +0

Споко
5 Отговор
еничарите от ЛИДЛ и КАУФЛАНД ще си внесет ефтинджос от където си поискат и ще компенсират разликата... язък за родното производство и превозвачи...

Оценка:
-0 +8

О.Ч.З
6 Отговор
За това всички трябва да спрем колите и да плащаме всички данаци за тях за да може управляващите да са доволни и да си правят ремонти на магистралите които пресичат на между селски път

Оценка:
-1 +3

лешове
7 Отговор
Като не са доволни да си закриват фирмите и да си вдигат чуковете от тука, махайте се изидници не ви щем, обирджии мръсни! Все всичко ви е скъпо на вас, все големи заплати плащате , боклучари такива. В Германия за 300 км платих 17 евро билет с чисто нов автобус! Тук е по-скъпо и те возят с таратайки, шофьорите 90% са леш и смърдят, не са възпитани и т.н, със сигурност не вземат колкото германския шофьор...търкалят се с по евтина нафта от немската, и накрая ще реват като женички, ай сиктир нещастници....положението с товарните превози е подобно...

Оценка:
-5 +16

Патриот
8 Отговор
Това означава поскъпване на всичко във всички области.
Бойко и отбора му "калинки" ще фалират държавата. Сякаш сините зони не дават достатъчно.

Оценка:
-5 +7

зрител
9 Отговор
Понеже все казваме в Европа така било, в Европа онака били, то да попитам аз х-н Панталеев- В Европа няма ли ТОЛ такси или минаваме метър?

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +5

10
Този коментар е премахнат от модератор
tati
11 Отговор

До коментар #9 от "зрител":


В европа - Германия за 1км цената е 17.5 Е цента + 1.5Е цента което е 19Е цента х 1.956лв = 0.37лв/км А в Гърция е 0.20 Е на км = 0.39лв/км
Каква е тази цена в България 0.78лв/км Двойно по вече от държави със идеални пътища и по висок стандарт на живот сиреч - заплати

Оценка:
-0 +5

анонимен
12 Отговор
В Германия абсолютно вс. магистрали са безплатни. Който живее знае най добре.
В северозападна европа вс. магистрали са безплатни.

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +2

Платени са
13 Отговор

До коментар #12 от "анонимен":


Статията е за тол такси за МПС над 3.5 тона. В Германия камионите си плащат за всеки изминат км па магистрали и парвокласни пътища.

Оценка:
-1 +3

ддд
14 Отговор
Бръкнеш ли джоба на фирмаджиийте и започва голямото реване. Така става като не искат да намалят маржа на печалбата си.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +2

Aaa
15 Отговор
Винаги съм се учудвал как всяка такса веднага се шляпва на крайният клиент и услугата или продуктът "поскъпват"! А не може ли просто фирмата да го компенсира от печалбата си, като малко си я намали? Нещо ще му стане ли на собственика, ако не кара последен модел автомобил, а предпоследен?
Постоянно слушам оплаквания от продавачи как търговията не върви, колко е зле, а в същото време не се отказват от дейността си и после се оказва, че докато се оплакват са си понакупили по 2-3 апартамента от 1-2 обикновени маси с плодове на пазара!

Оценка:
-0 +3

Водач
16 Отговор

До коментар #14 от "ддд":


Какъв марж да намалят,ти занимавал ли си се с транспорт? Тарифите са около1,4лв.на км.от там имаш 80ст.гориво,30ст.шофьор,и 70ст.тол такса,а те пари не останали, пък да намалим и печалбата.

Оценка:
-1 +0

17
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Отец Боян Саръев
Отецът коментира по bTV Деня на независимостта
България е толкова независима, че нищо не зависи от нея."

Още бисери
ТОП 5