50 % поскъпване на транспортните услуги очакват българските спедитори след въвеждането на тол системата от 15 август. От сряда започва изпитването на новата система.
Спедиторите смятат, че все още остават неясни въпроси, които не им дават възможност да си направят финансови разчети. Все още не е ясно и кои пътища влизат в обхвата на тол системата. Според Явор Пантaлеев, председател на Националното сдружение на българските спедитори, системата трябва да бъде ценообразувана така, че да не води до шоково поскъпване на транспортните услуги.
“Всички ние - и спедитори, и транспортни фирми, и автобусните превозвачи го заявиха това нещо. Приветстваме въвеждането на тол системата. Това, което ние искаме да се случва, е тази тол система да бъде ценообразувана по начин, който да не води до шоково поскъпване на транспортните услуги, защото това шоково поскъпване на транспортните услуги после всеки един българин ще трябва да го плати“, заяви Явор Панталеев в предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт".
Днес браншовите сдружения в транспорта ще излязат с обща позиция за тол таксите, ден преди да започнат тестовете на системата. В сектора са недоволни от предвидените такси и от обхвата на пътищата, които ще се таксуват, и предвиждат проблеми както при автобусните и тежкотоварните превози, така и в превоза на горива и спедиторски услуги.
Миналата седмица регионалният заместник - министър Николай Нанков изрази убедеността си, че държавата ще постигне баланс между обществените и бизнес интересите.
“На днешната пресконференция, на която ще кажем точно какво предлагаме да се случи относно тол системата, ще изнесем някои факти и ще поставим някои въпроси, които за нас все още са неясни и които не ни дават възможност да разберем откога какво ще се случва, така че да можем да направим и финансов разчет“, посочи още Панталеев и добави:
“Най-малкото се твърди, че 10 км пътища ще бъдат включени в обхвата на тол системата, а ние все още не знаем кои са тези пътища. Бяха изнесени едни цени, които да заплащат камионите и автобусите на километър, които се различаваха значително от цените, които бяха обявени през 2015 г.“.
Той поясни и каква беше разликата между това, което е изнесено последно, и това, което беше предвидено първоначално:
“Значителна е разликата, според нас. Включително и това, което беше предложено от МРРБ, е камионите, най-тежките, най-често употребяваните в България за вътрешни превози, да заплащат тол такса от порядъка на 78 ст. на километър, което като разход представлява повече от горивото, което камионът купува, за да изминава този километър. Сами можете да си направите сметката, че това ще доведе до 50 % поскъпване на транспортните услуги“, поясни той.
За това, че предишните изчисления бяха подложени на съмнения от регионалния министър Петя Аврамова и как сега може да се гарантира коректността на изчисленията, Панталеев каза:
“Те нашите изчисления са прости, в себестойността на сирене, мляко, месо, основни хранителни продукти, които хората потребяват, около 10 % са разходи за транспорт – няма как Регионалното министерство да твърди, че цените щели да се увеличат с 0,4 %“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Язе 2
Аз имам наблюдение от един такъв Ивеко Дейли (5 тона, Ц-категория). Лизинг, гориво, заплата, командировъчни и хотел на шофьора, застраховки и обслужване излиза около 60000 лв на година. Та ако ТОЛ таксите са 30000 лв приемам увеличение от 50% за основателно, ако ли са по-малко занчи транспортните фирми спекулират.
Коментиран от #4
14:21 14.05.2019
2 боцмана
14:28 14.05.2019
3 Льокрем
14:28 14.05.2019
4 trezven
До коментар #1 от "Язе 2":
Казва се себестойност на километър пробег. В него се включват всички компоненти, имащи отношение за осъществяване на транспорт.По моя сметка заплатата на шофьора и разхода на камиона клонят към към тези 60К за година.
Останалото къде е.
14:38 14.05.2019
5 Споко
14:44 14.05.2019
6 О.Ч.З
14:52 14.05.2019
7 лешове
15:19 14.05.2019
8 Патриот
Бойко и отбора му "калинки" ще фалират държавата. Сякаш сините зони не дават достатъчно.
15:59 14.05.2019
9 зрител
Коментиран от #11
16:33 14.05.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 tati
До коментар #9 от "зрител":
В европа - Германия за 1км цената е 17.5 Е цента + 1.5Е цента което е 19Е цента х 1.956лв = 0.37лв/км А в Гърция е 0.20 Е на км = 0.39лв/кмКаква е тази цена в България 0.78лв/км Двойно по вече от държави със идеални пътища и по висок стандарт на живот сиреч - заплати
21:13 14.05.2019
12 анонимен
В северозападна европа вс. магистрали са безплатни.
Коментиран от #13
22:30 14.05.2019
13 Платени са
До коментар #12 от "анонимен":
Статията е за тол такси за МПС над 3.5 тона. В Германия камионите си плащат за всеки изминат км па магистрали и парвокласни пътища.23:06 14.05.2019
14 ддд
Коментиран от #16
09:50 15.05.2019
15 Aaa
Постоянно слушам оплаквания от продавачи как търговията не върви, колко е зле, а в същото време не се отказват от дейността си и после се оказва, че докато се оплакват са си понакупили по 2-3 апартамента от 1-2 обикновени маси с плодове на пазара!
14:01 16.05.2019
16 Водач
До коментар #14 от "ддд":
Какъв марж да намалят,ти занимавал ли си се с транспорт? Тарифите са около1,4лв.на км.от там имаш 80ст.гориво,30ст.шофьор,и 70ст.тол такса,а те пари не останали, пък да намалим и печалбата.16:23 16.05.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.